Stopp och belägg… 28an ska absolut inte uppåt i någon hierarki.
Juniorhockey och herrhockey är inte samma sak. Tänker jag. Montén har varit helt utanför SHL-hockeyn (om vi bortser från hans succéinhopp i LHC förra året) sedan 2012.
Senast Montén basade över ett hockeylag i SHL (hette det ens SHL då…?) var hockeyn en helt annan. Rätt övertygad om att saker förändrats sedan dess när det kommer till det mesta.
Sen använde jag inte ordet “gubbar” för att syfta på deras ålder. Kunde lika gärna ha skrivit “männen”, “snubbarna”, “grabbarna”.
Min poäng. Vi har en huvudtränare och sportchef som inte känns helt up to date.
För att?
Det är lite tråkigt att vi inte sett nån kemi alls mellan AP, Borgström och Brännan. Har dock svårt att tro att dom inte ska va bra när serien väl drar igång.
Man får hoppas på att dom går på nån sorts sparlåga i dessa matcher.
Ok så han saknar främst SHL-hockey alltså? För Up to date hockeymässigt lär han väl trots allt vara? Och Nubben har ju å andra sidan massor med SHL-erfarenhet, men För mkt då med andra ord eftersom han varit med för länge? Eller nä, jag förstår också att han bara är för dålig ![]()
Vad har vi för alternativ för framtiden med lagom på båda då, för att ta det här framåt?
Ja det är konstigt. Men jag vill fan inte att det är nya kedjor varje match ala Tommy sen. Jag vet inte vad man skall göra, hålla ut tills en bättre idé kommer.
Det är inte min uppgift att vaska fram alternativ. Men nog har det funnits mer spännande namn? Georgsson som sportchef var ett namn vi surrade om innan Nubben. Tränare? Ja, där var ju Niklas Eriksson under en kortare period tillgänglig.
Får jag fråga. Eftersom du verkar försvara Nubben och verkar vara så intresserad av just mina inlägg. Ser att du svarat mig tre gånger så mycket som tvåan på din lista: vad är uppsidan med Nubben och Montén, en så pass stor att du känner dig nödgad att försvara dem och ifrågasätta den som är kritisk till rekryteringarna?
För han är alldeles för dålig för de.
Nej jag vet att det inte är din uppgift, men det kan väl vara ett spännande topic med tanke på att man velat ersätta Nubben länge?!
Jag söker snarare en balans mot det ensidiga Nubbe out som i princip alltid avslutar alla resonemang. Jag tycker inte Nubben är nattsvart och jag har svårt för ständig bitterhet. Men det här är min uppfattning av det jag läser. Jag ser oftast saker lite ljusare, eller iaf försöker. Men med det sagt så ska jag som sagt enbart gå in på sakfrågan, även du nu kommer med personlig statistik. Vi kan ju vända på det, det är väl bra att vara en skribent som berör? ![]()
Nu kan vi lägga försäsongen anno 23/24 till handlingarna. Jävligt positivt. Alltid något ![]()
Nej skämt och sido. Det finns ljusglimtar och det finns (tyvärr) många frågetecken. Ungefär som förväntat.
Blir intressant att se starten på SHL för tror inte man ska dra för stora växlar av just dagens match mer än att det är riktigt tråkigt att inte fler spelare bjuder till och spelar hockey så som mot Rögle exempelvis.
Seppälä och Strålman. Där har vi två som imponerat stort och generellt har det sett betydligt sämre ut när någon av dom inte varit med.
Lenc och Tedenby uppgraderade från ifjol.
AP har enorma skills, men behöver få spela in sig och förhoppningsvis får vi igång hans omgivning.
Fransson gör det fullt okej ändå, men överträffas givetvis av våra Fw-juniorer som verkligen tagit för sig när de fått chansen.
Nättinen och Forsberg ser piggare ut bortsett från idag.
I övrigt finns mycket att jobba med, framförallt i grundspelet och kanske även i Monténs sätt att förbereda laget inför match.
Det är många som åker känslomässiga hissen, Nubben och HV var bäst efter Rögle och efter idag är de värda noll. Idag var det katastrof som det egentligen varit hela försäsongen förutom någon period mot ÖHK och Röglematchen. Inget av det man ville se funkade. Men vänta med att döma ut laget till ett par matcher in på säsongen.
På försäsongen så är ofta de spelare som har mest att bevisa bäst. Juniorer, fjärdekedjespelare och spelare med ett dåligt fjolår. Det är väll kanske därför Nättinen sett ut som en nyoljad motorsåg. Andra spelare tar det lite lugnare de vet sin plats i laget. Därför blir det en del slarv och mycket spelvändningar .
Det som oroar mig mer än resultaten och att Brattström tappar in varannan puck är att man inte ser hur HV vill anfalla. Det finns liksom inga linjer och tydlighet.
Jag tycker också man släpper till mycket öppna lägen i BP.
Jag tror inte HV kommer bli ett absolut bottenlag. Men jag tror heller inte att HV kan nå sin fulla potential med de tränarna man har nu. Laget har skills, men vad spelar det för roll när spelarna inte vet vad de ska göra.
Det är väl alltid bra med olika åsikter. Men att leka djävulens advokat bara för att få till en balans… Nä, då är jag mer intresserad av vad du faktiskt tycker än att få en motfråga bara för “balansens skull” ![]()
Sen vet jag inte vad du menar med personlig statistik. Utgår från att det var en felskrivning.
Hv behöver bli mer pricksäkra i sin rekrytering. Visar det sig att Nubben måste bort, och kanske även Monten så står vi där igen med en process att " pricka " rätt och det börjar om i alla led.
Det måste bli bättre, för det håller inte att det ska prickas fel hela tiden
Ser det som jävligt märkligt att vi som är Montén/Nubben kritiska ALLTID ska behöva motivera och förklara varför vi är negativa när det enda folk behöver göra är att kolla på dessa herrars CV där man inom 30 sekunder kan se att ingen av dom någonsin åstadkommit något.
Ja, så kan man också se det…
Med det sagt tycker jag framförallt Nubben verkar vara en fantastiskt härlig människa att vara runt men det har ju inget med prestationen att göra.
Jag föredrog Hults personlighet. Han var en snubbe jag skulle kunna ta en kopp kaffe med och gissningsvis ha ett vettigt samtal med.
I den frågan är vi uppenbarligen helt oeniga. ![]()
Haha ja jag kände att Hult allt som oftast va helt uppe i de blå men han va säkert en kanonmänniska efter att han stängt och låst dörren till sitt kontor. Det jag ville ha sagt va att man ska va noga med att hålla isär sak och person då personen säkert är kanon.
Ja det hoppas man verkligen. Spelar vi tillräckligt mycket Hallam-hockey?
Jag skulle säga att bästa måttstocken blir HVs prestation denna hösten. Men även om den skulle bli som många befarar (pankaka) och de som anser att nubben och Montén är passé har rätt (vilket ni mycket väl kan ha) så har det ju varit liknande i HV även innan dessa båda herrar.
Av någon anledning så har vi aldrig lyckats hitta en sportslig ledning som lyfter. Så då får man börja titta på vilka det är som tillsätter den sportsliga ledningen. Och vilka tillsätter dem som tillsätter dem? Hur länge kan en storklubb vara på dekis? Varför har ingen lyckats vända skutan? Vad saknas?