Många bra förslag, men frågan är huruvida två rightare som YF:s stör för mycket. Av egen erfarenhet störs man av det ganska så ordentligt eftersom man som rightare typ alltid får utgå från ”rätt position” medan en leftare ofta blir lite mer dynamiska där eftersom det inte är jätteovanligt att man har få naturliga rightare samtidigt som man har överflöd av leftare och därmed tvingas spela med typ eller tre leftare i formation.
Det där har du iofs en poäng med.
Den rightare jag vill ha på “fel” sida är Forsberg för att få fler skottmöjligheter.
OSL och Petersson vill jag ha på sin naturliga sida.
Skulle gärna se Kaski och Nardella ihop eftersom båda skulle kunna spela på fel sida i offensiv zon och rätt sida i egen zon.
Om vi signar Shore vill jag se honom med AP.
Foppa vill jag se med en kreativ center. Just nu har vi bara Borgström, men Fisker skulle kanske kunna vara. Men en ny kreativ center skulle vara smaskens. Lenc tror jag passar bra då han verkligen är en tvåvägs spelare. Kan bli väl öppet bakåt med vissa andra…
Skulle absolut kunna tänka mig att testa Moelgaard bredvid Forsberg ![]()
Håller med till fullo. Forsberg om någon skulle man kunna spela på fel sida och ge han lite andra alternativ för sitt skott vilket visat sig ge honom lite extra tid i PP. De hundradelarna verkar han behöva.
Wikegård bränner hv och Montén på bål ![]()
Sååååååååja!
Fan vad härligt
Nu JÄVLAR får vi in ytterligare en center värd namnet. Kom så här!
Borgström, Shore, Fisken, Nättinen. Den centersidan ser plötsligt mycket bättre ut. Tikka får gå på en kant långt ner i laget
Eller Borgström högt upp i laget. Han dominerade ju där i Calder Cup.
Åh herregud vad glad och lättad jag blir
Detta kan bli bra
Jag ser ju Shore som 1a center med AP. Tycker Shore är bättre än Borgström.
Tänk om Nubben lyssnat på ’alla’ inför säsongen i stället. Sluppit panikvärva.
Defensivt kanske, men shore var väl inte så bra offensivt som Borgström?
Borgström, Shore AP, skulle jag vilja testa och se vad de kan åstadkomma…
Tycker ju det va Shore som fick igång AP rejält. Hos mig är han en 40p spelare i shl i alla fall.