Ja men precis, däremot om en offensivt kreativ spelare som tex Foppa får minus, då jävlar ska han upp på bänken, men om en defensiv spelare går minus, de gör inget…
Det är det jag alltid tyckt Hv vara dåliga på, hade vi haft Ryan Lasch i laget så hade han varit tok sämst och blivit kickad mitt i säsongen för att sen gå till Frölunda och vinna poängligan, vi kan lixom inte använda rollspelare för deras roller. Så trött på att se spelare med spetskompetens bli misshandlade av Hv. Foppa SUGER defensivt men har seriens bästa skott, använd han för sin offensiv och bänka honom när vi försvarar en ledning !??! istället så tjatar man på Foppa på träningar “Foppa du måste jobba hem mer, du måste forechecka”
Jo men Foppa har ju inget annat än sitt skott.
Jepp foppa har skottet, företrädesvis från vänstersida men istället för att låta honom göra det han är bra på sätts han in i massor av andra lägen och i PP sätter man honom på HÖGRA sidan för att skjuta…man baxnar.
precis
Ja jävligt konstigt.
Men om man vill använda Foppa mer så tror jag inte rätt sätt är en bättre omgivning. Sätter man honom med tex Borgström och Pettersson så tror jag han bara drar ner dom.
Det är nog svårt att få ut allt av foppa på shl nivå än hur man gör för dålig skriskoåkare
Satt och slö kollade på j20
En lirare vid namn Albert Schioldan ( spelade med galler) ser riktigt jävla bra ut. Syns mer än både träff och Pettersson.
Snabb på rören och några riktigt fina passningar.
Något som dock är väldigt intressant är att Foppa sällan, eller kanske rent av aldrig (?) fått chansen ihop med våra toppspelare på SHL-nivå. Två bra spelare kring honom skulle kunna innebära både mer spel i offensiv zon, samt fler skottlägen och det är ju offensivt och i skottläge vi vill ha honom.
Absolut men han kan ju inte hjälpa till att vinna puck eller liknande. Går ju inte parkera och bara vänta på att få pucken. Vetifan om de skulle funka men visst testa hade gått.
Tycker faktiskt inte han är dålig på själva forecheckingen och använder också sin kropp där. Tycker hans brister snarare kanske är i det uppställda försvaret.
Håller helt med, det är inte fel på Foppa som lätt kan göra +25 poäng i SHL. Utan snarare hur vi byggt laget och spelar honom. En spelartyp som honom behöver få skjuta mycket och stå på sin “spot”. Vad har vi honom i laget annars för?
Precis det är det som Hv är så fruktansvärt dåliga på, att använda sina verktyg på rätt sätt.
Det är fortfarande lite Hult tänk i Hv att alla ska vara medelbra på allt och användas till allt.
Foppa har troligen ett av de bästa skotten i SHL, men han får inte ens spela i första PP för han är inte bra defensivt ?!!!??!!
Säg att vi får in en bra center för andralinan och petar Tikka från den positionen (
), hur skulle du formera laget då för att få in Foppa med bättre omgivning? ![]()
Oj, inte min starkaste sida och finns de på forumet som är riktigt vassa här, så hjälp mig gärna hörni så gör jag ett försök ![]()
AP20 Borgström Brännström
Forsberg Routsalainen Lenc
OSL OFM Tedenby
Nättinen Tikka Lindbäck
Hade spräckt 1a kedjan. Inte jätte impad av den så hade varit öppen för bryta den.
Foppa-Borgström-AP
Lyrnäs-Shore-Brännström
Tedenby-Nättinen-Lenc
Önerud-Tikka-Stakke alt Dansk
OSL- Borgström-AP
Foppa-Shore/Routsalainen-Lenc
Teden-OFM-Brännström
Pettersson-Nättinen-Träff
Önerud
AP20-Borgström-Moelgaard
Foppa-Shore-Brännström
OSL-Nättinen-Lenc
Tedenby-Tikka-Lindbäck/H.Pettersson/Träff
Kaski-Seppälä
Sjöholm-Nardella
Strålman-Landén
Maalahti
Ortio
AP20-Shore-OSL
Foppa-Borgström-Brännström
Tedenby-Mølgaard-Lenc
Pettersson-Nättinen-Träff/Lindbäck/Tikka/Hansson/Önerud
(4e line-spelare har vi så det räcker och blir över iallafall)
Seppälä-Strålman
Nardella-Sjöholm
Maalahti-Kaski
Ortio
Jag är med Nick, de där tycker jag ser skit bra ut.
Jag tycker faktiskt OSL är vår näst bästa FW, tror han kan spruta in poäng med rätt spelare.
Tror också på kemi mellan AP och OSL. Vore kul att testa.