Håller med dig till 100%
Mitt inlägg som höll med dig försvann de också. Lite konstigt va???![]()
Mkt intressant. Kan mods bekräfta att man blir censurerad om man i ett svar på ett direkt påstående ifrågasätter om allt verkligen alltid är Nubbens fel och att han borde bli sparkad?
Jag tog bort era inlägg då jag ansåg att det inte drev diskussionen vidare, utan snarare stannade på ett mer personligt plan riktat mot en skribent.
Vet att ni kan bättre än så, ni är duktiga på att diskutera sak, så fortsätt med det. Vill man ta personliga saker så sker detta i DM med inblandad/inblandade.
Nu fortsätter vi diskutera lagbygget.
Dåligt…… Självklart hade de drivit diskussionen vidare på ett bra sätt men du tog bort de efter 20min. Därav blir de en dålig diskussion nu istället som absolut inte har med ämnet att göra för att du tar ett beslut efter endast din egna känsla innan du ens vet om de stoppar eller höjer diskussionen.
Är väl uppenbart att man inte kan skylla allt på nubben hela hela hela tiden. Därav skapas diskussion ??? För att tankar går isär om det
Om en skribent drar en slutsats måste man väl få bemöta den? Om han gör det i varje inlägg måste man väl också få betmöta det? Jag har inte gått till varken personangrepp eller använt dåligt språkbruk, bara svarat på ett inlägg med en annan åsikt. Ska åsikten att Nubben borde sparkas stå oemotsagd från nu alltså? För det blir ju så det framstår. Skillnad på att bemöta åsikter. Förstår faktiskt inte vad jag bröt mot här, förutom mods egna åsikter.
Nu hann jag inte se vad som skrevs. Men kan det bero på att du pinpointar det mesta jag skriver, inte sällan på ett oskönt sätt? På samma sätt du säkert tycker allt jag skriver genomsyrar Nubben, så tycker jag det mesta du skriver genomsyrar en viss irritation mot mig.
Jag tycker vad jag tycker och kan gärna diskutera sakfrågan. Farzan tycker inte som mig, men han svarar ju sett utifrån vad han tycker om situationen, inte beroende vad han tycker om mig.
Tror som sagt respekt är ledordet här. Respektera folks åsikter, foka på diskussionen om laget (där ingår Nubben oavsett om man vill eller inte), foka mindre på skribenten ifråga.
Blue_Vision: med all respekt, du är en duktig skribent med högt anseende, men vet inte på vilket sätt detta skulle leda diskussionen vidare. Här är det du skrev som jag tog bort: ” Tänk att du hamnade där. Till syvende och sist är det alltid en och samma person allt som är fel beror på, oavsett ämne”.
Sådana typer av meddelanden ryker oavsett vem som skriver det.
Fortsätt bemöt sakfrågan så som du brukar, det vet vi alla att du är grymt bra på!
Det enda som var dåligt här var ditt inlägg och därför togs det bort.
Såhär skrev du: ”Haha Jadu, alltid samma visa…”.
Det var med andra ord inte mods fel att diskussionen spårade ur. Rannsaka dig innan du skriver något.
Sådant åker i korgen. Vill man inte att inlägg åker i papperskorgen så diskuterar man sakfrågor som hör till ämnet i fråga, alternativt leder aktuell diskussion vidare. Du hade exempelvis kunnat svara på vad du tycker Nubben gjort och gör bra.
Eftersom du tyckte ditt inlägg var bra för diskussionen så har vi väldigt olika syn på vad en bra diskussion är.
Tack, exakt så. Sunt förnuft kommer man långt på!
Dock kan väl sunt förnuft också innefatta att man inte behöver dra upp Nubbens misslyckande i Frölunda för 17e gången, det blir lite repetitivt och saknar väl i ärlighetens namn också diskussionsunderlag efter ett tag?
Japp, men förefaller svårare att strida mot regler om man diskuterar sak och inte saker riktade mot enskild skribent.
Man får tycka och tänka, men trådarna lever på sakfrågor och diskussioner kring dessa. Om något skulle vara repetitivt beror ofta på hur man motiverar det man skriver och dess argumentation så att säga.
Fast det blir också skevt när målsättningen är att ta sig tillbaka till glansdagarna, samtidigt som man bygger lag och organisation som snarare bör kunna gå för ungefär topp 10.
Klart att ett längre mål måste vara så högt som möjligt. Men här och nu är det viktigare att man lyckas etablera sig i SHL igen. Organisationen man har idag har potential att ta klubben en bit på vägen, men mycket måste nog uppgraderas för att nå fram dit vi alla vill.
Blir gärna motbevisad med ett nytt 1995, men jag tror inte hockeyn av idag har plats för sådana Rocky Balboa-moments längre.
Oavsett vad man tycker i sak så kan jag tycka att vi ska vara restriktiva med att ta bort inlägg om det inte är väldigt tydligt att det handlar om personangrepp.
Bättre släppa igenom något för mycket än tvärtom. Blir svår väg framåt annars och kan bli negativt för forumet framåt.
Bättre att fria tio skyldiga än att döma en oskyldig.
Okej. Nu är det OT. Mitt sista inspel.
Jag upplever forumet som att mycket släpps igenom. Och det har väl att göra med att VI sköter oss. Så länge vi sköter oss, inga problem. Forumet håller i mina ögon en hög nivå.
Sen om någon är orolig för särbehandling eller att vissa åsikter är mer okej än andra. Ni kan vara lugna. Jag får också höra av mods eller får inlägg borttagna om jag bryter mot forumets regler.
Jag och @lejacques har bla varit rätt hetsiga mot varanndra och lovar att han inte får särbehandling! Både han och mina inlägg har tagits bort. Mods gör mkt bra jobb!
Ett sista inlägg om detta nu, resten kommer att tas bort om det inte handlar om lagbygget.
Inlägg riktade mot enskilda skribenter accepteras inte. Detta eftersom de varken hör till tråden, eller leder en diskussion framåt.
Det är just när vi accepterar och släpper igenom ”9 skyldiga” som forumet riskerar att skadas.
Punkt.
Kanske några härinne besöker HV-dagen idag. Oavsett önskar jag alla en trevlig helg och åter till ämnet! ![]()
Gällande Nubben och lagbygget. Jag tycker Nubben ställt ett lag med skills på isen i år. Stor skillnad mot förra året. Jämför man lag för lag så tycker jag att HV är topp-8 i serien i alla lagdelarna.
Mitt största frågetecken är att man slänger så mycket pengar på spelare och sedan tar en jävligt stor risk på tränarsidan. Detta har väll egentligen varit Nubbens svaghet i flertalet situationer. Jag kan bara komma på Lill-Kenta som en lyckad tränarvärvning han gjort. Osäker på ifall det t.o.m. var Nubben som anställde honom. Möjligen att Ante Karlsson kan räknas som halvlyckad. Men Nubben ställde ett bra TIK på isen ifjol med Lander, Dahlén etc. Så de presterade väll typ i paritet med förväntningarna.
Är jag dum eller vart hittar jag tråd om dagens match?
https://forum.hv71fans.se/t/traningsmatch-8-hv71-malmo-230909/6120/4
Under matcher kategorin sen klicka på dagens match.