Oki jag är helt övertygad han är 1a center, men vi får se. De har letat en första center länge och det lär inte vara Tikka.
Det märks tydligt det är bättre spelare i HV nu än senast. Helt annat tempo mm på träningar. Bra spelare utmanar varanndra hela tiden. När de finns mkt skill blir ju allt bättre och spelarna blir bättre. Länge sen man såg detta i HV.
Japp! Passen sitter på bladet och man har mer fart med sig in i anfallen hela tiden. Spelarna tävlar med och mot varandra och pushar varandra på ett fint sätt. Ser fint ut såhär långt!
SLUTA VARA SÅ JÄVLA POSITIVA!!! JAG ORKAR INTE FÅ UPP HOPPET SOM SEDAN KROSSAS
obs skämt
Kom ihåg att det är proffs som ger positiva vibbar slappna av lite. Vet att du är nervös men man greppar varje litet halmstrå man kan få om man är positivt lagd som jag är he he
SLÄPP PUCKEN DOMMARJÄVEL!
Här greppas inga halmstrån…bensin och tändsticka är vad jag förespråkar
Riktigt kul och positivt att Tikka verkar ha en del skills också!
riktigt viktigt att de sätter passningarna tycker de vart ett av de stor problemen förra året samt när vi åker ut att vi hade ett icke fungerande passningsspel
Förra året var ju passningsspelet skit från backarna. Den första vettiga ”förstapassen” kom från LaLeggia i Oktober
Som sagt, jämfört med den backsida vi startade med så är vi i himmelriket nu.
Forwards/centrar måste ju även visa sig för att en pass ska kunna slås. Men ja ser ljusare ut för passningsspelet i uppspelsfasen nu.
Tänk vad detta lag kan lösa alla livsproblem.
Min fråga är vad händer om Önerud gör ett bra jobb och behåller sig inom 12 forwards. Vem petas? Tror att HV vill behålla Lindbäck och Hansson pga bra kontrakt. Kan Stakke ryka tro?
Pratas ofta om att spelare ska komplettera varandra med olika styrkor, vilket kan vara bra ibland. Men sätter man ihop två skillade spelare med riktigt bra spelförståelse så kommer det hända grejer. Jag tror att AP och Borgström kan bli en magisk duo.
Forsberg är en annan spelare som har hög intelligens. Spelar enkelt när det behövs, fint skott och smarta pass. Jag hoppas Beech fått som projekt att utveckla hans skridskoteknik. För jag tror att Forsberg inom tre år kommer göra en Suomela-säsong.
Känns som att seppälä kommer att bli en obehaglig överraskning för många motståndarforwards i vinter då om han förbises där.
Ansågs av många vara finska ligans bäste def back och i de slutspelsmatcher jag såg i våras tydde inget på motsatsen.
Med tanke på Öneruds ålder inom sporten så känns de ej otänkbart att han blir ren bredd för liten kostnad och man innehar samtliga spelare. Säg att Önerud får lön på kanske 50 000 i månaden, 600 på helt år.
Absolut tillkommer lite mer kostnader men ändå får de anses som vettig peng för spelare som skulle kunna spela i alla kedjor med hjärta och utan gnäll helt enkelt.
Dessutom så lär ju ett par spelare bli skadade förr eller senare, då är det bra att ha ersättare.
Jag vill bara se Simon få upprättelse för alla motgångar de senaste tre åren. Få spela avslappnad och ha en ordinarie plats, gärna en handfull mål över säsongen. Sen är det få förunnat att få avgöra overtime i game seven i hemmaborgen, så direkt synd om honom är det inte ur ett hockeyperspektiv
Någon som här som kollade på träningen idag? Något nytt ?
Borgström med?
Borgström är väl i Finland på 1 veckas till militärtjänst?
Med reservation för att jag kan minnas fel från intervjun.