Lagbygget 23/24

Tack!

Ett tips är att välja “senaste” uppe i menyn, speciellt på matchdagar, för då flyter den tråden upp till toppen.

Nja, nu är du lite fel ute. Jag har absolut inget emot dig :wink:, jag håller bara inte med dig väldigt ofta :laughing:

Jag läste lite fel i hastigheten. Jag tyckte det stod att Farzan inte tycker OM mig. För det gör jag, men tycker ofta inte SOM dig :joy: :joy: :joy:

2 gillningar

Haha då är vi överens :smile:

Då summerar vi försäsongen.

Betyg; Kattskit.

Seppälä, Strålman, Lenc och Petersson (trots klent deltagande) ser ok ut.

Vill återkomma till att det enda rimliga redan nu är att se till att man avslutar med Nubben.
Nu har han fått bygga laget, låt nu någon med ett uns av kunnande ta över och bygga om truppen successivt under säsongen så kanske detta kan räddas upp något.

Att starta sässen med en sån här centersida är nära kriminellt uselt. Borgström behöver höja sig 400% för att bära en förstakedja.

Trodde inte alls vi skulle få se en sån här leverans från Strålman, va rent av lite emot värvningen men ser ut att få väldigt fel där.

5 gillningar

Målvaktssidan gör mig lite orolig, vi behöver Ortio tillbaka så fort som möjligt
Brattström imponerar inte alls, ger tyvärr ett blandat och svajigt intryck.

1 gillning

Istället för att säga att allt är kattskit väljer jag att summera försäsongen med att Strålman, Kaski och Seppälä är magnifika, Petersson likaså.

Bästa kedjan är dock Foppa, Nättinen, Lenc. Teden har inlett imponerande, men var blek i dag. I övrigt finns mkt, väldigt mkt att önska. Strandell kan vi bryta med direkt och låna ut Fransson till HA för mer speltid.

Önegud får vi tacka av på ett värdigt sätt och ge hans plats till Herman Träff (som har en jäkla bra fart under rören). Vi får även be till Hockeygydarna att Ortio kan stå samtliga matcher då Brattström är som bäst andramålis i HA.

Hörs -hej.

4 gillningar

Försäsong har varit kattskit. Varit dåligt med kontinuitet mkt skador, uselt grundspel som laget har svårt ta till sig.

Och vi kliver återigen in i en säsong utan förstacenter.

3 gillningar

Nånstans är ju HV helt offside när det kommer till den moderna hockeyn.

Vi hade Tommy ifjol (som hetast för 13 år sedan), vi har Nubben sedan ifjol (som hetast för 15 år sedan) och nu har vi även Montén (senaste huvudtränarjobbet för 11 år sedan).

Vi är ju inte direkt ett med vår samtid sett till rekryteringarna vi gör.

1 gillning

Fan vet om vi har någon duglig 2C heller… 3 och 4 är jag dock trygg med.

3 gillningar

Håller med till 100% och även börjat dela din linje med allt som händer! Att man redan ska noja massa… Hopplöst…

Känns som de kommer bli en lång säsong…

Trist att höra :sweat_smile: klart det kan bli bra. Alla står på noll poäng för tillfället. Men det är klart det känns oroväckande att gubbarna som ska göra det gissningsvis har en hockeysyn och tänk som passade bättre 2010 än 2023.

1 gillning

Håller med om det mesta. En del som sett riktigt bra ut, andra bra och ett gäng som måste upp. Tanken var ju att Ortio skulle vara solklar etta och stå så mkt som möjligt, och att han är hel är en ju en förutsättning för att vi ska lver något streck. En halvdan målvakt klarar man sig inte med. Skulle det finnas frågetecken kring hans skada är jag dock övertygad om att man ger sig ut på marknaden. Där orkar väl ingen ens sätta ett ? Pga Nubben.

Med en målvakt som håller oss kvar i matcherna på ett annat sätt och ett par skador färre hade säkert resultaten också sett lite annorlunda ut. Prestationsmässigt har det väl snarare varit för blandat. Senaste tiden helt ok i 2 perioder mot IKO och ÖHK samt riktigt bra mot RBK, och nu då bottennapp mot MIF. Lovande tendenser blandas med riktigt tama.

Träff och Pettersson injektioner! Annars ståe det väl helt klart att både mv och backar behöver vara skadefria för tillräcklig leverens.

2 gillningar

Såg bara tredje perren men om vi jämför Röglematchen och denna är det ju otrolig skillnad i intensitet, inställning och försvarsspel.

Tråkigt att man inte kunnat använda försäsongsmatcherna till det de är till för; spela ihop laget och sätta grunderna.

Blir en lång säsong. Hoppas stjärnorna står rätt och AP20 är hel.

4 gillningar

Får jag fråga vad som tyder på det? För att peta in en analys: Av de du nämnde är ju Tommy borta och Montén var i absoluta lindan av sin karriär för 15 år sedan, har efter det bla juniorlandslag i många år. Nog borde han väl uppdaterat sig något under de åren och knappst ses som en föredetting?

Jag lyfte samma när vi stod med Nubben, Tommy, Stillman i fronten. Med Monten, Davidsson och Pelle har vi säkert andra problem, men vi har ju iaf tagit enorma kliv åt andra hållet när det gäller gubbigheten. Snarare för färska?

1 gillning

Känns just nu som man borde prova Lenc - Borgström - OSL och ha en mer hårt jobbande center mellan AP och Brännström.

2 gillningar

Nättinen som har rätt kurva hade varit intressant där. Dock vill jag se Borgström verkligen få chansen ett antal matcher först nu när kedjan äntligen är komplett.

2 gillningar

Nättinen? Jag tycker man kan prova honom, han river och arbetar hårt.