Lagbygget 23/24

Jag tror inte Tedenby är slut. Faktiskt, så hoppas jag han tar all den kritik han under (och även nu efter) säsongen fått och revanscherar sig nästa säsong och levererar som vi förr var vana vid att se honom. Teden, jag tror på dig!

5 gillningar

Jag håller faktiskt med. Vilken omgivning hade han egentligen denna säsongen? Nej, med en bättre omgivning kommer Teden att lyfta.

2 gillningar

Har nog skrivits om tidigare men tedens lön betalas helt eller stora delar av sponsorer.
Därför har jag väldigt svårt att tro att vi skulle bryta hans kontrakt.

1 gillning

Jag hoppas att tedenby både för lagets och sin egen skull höjer sig rejält nästa år. Jag tror han har möjlighet om han bara ser till att komma tillbaks till den bästa fysiska status han någonsin haft!

4 gillningar

Skrev inte Tedenby (och André) på sina kontrakt så pass sent att man skulle slippa sommarträningen? Helt klart medvetet… Men nu kommer ingen undan och som Nubben var inne på så kommer det ställas betydligt högre krav nu. Tror inte heller att Tedenby är slut, däremot så behöver han ha bra kedjekamrater för att kunna bidra med nånting och spela honom för guds skull INTE i PP!

3 gillningar

Nej att Tedenby spelar PP är verkligen inte en bra match.

Ja jag minns man väntade och väntade på de får signaturerna. Vi var många som undrade varför det drog ut på tiden och om det inte skulle bli något. Fick höra att det var klart men detaljer återstod. Hade nog varit fan så mycket bättre om bägge anslutit så tidigt som möjligt och bara fått löst detaljerna sen… men men

Första perioden 3 stenhårda tacklingar av Tikka. Tydlig rollspelare som HV behöver. Spelar 1a PP i ett lag som förövrigt ser riktigt bra ut. Ilves spelar lite som HV under prime. Snabbt spel med mycket skridskoåkning och lite småfula där det händer. Finns många bra finnar i topplagen som skulle göra mycket nytta i HV.

2 gillningar

Lite Huhtala vibes på Tikka.

För övrigt tycker jag Leo Lööf ser lite intressant ut.

Finns absolut likheter men också många olikheter. Jag är extremt svag för Huhtala. Jag tycker tveklöst att han enskilt var den spelare som betydde mest för laget förra året i allsvenskan. Kan Tikka komma i närheten med sin typ av spel så är jag glad.

Han betyde mkt absolut men Foppa och Vesel håller jag högre.

2 gillningar

Angående Teden så var jag mest besviken på hans passningsspel. Oftare felpass än till rätt adress hela säsongen.

Hoppas verkligen han han kommer igen och levererar som vi vet han kan. I form är han ju en unik trollgubbe och favorit.

1 gillning

Förstår att man kan tycka olika men att det var omgivningen det var fel på…

Skulle vi spelat honom med Andre och Shore och sänkt vår förstakedja? Han spelade ju en del med Andre och det gick ju sådär.

Fick ju t o m spela PP helt oförtjänt.

Finns spelare som gör sina medspelare bättre och så finns det spelare som spelar på ett sådant sätt att medspelarna hamnar i svåra situationer.

Jag tycker tvärtom att Tedenbys spel gör att kedjekamraterna tyvärr blir sämre då allt kan hända tyvärr.

Jag hoppas att vi är ett topplag nästa säsong och då tror jag inte Tedenby passar in i en toppkedja, tvärtom.

Var ju inte precis Martinssons backkollegors fel att han inte glänste. Honom sågade vi friskt.

1 gillning

Det får stå för dig. Jag är övertygad om att Tedenby lyfter med bättre kedjekamrater.

Håller med CROHB vad gäller Teden den här säsongen. Teden fick verkligen chansen med diverse spelare i olika kedjekonstellationer. Att Teden spelade PP på slutet sa väl en hel del om vilket svag lag vi hade. För bra var han inte.

3 gillningar

Tedenby har hela sin karriär levt på i princip en stark egenskap: farten. Det behöver knappt sägas att det är så.
Det är dock ingen vidare egenskap att bygga hela sitt spel på när man blir äldre, då det (enligt min egen uppfattning åtminstone) är en egenskap som mattas med åren. Ett bra skott, bra klubbteknik, hårt fysiskt spel osv är egenskaper spelare behåller längre.
Ytterligare en dimension till det huvudlösa i att signera ett dyrt 4årskontrakt med en sån spelare, när han är 32.

Som sagt, de måste inse att de inte kan ge honom någon 1a- eller 2akedjeroll den kommande säsongen. Det misstaget måste man ha synat.
I den bästa av världar borde de förhandla om kontraktet också, men det är väl att drömma för stort.

3 gillningar

Han fick oändligt med chanser men han visade aldrig viljan, kämpade ju knappt. Näe jag tycker vi ska bryta med honom asap

Tedenby kanske lyfter men han sänker sina kedjekamrater.

Jag känner att vi behöver någon mer med den kvalitet i närheten av vad André Petersson har.
Lite rädd att man fyller på med för många dussinlirare.

Scoutingen är kanske den viktigaste biten för lagen idag - se på Oskarshamn - kan HV konkurrera där eller är det mer “hit or miss”?
Med detta sagt så är detta med scouting säkert GRYMT svårt.

Vi har sett att botten på SHL fortfarande är väldigt bra - inte säker på HV hade klarat Malmö i ett kval !


Jag vill nog fortfarande fylla på med 2 lag till i SHL för det känns som det är synd att ett lag av Brynäs kaliber ska behöva ökenvandra ett år.

Toppen i HA är tillräckligt bra för det. Kvaliteten borde väl motsvara att det är skillnad mellan HA och SHL och just nu är det knivskarp konkurrens i botten på SHL där lag med riktigt bra spelare åker ur ändå vilket tyder på att gränsen borde flyttas nedåt.

1 gillning

Vill absolut inte utöka serien. Allsvenskan är alldeles för dålig för det, och framför allt har vi knappt 14 organisationer som håller måttet i Sverige sett till vad som krävs idag.

Många pratar om att det är synd att “anrika föreningar med hockeykultur” försvinner ner i allsvenskan.

Anrika kanske de är. Men bara för att man har hockeykultur innebär det inte att man förtjänar en plats i högsta serien. Det gäller att ha en organisation som håller måttet. Tror vi måste inse att hockeykartan ritas om. Och det gör den hela tiden.

Jag menar. En gång var Gävle Godtemplare störst i Gävle…

Att Brynäs åker ur och gör lag som Björklöven, Modo, Djurgården, AIK och Södertälje sällskap säger i min värld inte att allsvenskan är en bra serie. Det säger snarare att verkligheten idag är en annan än vad den var för 20 år sen. Det krävs mer om du vill ha en organisation på högsta nivå.

7 gillningar