Lagbygget 23/24

Förmodligen så då han lär ansluta senare om han testar lyckan därborta :blush:

Stannar Emil så kommer inte Strålman och två till in.
Strålman och en till back kommer i vilket fall sen får vi se hur det blir med Emil.

Kommer nog inte att ersätta Emil innan det är klart att han försvinner, vilket är rimligt.

Fransson är jag osäker på om han håller. Tycker han borde lånas ut till Allsvenskan.

Då vi ligger ganska nära svensk hockeys i särklass bästa hockeylän, Kalmar län, så finns det många klubbar där som behöver en ledande back om Fransson lyckas bli det.

Måste vara bättre att få mycket speltid och spela i viktiga situationer. Borde kunna få det i Kalmar, Nybro, Västervik eller i Tingsryd i Kronoberg.

3 gillningar

Så hur lång tid kommer det ta innan Nubben presenterar Robin Alvarez som ersättare för Hansson :disappointed:

1 gillning

Han spelade ju i Timrå så chansen är väl runt 140%. Inget fel med Alvarez som bredd men tar hellre en taggad och frisk Önerud alla dar i veckan.

2 gillningar

In med Önerud igen! Gör det bara. Gå inte på samma misstag som med Thörnberg+Sundh inför 20/21.
Sätt inget C eller A på tröjan, ge honom ett ettårskontrakt och en plats i 4ekedjan, låt honom göra sin grej.
Laget kommer inte stå eller falla på om Önerud är tillbaka i form eller inte. Men det adderar en gubbe som kan klubben bättre än de flesta, och en ledare för de nedre regionerna av truppen.

5 gillningar

Det var exakt så som FBK använde Jönsson under hans sista säsong. (Tror dock han hade ett C på bröstet). Men han hade en undanskymd roll som han skötte perfekt. Det slutade med guld för dem. Håller med om att Simon skulle bli något liknande, ta bort ansvar från hans axlar. Hans huvuduppgift borde bli att fokusera på defensiven och tackla motståndarbackarna. Alla poäng framåt är en bonus.

1 gillning

Sista 2 säsongerna va han nog ganska undanskymd roll, MEN han tände til och snitta nästan 1 poäng per slutspelsmatch så.

2 gillningar
6 gillningar

Dags att låsa upp tråden om Önegud igen då.

3 gillningar

Tror han kommer leverera

Hoppas att han levererar! Kan bli jobbigt med tempot när man inte spelat matcher på länge och är lite äldre. Fysiskt är han säkert i topp i laget.

Spontant kan jag tycka det är snålt med två månader. Men kan vara smart. Se om Önerud håller liksom.

Gör han det utgår jag från att man ger honom kontrakt säsongen ut. En frisk Önerud ska konkurrera ut spelare som Lindbäck och Hansson. En Önerud i form går rakt in i en tredjekedja. En Önerud i kanonform kan fungera som bra komplement i en andrakedja.

Blir spännande att se vad Önerud har i sig.

18 gillningar

Kul Simon får chansen. Bra med två månader så Hv ser vart han står. Är han helt frisk tror jag utan tvekan kontraktet kommer bli över hela säsongen. Simon kan spela i alla kedjor om han är frisk. Kan även vara extra center om så behövs. Hoppas han håller nu, kul HV även får in en rejäl ledare i laget till.

1 gillning

3 backar skall alltså in, dessutom av klass, 1 månad kvar till samling. Jesus H Christ.

1 gillning

Hur kan det va 3 backar helt plötsligt?

2+1 (Laleggia, Andrae) Strålman!

Blir troligvis Strålman och en stabil back till sen stänger Nubben för sommaren :beers:

Timrå har nog inga spelare kvar som dom vill sälja.

1 gillning

Självklart att det är optimalt med try-out till Simon.

Men detta visar vilken jävla fin människa Simon är och vilket HV hjärta han har.

Han blir ratad av HV och ställer upp på en try-out.

Han låter detta vara på HVs villkor.

Trots att han varit bärande i ett SM-Guld lag så finner han sig i att vara på lika villkor med juniorer.

Han blev utkastad och kommer tillbaka utan ilska.

Tar han en plats så hoppas jag att vi tar detta i beaktande som supportrar.

14 gillningar

Håller med, här har vi verkligen en spelare som sätter klubben före sig själv! Jag håller verkligen tummarna för att han visar sig hålla tempot. Simon är en riktig HV-kille!

1 gillning