Håller med delvis.
Tycker dock att Lenc vinner nästan alla dueller och situationer.
Osl tikka o tedenby ser sjukt spännande ut men även Lenc nättinen Foppa.
Tråkigt att Borgström inte var med idag. Han skulle hem till Finland en sväng.
Håller med delvis.
Tycker dock att Lenc vinner nästan alla dueller och situationer.
Osl tikka o tedenby ser sjukt spännande ut men även Lenc nättinen Foppa.
Tråkigt att Borgström inte var med idag. Han skulle hem till Finland en sväng.
Stort tack för positiva rapporter från träning!
HV på listan?
Här är Hv-spelarna som är med på listan:
Plats 27: Oskar Stål Lyrenäs
Plats 23: Henrik Borgström
Plats 17: Anton Strålman
Plats 13: Bobby Nardella
Plats 7: Isac Brännström
Spontant med reservation för omställningen till SHL känns det som att Seppälä är ett väldigt underskattat nyförvärv bland expertisen.
Plats 36 Eric Martinsson
Passar nog bättre på plats 936
Jag kan ge mig fan på att han blir MVP i år.
Absolut, det är givet
Tack för rapporterna från träningen!
Vi har varit oroliga över om det finns en 2:a center och en bra 2:a kedja. Men det kanske visar sig att vi har två bra 2:a centrar och två bra 2:a-kedjor.
(duckar)
Jämfört med dom andra åren vid denna tiden så ser de betydligt mycket bättre ut.
Mer vilja
Mer skills
Mer ordning och reda och fokus känns de som.
Vill också upplysa om att jag tycker Brattström ser väldigt stabil ut. Gjort massa brutalt fina räddningar på träningarna.
Att ha med 5 spelare på topp 30 får väl anses väl godkänt då ligan innehåller 14 lag!
Skönt med positiva vindar här inne igen! Är också inne på att det ser rätt bra ut, och läser man “läckra kombinationer” och “offensiv zon” i kedjan som Tikka centrar så börjar det ju låta fint…
Ni som ser träningar. Är Borgström våran förstecenter? Eller är de rentav så att nån annan knackar på den dörren?
Va de verkar av vad man läst så har Tikka överraskat måmga positivt?
Jag öppnar också för den tanken och duckar med dig i väntan på de halvtomma glasen…
Jag skulle säga såhär.
Alla har blint köpt/räknat med att Borgström ska spela mellan Brännström och Pettersson för att nån sagt de från början.
Jag skulle nog säga såhär. De kan bli succé med dom 3 i samma eller så kanske de blir för mycke av de goda.
Kanske att någon som tex tikka med lite mer styrka och rivighet skulle in där mellan och skapa ytor och vara framför målvakt.
Tror helt enkelt att man får se under matchernas gång lite. Borgström ser sjukt skillad ut iallafall.
Har inte Nubben sagt han SKA vara center mellan AP och Bränna? Det har varit tanken hela tiden. Jag hoppas han är i 1a och HV igen kan få en jäkligt bra första lina.
Inte lätt att veta till följd av att han var med på premiären och ett pass till och är borta denna vecka.
Men går man utefter vad man sagt, kan det tänkas bli så.
Är väl dock inte nubben som bestämmer de även att han värvat honom för att vara de.
Stämmer inte kemin eller att de blir för mycke av nånting så är de ju bara så.
Men återigen , jag tror och hoppas att de blir skit bra dom 3 ihop men man kan aldrig veta
Borgis är tveklöst vår förstacenter.
Håller med om att både Nättinens kedja ser bra ut. Han ger Lenc och Forsberg defensiv trygghet så att de kan snurra mer framåt. Forsberg riktigt bra på att förutspå vart pucken ska komma.
Tikka är en tung och stark pjäs, men med bättre skills än vad jag trott. Stål Lyrenäs ser vass ut i ingångarna och spelar ett stort spel. Tedenby ser ut att komplettera riktigt bra med riktigt fin fart (igen) och med respekt för sin omgivning där passen sitter mer på bladet.
Stakkestad ser vilsen ut vad jag sett såhär långt. Fisker lider lite av sin omgivning. Måns känns sådär, men är mer en matchkille eftersom han kan spela tuffare då än på träning.
Önerud solklart bättre än Måns och Stakkestad.
Bland backarna ser Sjöholm riktigt bra ut. Strålman gör knappt ett fel och ser ut att ha kul. Seppälä är rejäl men också smart i sitt passningsspel. Kaski offensiv och skapar. Fransson optimistisk och hungrig. Kalle stabil och lite småsur
Håller med om att Brattström ser fin ut. Många grymma räddningar. Ortio ser inte ut att tävla lika hårt, men spelar med mycket pondus och vet vad han kan. Han har en aura kring sig.
Träningarna är bland de bättre jag sett på många år. Gruppen känns harmonisk, men samtidigt riktigt taggad.