Lagbygget 23/24

I brist på ny andracenter skulle det vara spännande att testa att byta plats på Tikka och Fisken. Fisken har iallafall lite fart och kan säkert växa av att få spela med lite mer spelskickliga medspelare. Tikka kanske också får en boost av att få göra det han är bra på i en fjärdekedja? Hoppas går ju.

2 gillningar

Det är också så himla surt att vi saknar Kaski, Brännström och Hansson för tillfället. Alla behövs just nu.

Men jag tror det är dags att prova nya kedjor, kanske inte första linen, men definitivt 2 och 4.

En center är ju sån kris med att det gör ont i hjärtat om det inte händer nåt.

OSL Shore Petersson
Brännström Borgström Lenc
Tedenby Nättinen Tikka
Foppa Fisken Pettersson

Då har vi ändå en chans att producera nåt framåt.

Måns och Hansson skulle aldrig fått förlängt. Dom gjorde ett par bra matcher ihop och efter kontrakten klappkassa. Stakkestad är med facit en misslyckad värvning. Önerud ska bara fylla ut om nån blir skadad vilket är okej.

2 gillningar

När tror vi att HV agerar om dom nu gör det??? Alla borde ju se att något fattas inklusive Nubben… Spendera lite pengar nu när vi väl inte är så långt efter så att vi har häng och inte behöver jaga resten av säsongen… Går inte säga att laget måste spela ihop sig intervju efter intervju, tror ju inte den skillnaden hade blivit enorm om man säger så!!

AGERA HV!!!

Tittar på sammandraget av Leksands-matchen på shl.se.

Landén försökte faktiskt lyfta klubban på mosttåndaren vid första målet - så jag får ta tillbaka det jag skrev när det gällde just honom.

Däremot såg Nardella inte så bra ut på två av målen.

Stakkestad går ju minus varje match - jag tycker man kan prova någon annan där och se om det fungerar bättre.

På 4 bortamatcher har vi släppt in 19! mål och gjort 6 mål. Vi släpper asså nästan 5 mål i snitt just nu på bortaplan och det är ju brutalt dåligt, det kommer man inte vinna några matcher med.

Hur kan försvaret se så dåligt ut? Vill Pelle spela på ett sätt men Monten kör över honom med sitt sätt? Finns det en intern fajt mellan tränarna?

1 gillning

Rätt tänkt, men ändå fel enligt mig. Inte optimalt att ha 3 rightare i första och 3 leftare i andra. Byt Lenc mot OSL!

1 gillning

Ny tränare behövs ASAP, ny center för första/andra kedjan behövs ASAP, Sen behöver vi få in mer defensivskill i laget, offensiv har vi så det räcker men vilka är våra defensiva backar ? Säppäle och sen ?

Seppälä, Strålman och Sjöholm är ändå 3 bra defensiva backar, sen kan man slänga in Malahti där också. Det handlar mer om att få ordning på spelsystemet tror jag, kvaliteten finns där på backsidan.

2 gillningar

Tycker du har helt rätt. Vi har tillräckligt bra spelare, både backar och forwards, för att åtminstone ligga typ 8-10.

Men allt falerar på grund av en bristfällig och otydlig spelidé. Ingen verkar veta var han ska va nånstans. Mycket handlar om att reagera i stället för att agera. Och när man reagerar gör man det väldigt sent.

Motståndarna vinner många puckar för att de åker dit pucken kommer. HVs spelare står rätt still och tittar och åker dit där pucken är. Kanske lite elakt, men så känns det.

Såå…visst är det, till största delen, ett coachproblem.

5 gillningar

Håller helt med dig där! Avsaknaden av en tydlig spelidé och organisation i egen zon är ett större problem än speltruppen! Visst saknar vi en 1:a el 2:a center men jag tror inte vi blir så mycket bättre av det så länge firma Nubben och Montén är kvar.

3 gillningar

De flesta här på forumet verkar vara överens om var problemet sitter och det gör mig ändå hoppfull. För då bör väl rimligtvis de som har makt och mer insyn och kunskap än oss ha identifierat det.
Det känns omöjligt att det ska få pågå utan att det blir en rejäl förändring i hur laget spelar och vem som lägger upp taktik, tränar laget osv.

5 gillningar

Precis, nästa frågan är om de kommer att ändra något i ledarstaben nu??

Stakkestad måste vi bryta med omgående. Låna ut Lindbäck till HA. signa påde träff och h. Pettersson och ge dom ordentligt med speltid. Vi har inget och förlora på denna rockad. Stakke och Lindbäck gör ingen som helst nytta i laget som det är nu. Tikka, 3 år, Herre min skapare. Nubben du borde avgå självmant.

3 gillningar

Om Brännström är tillbaka på torsdag och man fortsatt vågar spräcka 1:linan tycker jag man ska ställa upp:

Lenc Borgström AP
OSL Fisken Brännström

Tyvärr lär Montén klanta till det med:

Tedenby Borgström AP
OSL Tikka Brännström

Det ser ut som Tedenby är lovad topp två på bekostnad av Lenc. Skulle man kunna tro iaf av säsongen hittills.

1 gillning

Lenc har förtjänat en plats i första kedjan.
Prova Brännström ihop med OSL!

4 gillningar

Nardella ska orsaka ett par chanser bakåt varje match men skapa fler än så framåt.
Kreativa spelare måste få misslyckas så länge de också skapar men svårt med det i HV71.

2 gillningar

Jag är nöjd med Nardella, han är ju vår ersättare till Laleggia, han kanske inte bidrar med lika mycket som släggan men jag är nöjd med Nardella som offensiv back faktiskt, han har bra pass och skott och är jävligt kreativ och smart offensivt. Använder man honom som defensiv back så är det Hv som är dumma inte Nardella

1 gillning

Nardella har gjort det bra tycker jag, han försöker alltid spela pucken och inte bara dumpa den. Poängmässigt kommer han ligga runt samma som Lagge som även han inte va helt 100 i egen zon ska man komma ihåg. Nardela har ju trotsallt bäst plus/minus av alla backar i Hv71. Menar Seppälä som hyllas av många här ligger på -5.

Sen tycker jag Strålman har några rejäla missar framför mål där han kollar för mkt puck och glömmer helt bort spelaren.

Sen inget direkt fel värva Tikka om han varit 4e center sen haft tex Shore som andra. Nu värvar vi en 3e center från en sämre liga som ska vara 2a center i SHL… Ni hör ju. Nubben har ju inte kollat Tikka ngt alls. Bara chansat här.

1 gillning

Där har du fel , de får misslyckas i HV71 utan att ens vara kreativa - se Stakkestad t.ex som får obrutet fortsatt förtroende i match efter match trots -9 i plusminus.