Att det blir 3 backar till är bullshit det är en toppback + Strålman thats it. Även om emil drar så tror jag man inte gör något. Bli bara besvikna om ni förväntar er 3 hoppbackar till det är orealistiskt. Även om man är sugen o se Strålman Andrea tror man kan få nils Lundqvist utveckling då.
Kaski-Seppelä
Strålman-Andrae
Ny-Sjöholm
Malahati-Strandell -Fransson
Oavsett så ser denna truppen bättre ut än förra året som sagt, premiären mot Luleå var en rejäl kalldusch.
Brännström - Borgström - Petersson
Oskar Stål Lyrenäs - Nättinen - Lenc
Forsberg - OFM - Tedenby
Önerud - Tikka - Lindbäck
Stakkestad
Seppälä - Kaski
Sjöholm - Strålman
Andrae - Maahlahti
Fransson - Strandell
Har jag missat någon?
Rädd för att backen var Jacob Larsson, eller Lucas Carlsson, men har som sagt inte hört något namn så detta är bara egen gissning.
Kan tänka mig att man hört sig för om dessa två och kanske gått hårt på ena backen. Lucas Carlsson hade ju varit en fin värvning
Hm. Vi har ju förvisso också pratat om våran första line. Men vi har ju OSL samt Foppa som borde bli bättre i år, OSL har ju potential till att bli en toppforward. Förhoppningsvis så går inte den utvecklingen bakåt.
Då lär de nog bli en mer ”chansning” och man inte har nått val att det blir nordamerikan Elr om man lyckas dra hit en till finsk back från AHL.
Kan tänka mig att den ”döda” marknaden öppnar upp för fler nationaliteter, men troligen främst européer då.
Jag tycker Fw-sidan ser ganska intressant ut trots allt, men hade gärna sett någon mer talang. Tycker ju det är lite synd att vi inte hade öppningar för exempelvis någon av de talangfulla DIF-spelarna (Lekkerimäki, Öhgren, Östlund eller målisen Lindbom). Det är denna typ av spelare vi lite saknar enligt mitt tycke. Vi har heller inte möjlighet att göra denna typ av värvning eftersom vi har äldre och dyrare spelare i bottom-6.
Givetvis hänger väldigt mycket på om och men. Tedenby MÅSTE upp, likaså Nättinen. Forsberg behöver hitta sitt spel från i höstas.
Lite så. Om vi nu skall plocka fram bra juniorer, så kanske vi måste offra oss för att faktiskt låta Fransson och Strandell ta istid, hade även varit kul om vi lyft upp Axel Landen!
Kaski var personligen en favorit hos mig förra säsongen. Han var väldigt bra i ett dåligt HV, undra hur han blir när han får vara skadefri samt får en hel säsong hos oss? Borde vara en toppback för SHL!
Ställde frågan hur nära truppen är att färdigställas, och här kommer svaret.
Förhoppningsvis har vi något gott i veckan.
Haha och jag fick svaret att han hoppas på att det kan presenteras en back nästa vecka och att det är i första hand 2 st svenska backar han går för
Borgström kommer att spela med HV71.
Ingen annan center aktuell i nuläget.
HV71 ska ha in 2 backar och har krokar ute på 5-6 namn.
Härligt! Fick du den infon från Nubben med?
Korrekt, jag ställde lite frågor om lagbygget och lyfte fram mina frågetecken.
Fick svar på allt.
Uppskattat måste jag säga
Tack för att du delar med dig och tack Nubben som är öppen nog att svara på fansens frågor, det uppskattas!
Så bra!
Då är det Strålman plus en till som skall in.
Hade varit gött att under nästa vecka få någon spelarpresentation.
två backar utöver strålman då?
Som jag läser in svaret jag fått så är det 2 backar totalt.
Huruvida Strålman är en av dessa vet jag inte men skulle inte förvåna mig om så är fallet.
strålman garanterat 1 av dessa kan inte se vi värvar 2 backar + strålman inte en chans
Fint av Nubben att ta sig tid att svara på fansens frågor!
Totalt är det två backar som ska in, varav Strålman är en av dem.