Lagbygget 23/24

stora frågan varför man lät Laleggia gå gratis till NLA och bröt kontraktet istället för låta de köpa ut han för klausul han hade i kontraktet? Ryktades redan under slutet av förra säsongen att lag utanför SHL visade intresse för honom så detta kan ju inte ha kommit plötsligt

1 gillning

Jad tror inte det kom plötsligt eller oväntat att det kunde ske. Sen blev det kanske under andra former än man avsett från början och som ställer till det lite nu, när man måste leta ersättare.
Förhoppningsvis löser Nubber något inom kort.

Nu var de ju inte så att han gick gratis till Schweiz. Enligt vissa tillförlitliga och välinformerade personer på detta forum så fick Hv betalt.
För mig nån skrev detta för ett tag sedan. Vet ej vlken tråd dock.
Har för mig det var Dovahkiin som skrev nåt om detta?:thinking:

jo de fått nått betalt men tycker hela historien angående Laleggia är som en hund som är begraven sedan hans uppbrott från Timrå. Han verkar göra lite som han vill o kommer undan med det

Laleggia önskade att få i Schwiez, HV fick mellan 1-2miljoner för att släppa honom. Att tvinga kvar en spelare som inte önskar att vara kvar kanske inte direkt var något Hv71 ville göra.
Laleggia fick själv betala, förmodligen en sign on bonus från NLA.

1 gillning

Man måste väl jobba annorlunda med trupperna nuförtiden. Man får räkna med att folk sticker och ha backup-planer för alla positioner. Mycket pga att andra ligor lockar mer.
Känns som att man jobbar lite ineffektivt trots relavtivt stora resurser. M

Det finns nog inga backup spelare av Laleggias eller Emils kaliber och väntar… Varför skulle de vara kontraktslösa och redo för eventuella bortfall i HV?
Breddspelare lär väl finnas backupper för. Som Herman t.ex.

Här har ni en finsk back, Juuso Pulli, som börjat följa HV. Kan bara inte ligga något i det, men jag postar ändå.

image

vad vi än värvar kommer de skrikas om avgång, kris etc etc. Vi kommer få 1 back innan säsongen startar sen väntar man nog in Adam

hoppas verkligen inte han ska vara våran nya back han var ju katastrof dåliga stats

Nä, det behöver du nog inte oroa dig för. Tyckte mest det var lite skoj att dela i brist på annat.

Skulle dock inte förvåna mig om han är en kandidat. :grin:

Maalahti vet jag inte var Nubben hittade, kanske dom lyckats hitta någon som passar in?

Det hade faktiskt förvånat mig :wink:

Hade varit skönt med en färdig uppställning och bara väntat in 17 augusti. Men att backen är klar i tid till återsamlingen ser jag nästan som ett mindre måste. Carlsson är inget dåligt alternativ imo, beskrivs av en del som Hersheys bästa back. Det måste ju säga något när de faktiskt vann hela sketen. Sen vet jag inte om det hade varit bättre med en offensivare fast “sämre”, kanske. Mycket beror nog på hur bra Kaski är…
Ge mig en back, Kent!

Ja, det hade helt klart varit skönt att få truppen färdig. Kalle från Leksand var en feltryckning, frågan är vad detta är ? :sweat_smile:

Jag har sett att han börjat följa Hv sen tagit bort sig själv ett ex antal gånger nu :sweat_smile::+1:

KAn ju känna nån/några av de andra finnara i HV och vill ha lite koll på hur det går för dem.

1 gillning

Ny eller gammal artikel? Ligger på AB idag iaf…

Synd att mitt AB plus just löpt ut…
Gissningsvis Strålman, men hoppas det handlar om nån annan.

Det sägs att Strålman är väldigt nära. “Muntligt överens” och kontrakt på 1 år.

samt nubben säger
“– Vi är nära en signering av en back, en defensiv back. Det kan jag berätta, säger HV:s sportchef Kent Norberg.”

Betyg:

Målvakter ++++
Backar +++
Forwards ++++
Tränare +++
Nyförvärven ++++

Tack! Men det är alltså nytt material? Lät det inte så vid AB:s förra genomgång oxå? Def backen var Sepäälä som inte var presenterad då? Ta in ytterligare en uttalad def back med Andrae och La Leggia borta?