Lagbygget 23/24

Vi kan sluta hoppas på Lias förresten han ska till Montreal.

Brännström - Borgström - Petersson
Oskar Stål Lyrenäs - Nättinen - Lenc
Forsberg - OFM - Tedenby
Önerud - Tikka - Lindbäck
Stakkestad

Seppälä - Kaski
Sjöholm - Strålman
Ny - Maahlahti
Fransson - Strandell

Dåså, då skall det inte vara några mer förväntade spelare utöver Strålman plus en till back, sen om det är klass eller inte, det vet jag inte.

Några reflektioner från min sida.

• Stor uppsida på första linen, förhoppningsvis skall det inte behöva dröja till Januari innan den är spikad (samma match som jag träffade Diabolics).
    Den här linen kan bli en av SHLs bästa ifall det faller väl ut!
  • Låt OSL spela i en andra och göd han med bra omgivning, skulle kunna vara en potentiell första lines spelare vid behov.
  • Foppisov skall bara leverera, vi håller näbbarna och klor! :two_hearts:
  • Kanske backsidan skall ställas upp annorlunda? Viktiga är att låta Sjöholm ta mycket minuter och få han till en klassback som bygdens pojk.
  • Kaski skall skjuta från blå, tror han lätt klipper 30 pinnar i år! Ihop med Seppälä så tror jag att detta kan bli klass!

I övrigt,

Föreningens uttalade mål om att nå kvartsfinal måste uppnås, sen om det är via play in är strunt samma. Så en 10 plats borde vara rimligt att kräva, kanske blir vi överraskade positivt?

5 gillningar

Gillar sättet du formerat kedjorna måste jag säga. Fin balans i den andrakedjan faktiskt.
Jag hade kanske bytt plats på Tikka och OFM mest för att ge 4e en jävla fart till att gnugga ner motståndet i sarghörnen men samtidigt ge dem lite större chans att skapa en del också. Tror Tikka kan vara rätt bra mellan Foppa och Teden också, ger dem mer ytor att operera på.

1 gillning

Innan det kom ut att Laleggia skulle lämna så var det en back till som skulle in enligt Nubben.

Nu är det alltså två backar som ska in om Andrae blir kvar, annars tre.

Måste väl vara så man måste tolka Nubben? Andrae är ännu inte avskriven så där avvaktar man antar jag.

Däremot kanske Andrae inte är tillbaka förrän i november eller liknande så får bli en midseasonvärvning som ersätter om Emil blir kvar i NA.

Alternativ finns att laborera. Vill se massor av vår käre dansk! Han har enorm potential! Hoppas Tikka hänger med i snabba SHL och att Nättinen håller en högre nivå nu. De två kan vara redigt jobbiga för motståndarna om de så vill och det gör att vi kommer bli tyngre att möta.

3 gillningar

Så lär det vara. Detta ger även möjlighet för Strandell och Fransson att visa vad de går för.

1 gillning

Den tredjekedjan!
Min kristallkula säger mig att den formationen kommer blanda hattrick med total osynlighet. De kommer höjas till skyarna eller sågas med fotknölarna. Och det kan vända från match till match.
Kanske den kedja jag hoppas allra mest på i förhållande till vad jag förväntar mig. Eller. Stryk kanske…

2 gillningar

Hoppas verkligen Fransson får speltid. Annars är det bättre med utlåning till HA.

1 gillning

Liten tanke kring backsidan och antal spelare som ska in ytterligare. Strålman har alltid snackats om som bonus va jag har förstått de hela rätt.

Längst ner i denna artikel i samband med LaLeggia lämnar så snackar man om ersättare för just honom och Westerlund som lämnat tidigare.

Vad jag har förstått av Nubben är att om inte Andrae tar plats i NHL så ska han spela i Hv. Alltså inget spel i AHL? Någon som vet varför det skulle vara så eller om det ens stämmer?

Tror det är så avtalet mellan SHL och NHL är skrivet

Från en sammanfattning av nya avtalet som skrevs 2022.
However, there is one significant change that warrants a closer look. Under the old agreement, players drafted in the second round or later that are also signed in Sweden had to be at least 21 before they could be sent to the AHL. If they were younger than that, they had to be returned to their Swedish team. In the new agreement, that threshold has been increased to 24.

3 gillningar

Måste ändå få undra här… Har Nubben inget vettigare för sig än att sitta och svara på mail från helt okänt folk? Nu vet jag inte hur mycket han har att göra om dagarna, men jag har då inte tid att gå igenom min mail från massa okända människor bara för att ge dom svar på liknande frågor, och då skulle jag nog säga att min roll är betydligt mindre belastad än Nubbens… Eller är detta något han gör om kvällarna för skojs skull när han korkat upp 75an? :sweat_smile:

1 gillning

Han kanske vill skapa en bra relation till fansen?

5 gillningar

Kan ju vara så, men känns som att det finns bättre sätt att göra det på än att gå ner på individuell nivå? Kanske har fel, inte så insatt i Nubbens vardag som sagt

Svår balansgång det där. Hult fick ju mycket kritik för att han var helt off. Gav ingenting, aldrig.

Någonstans i mitten mellan Hult och Nubben hade nog varit att föredra.

5 gillningar

Jag tycker det är jäkligt positivt med en transparent och öppen dialog mellan ledning och fans, det är samma med Wilander som också tar sig tid för frågor, detta innebär på intet sätt att dom tar lätt på sitt jobb och inte gör sitt arbete.

5 gillningar

Tycker det är bra Nubben tar sig tid och svarar, vi är trots allt en förening med medlemmar mm och tycker absolut man har rätt att få reda på lite mm man känner sig närmre hela Hv71 när det är lite mer öppen dialog. Har varit i stort sätt helt stängt under alla år med sportchefer annars. Kanske tillochmed är så Hv71 tycker det ska vara lite mer öppet då säsongerna senaste tiden varit usla. Att Nubben skulle vara lika tyst som Johan “graven” Hult tror jag inte på alls, då känner man sig bara bortvisad. En lite mer öppen dialog tycker jag personligen lugnar fansen lite mer när de har mkt frågor.

2 gillningar

Nu blir detta JÄTTE-OT, men skall man ha en jätteöppen dialog, så skall den vara med medlemmar. Inte med svenne banan som är skitbitter och håller på löven, är full och letar saker som gör att han kan bli “king på internet”.

Så, en ordentlig medlemsplattform, där man kan ordna med medlemskort, årskort, boka in sig på årsmöten, ta del av föreningsinfo, samt naturligtvis möta föreningens anställda för att ställa frågor etc. DET hade varit något.

10 gillningar

Ja så tolkar jag, han sa väl i någon intervju att man jagar 2 backar nu men om Andrea stannar så blir han 3e “bonus”