Lagbygget 23/24

Hult som tjata sönder begreppet ”karaktär” Har Axel verkligen någon sådan?? Tänker att verka sakna den till att sköta försäsongsträningen…

Problemet är väl att finnarna givetvis vill vara nära sina familjen under ledigheten, därav träningen i Finland. Svårt att tvinga dem träna i Jönköping bara för att.
Sen är man givetvis medvetna om denna eventuella problematik i ledarstaben, att ett lite större finskt gäng kan medföra att dessa spelare hänger mer med varandra pga enklare kommunikation osv.
Men jag tror och hoppas man förebygger detta, pratar om det och att alla är proffsiga nog att inte låta det ske.

2 gillningar

Hur bor spelarna som ’gästspelar’ någon säsong? När varandra eller utspridda i stan?

Vet att många bor nere på city i " hv huset " . Brukar springa på rätt många spelare därnere.

Ligger mitt emot Nordic wellness / åhlens kan man säga

1 gillning

Det kommer alltid att vara grupperingar i ett lag. Alla umgås inte med alla utan man hittar alltid sina närmaste i ett lag. Det viktigaste är att alla står upp för det gemensamma mål och regler man har. Acceptans. Alla är olika, det handlar om att vilja göra något tillsammans. Allt handlar om ledarskap.

Om vi backar bandet till AJs ledarskap som handlade om att varje dag pressa spelarna till max igenom att sätta visuellt på en tavla vad man tyckte om prestationerna. Tydligt ja, men man måste prata med individerna om varför prestationen är dålig. I AJ fall splittrade han gruppen för att få kortsiktiga resultat vilka kom tillbaka och bet honom i svansen när gruppen inte köpte hans utvärdering.

6 gillningar

Spelbolagen har väl 4-5 lag bakom oss iaf…
Dom brukar inte vara helt fel ute.

2 gillningar

Vi pratar mycke om uppställningar 5v5 och powerplay . Men vad tycker ni om uppställningar i boxplay?

Lenc tikka

Sjöholm kalle

Nättinen Brännström

Strålman seppälä

Nått sånt kanske?

Intressant frågeställning. Jag kan inte bidra med så mycket gissningar här, jag tycker det är för mycket nytt för att fatta hur pusslet skall läggas.

Ja svårt o säga nu . Mina uppställningar var bara utifrån de lilla man vet/sett nu.

Liten chansning eller kanske förhoppning;)

Utan att veta något alls så känns ju Stakkestad som en sån spelare som typisk sett får logga mycket tid i bp. Backparen du föreslår känns odiskutabla även om de kan paras ihop med andra kombinationer👍

2 gillningar

Tikka-Lindbäck
Seppälä-Strålman

Stakke-Herman/Önerud
Sjöholm-Maalahti

Något sånt där hade jag nog ställt upp.

Var på träningen nyss. Dessa stack ut:

Seppälä- Stor fysisk. Gruffade mycket med Sjöholm i 3vs3. Vinnarskalle.
Kaski- Riktigt jävla bra helt enkelt.Och skottet👌
Stål Lyrenäs- Bra fart och säker på att ta in pucken över blå i 5vs5.
Strålman- Stabil pjäs. Han verkar ha minst ett år kvar i sig.
Lindbäck- Såg pigg ut.
Foppa- Hängde ett par kassar i 3vs3.
Fransson- Lovande. Hoppas han får chansen på riktigt att slå sig in i trupppen…

Det var lite av det jag hann uppfatta under en timme.
Bra intensitet på träningen överlag.

Nu håller vi tummarna på att försäsongen går åt helvete

23 gillningar

Det märks tydligt träningarna är bättre för det är mkt bättre spelare på isen som utmanar varandra på annat sätt. Ska se om ja kan kolla par nästa vecka igen.

3 gillningar

Hur såg Önerud ut?

Det märks att han har tryout. Ville mycket och hörde hur han svor över ett litet felpass. Tycker att han såg relativt fräsch ut faktiskt. Utan att sticka ut

1 gillning

Hade samma uppfattning. Ser friskare ut och åker bra och obehindrat. Ser att han borrar ner huvudet för att visa en god sida.

1 gillning

Mer “borrhuvud” behövs.

2 gillningar

Jag gillade under 5v5 samarbetet mellan STL, Tedenby och Tikka. Hög fart och utmanar gärna in mot kassen alla tre. Hade några fina kombinationer.

2 gillningar

Så fort dessa var inne i 5vs5 höll de till i offensiv zon. Och som du säger. Några riktigt läckra kombinationer

Tänkbar 2:a kedja?
OK för mig