Börjar misstänka att det inte blir något mer spel för Anton. Kanske väljer han att avsluta karriären?
Nä precis, det var ju sån sjuk hysteri med media om detta innan men nu när han är i Sverige så är det knäpptyst.
Vet att det är ont om bra svenska backar nu och att kronan är svag , så nordamerikaner kanske inte är så lockande. Men finns det inte någon vettig tjeck eller annan europé på marknaden? Eller har man bara riktat in sig på svenskar o finnar ?
finns lite halvtveksamma finska backar i AHL
Inte går det att föra fram sina åsikter utan att folk hugger tillbaka på sociala medier, nu förstår jag när ni skriver FB-fans.
Wut?
Våra kära sociala medier fans, som är härligt naiva och blåögda.
Kan man godta nordamerikanska spelare så finns Bobby Nandella på marknaden som jag lyft fram tidigare, har 1 säsong i SHL där han leverera bra med poäng också. Tidigare lagkamrat med Borgström så vet hur de känns att vinna mästerskap.
Jag tycker att Bobby Nardella definitivt är en spelare som Nubben bör höra sig för med!
Visst att kronan är dålig och att nordamerikaner överlag är dyra, men HV har råd och vi behöver dessa typer av spelare.
Uppdatera mig. När brukar vi ha spikat våra trupper inför säsongen?
Många andra lag värvar ju nordamerikaner så. Visst de är dyra och ibland en chansning spec backar med den stora icen. Nu har han vart i SHL innan så man vet han funkar och vi lär inte få en bättre offensiv back innan campen. Problemet är ju fler lag i SHL letar backar, Rögle och Växjö så de lär bli dyrt.
Jag blir fortfarande inte klok på Nubbens uttalande: “Det är bra för alla parter att Lalleggia lämnar”. Då tänkte man att Nubben har något jättebra på gång. Att han ska trolla fram en ny Kaskivärvning på backen. Men nu har tiden gått, och marknaden ser oerhört tom ut. Det finns typ ingenting som är i Släggans kaliber.
Jag tror inte Nubben står och tokljugor till oss supportrar. Så det till min fråga:
Vad fan gjorde Lalleggia för att Nubben ska gå ut och säga att det är bäst för alla parter?
Som sagt, under all kritik att truppen inte är klar när så många kritiska backplatser behöver fyllas. ”Det är helt annat nu”
Man hade nog en spelare nära som sagt som till slut valde ett tvåvägskontrakt istället och vips så var man tillbaka på ruta 1 igen.
Hade gärna sett en " läget i laget " klipp med Nubben nu där han förklarar om han är nära nån och allt det där vad man letar efter och så
Även om det hade varit intressant att få info från Nubben föredrar jag att han lägger all sin vakna tid till att leta spelare till de sista platserna
Absolut är det så
Jag tror inte att LaLeggias önskemål om Schweiz kom som en happening. Han har haft nästan 4 månader att ställa en trupp på banan. Frågan vi skall ställa oss här är, hur fan kan vi stå med så många stora frågetecken kvar på backsidan såhär nära återsamling?
Gissningsvis hade Nubben en eller 2 backar på radarn som tyvärr valde spel i andra klubbar. Och sen räknade han nog med Emil Andree ett år till. Och så var han säker på att strålman skulle spela hos oss. Vilket verkar vara allt annat än klart.
Dvs många felbedömningar. Och nu är det bara att spendera överpriser på chansningar kvar. Eller vänta och hoppas på att nått dyker upp när serien är igång.
Under Nubbens tid när transferfönstret stänger