Ah precis som Thörnberg. Visst, de säger vad de tycker men sen är det ändå HV framför allt.
Realistiskt sett har nog herr norberg avvikit från tanken på strålman som bonusen, nu är det nog den lilla chansen att Emil återvänder i december som ses som en evenuell bonus, dvs strålman lär ses som en av de åtta som finns när serien startar, om nu ens han kommer.
Men kenta får gärna överraska mig och få vår backsida att se lika stark ut igen som för några veckor sedan, gärna innan serien börjar.
Dom där svenska offensiva backarna under 30 år börjar ju sina nu på marknaden, undrar om man gått bom på nån som signat nytt Nhl kontrakt och man fått börja om i sökandet?
Det finns ingen sådan kvar. Enda svenska backarna kvar är typ Carlsson, Nemeth och Edler. Kan inte se någon hamna här.
Va det svensk back under 30 eller back med erfarenhet från SHL under 30?
Prio 1: signa Strålman. Prio 2: ersätta LaLeggia. Det är inget att hymla om.
Ja, man gick tyvärr bom där.
Ja det låter ju onekligen högprioriterat att göra så som du skriver. Fan om vi står med en för tunn backsida igen.
Det var kanske Jacob Larsson eller Lucas Carlsson man gick efter. Nu är det tufft när det inte gick hem, får hoppas på att man pratar med fler spelare så man har både en plan b och c
om vi fortfarande går på wvenska backar är de ganska kört då inte finns några, få finska backar i AHL annars är de tomt. Tror vi måste öppna plånboken rejält och värva en nordamerikan annars kommer de nog inte bli något förren november
Kanske rycka i Olli än av få spelare som inte har kontrakt nästa år som känns hyyfast intressant men på förhand rätt svag ny 1 back
Vi kan la få Borgström att ta med sig denna herrre till HV kanske? Har ju levererat i SHL och vettig ålder trots allt. Skottet är ej som Laleggias men poängback likväl åtminstone…
Han blir inte förstaback. Svårt att bedöma hur han skulle fungera, största felet är skridskoåkningen.
Är han slö på skridskorna?
Har noll koll
Edit: det måste ju funnits nått i han då han gick som nummer 5 i draften men han kanske aldrig blommade ut ordentligt?
jag har ingen aning, jag bara kollade vilka finska backar som var lediga i AHL och han var en av få som kändes relativt relevanta
Detta passar bättre i drömtråden imho. Sen kan man länka hit
även om de inte riktigt är en dröm bara en bitter sanning att det ser mörkt ut på potentielle nyförvärv på backsidan
Jag vet det ser mörkt ut men vill ändå påminna att Nubben sagt det är “bra” för HV att Laleggia lämnar.
Bara vi inte hamnar i samma situation som förra året när vi letar back när säsongen startar.
Känslan är inte bra just nu. Men som sagt, backsidan bör vara mer SHL-mässig än den vi ställde på isen 17 September förra året.
Men det bygger väl lite på att folk tar kliv? När vi ändå är här så, varför inte ge Axel Landen chansen och sen försök hitta en offensiv back mer mot hösten istället.
Har inte den bästa kollen på Cody Goloubef, och han är ju ingen drömspelare om man bara tittar på hans stats, men jag skulle inte bli förvånad om Nubben värvar honom. Jag har inte hört/läst något, men sett till EP känns det som en klassisk nubbenvärvning. Känslan är att Nubben mycket sällan värvar nordamerikaner från AHL, och tittar främst i de europeiska ligorna. Nu när marknaden ser ut som den gör blir jag som sagt inte förvånad om han hamnar här.