Det är en tämligen intressant diskussion på en bra nivå som berör tankar om lagbygget så finns andra tillfällen då diskussioner kan föreslås föras internt via PM/DM.
Det är kul att du är inne och läser, men med all respekt (6 månader sedan du själv postade ditt senaste inlägg) ännu roligare om du själv kunde skriva om dina tankar om lagbygget istället. Ganska tråkigt om alla diskussioner förs via PM. Då tappar liksom forumet sin funktion och syfte. Så alla, håll er till ämnet och respektera varandra - men skriv på för fan!
BINGO! När statistik och ibland åsikter slängs fram som facit och med rätt mycket besserwisser-attityd och utan öppenhet till diskussion så känns det rätt låst/tråkigt. Sen behöver man ju inte kommentera på varendainlägg som skrivs heller och dela sin åsikt för man inte håller med. Ge lite syre till andra på forumet ibland, ta ett steg tillbaka. Bara en tanke.
Yes, bra tanke. Visst ska vi ha ett levande forum, men ibland får man känslan att vissa har ett stort behov av att få ”sista ordet”. Lite självhävdelsebehov typ.
Sen sagt, med glimten i ögat, helvete vad många har tid att analysera everything HV. Själv brottas jag med vardagslivet och allt vad det medför, heltidsjobb, skjutsningar till aktiviteter för barnen m.m. All respekt självklart för att allas liv ser olika ut förstås.
Jag tror att framtiden är en bra spelidé, tränarare som kan implementera den och skola spelare. Sedan gå på statistik, NHL kan jobba på ett annat sätt som har glansen och pengarna men SHL behöver arbeta som filmen “moneyball”.
Kolla fotbollen och till exempel Max Bolin, den yngre generationen med 20plus tränare är på väg att ta över och de hobbar med statistik. Dock inte bara med plus/minus, mål och assist.
Tomas Johansson säger i Aftonbladet att marknaden är riktigt dålig just nu.
Nubben måste endast plocka in 2 topp-backar i detta läget. Iofs lyckades han på en oerhört tunn marknad förra vintern. Men jag skulle inte vilja vara i hans skor just nu.
Offensiva backar börjar väl sina på marknaden.
Gabriel Carlsson är ju fortfarande ledig men han är väl mer åt det defensiva hållet, dock hugger väl Rögle hårt på han har jag för mig.
Strandell tror jag mycket på. Men det vore oansvarigt att begära att han ska axla Emils roll. Det kommer att ta tid med anpassning till SHL tempot, man kan inte begära stordåd från dag 1 och vore direkt orättvist mot honom att ge han en för stor roll från början. Han måste få växa in i det.
Fransson tror jag också mycket på. Men han är väll ungefär där Andrae var 20-21. Tror han skulle må bra av att spela en del på lån i HA iaf fram till jul. Han måste spela kontinuerlig seniorhockey med PP tid.
Det kommer att behövas en toppback och Strålman. Men var ska man hitta toppbacken, som gärna ska vara offensivt lagd. Strålman kom ju fram som en offensiv back, men det var väll över 15 år sedan, blir ofta väldigt fel att låta en defensivt lagd spelare ta en offensiv roll.