Lagbygget 23/24

Ingen Borgström eller Nardella, AP20 deltar inte i kampmoment eller spel.

Annars hög intensitet och mycket glädje!

Backarna ser otroligt fina ut, Strandell/Fransson har endel anpassning att göra men det är förväntat.

Stort plus till Tikka som jag tror kommer överraska många! Han tävlar konstant och visade på både skill och grit i varje moment.

• Andrae är med på isen och drog några fina dragningar/skott. Håller en väldigt hög nivå även med Flyers utrustning på. Man hörde när Montén sa till honom - bra jobbat, håll dig i bakgrunden!

Allt är dessutom på engelska under träning, Montén har höga krav och avbröt ibland mitt i ett moment för att finjustera med orden -“In the FU**ING circle boys, if you are on the outside you are to early”. Sådant gjorde aldrig SÅS vad jag vet.

Gistedt är en riktigt fin värvning, verkar ta mycket av det sociala med spelarna när han inte ger målvakterna feedback.

Brattström med sin nya bushido-samuraj-mask är underskattad, han är stor och spelar aggresivt med mycket rörelse utåt.

JD verkar väldigt motiverad att lära sig av Montén och lyssnar noga på genomgångar och ställer frågor för att hänga med under olika moment.

PG - Glider runt med ett storkukslugn och analyserar.

Kändes riktigt motiverande att vara i hallen mycket energi och leenden men framförallt mycket tävlande.

Kan bli otroligt bra detta, många kommer känna ett lugn från Tikka i 2a. Men en oro finns att Nättinen är för långsam men det är för tidigt för analys.

42 gillningar

Många härliga rapporter här! Tack! Blir smått hoppfull… :grimacing:

Ja tikka ser sjukt fin ut.
Även Kalle tycker jag ser väldigt nöjd och glad ut att vara tillbaka.

Även CB tillför nog massa bra till gruppen med kunskap och finess.

CB? Challe Berglund tillbaka? :yum:

Kris Beech?

1 gillning

Carl bildt?

2 gillningar

Carolina berg?

1 gillning

“ATG’s hockeyexpert Challe Berglund här…”

2 gillningar

Haha fel av mig

KB**

Grymma rapporter, meer! Väl skrivet och kul med insyn i hur försäsongen går.

Nackdelen är att suget bara blir så mycket större.

SLÄPP PUCKEN, JAG ORKAR INTE VÄNTA MER!

1 gillning

Nardella på plats nu med :sunglasses:

10 gillningar

Mer info om de tack. Hur ser de ut?

Missar träningen idag…

1 gillning

Hur ser han ut?

1 gillning

Hoppas på mustasch!

3 gillningar

Mustaschen har förhoppningsvis kontrollmätts innan han tilläts komma in i HG.

3 gillningar

Precis, är det 4cm som är krav fortfarande?

Tyvärr INGEN mustasch…

Han lirade med Strålman. Så som backarna kört nu har det varit

Kaski-Seppälä
Nardella-Strålman
Kalle-Sjöholm

Jag har varit tveksam ang Strålman men han ser rätt fin ut måste jag säga, gör sjukt mkt bra på isen löser problemen på bra sätt. Tikka mkt bättre klubbteknik än jag trodde och han tävlar konstant. Kaski ser ruskigt fin ut måste jag säga med, rör sig riktigt bra mm på isen. Seppälä en gigant! Lenc ser bra ut med, ska icke glömma honom ser verkligen jätte pigg och taggad ut!

Nardella kan man inte säga så mkt om än.

11 gillningar

Jag hade nästan velat prova o byta plats på Lenc och Brännström nån match…

Fasen…med alla dessa positiva rapporter börjar man ju få ett visst hopp för kvartsfinalspel…

2 gillningar

Var också och tittade, bra tryck! Nummer 95, vem det nu är, dra åt vilket skott!