Han var definitivt en stabil center. Borgström har väl mer skill och verkar ha fantastiskt spelsinne, men lite mer upp och ner kanske i prestationerna. Vi får väl se om det blir nått. Vi vet ju att vi får en bra center i shore i vilket fall som helst
Helt jäkla ofattbart att man först nu inser att C-sidan är för svag.
Det såg exakt alla hockey kunniga människor utanför organisationen långt innan säsongen ens började.
Sjukt underbetyg till Nubben.
Som jag skrev i matchtråden. Nubben UNDERKÄNNER ÄN EN GÅNG sig själv.
Blir väldigt, väldigt dyrt i längden att ha en sportchef som trots väl tilltagen budget måste spendera ytterligare miljoner för att lösa de problem han själv ställt till med. Betänk också att det inte bara är att han måste värva spelare. Han har också än en gång satt oss i en sits där vi vad det verkar sitter på en medioker spelare (Tikka) på tre år. Det är även dyrt att bryta kontrakt…
Tycker ju som sagt att Nubben är den som ska gå först, sen eventuellt sparka Montén och först därefter börja titta på spelare in. Men om föreningen nu bestämt att vi behöver ha in en ny center. Låt detta bli det sista Nubben gör. Sen kan han dra!
Ja, Sanny sa det i studion också. Det skriker panik och man underkänner återigen sitt eget lagbygge. Måtte Kent försvinna
Smart av Nubben att låta Shore träna av sig sina överskottskilon innan han värvar honom. Nu kommer han vältränad, om han kommer, så slipper vi se honom spela sig i form.
Detta men Nubben och Smart i samma mening känns bara lite konstigt ![]()
Kan ändå tycka det är bra att HV och Nubben så här snabbt inser att det behövs en center till. Sen kan man kalla det vad man vill…panik…underkännande…eller ett visst mått av klokskap.
Jag tror fatktiskt inte kent är den som inser något. Den arrogans han uppvisat hittills kring sitt lagbygge är brottslig.
Jag tror andra krafter gått in på kents kontor och gjort saker och ting klara. Detta är en gissning från min sida, lex Tommy-stille.
Inte för att försvara Nubben, men han väntade inte länge efter NHL camperna. Kanske var givet hela tiden?
Har för mig att jag har hört att det var ett taktiskt beslut att släppa Shore i våras för att kunna värva honom möjligen billigare nu. Men är inte 100% säker
Känsla; Nja.
Att taktiskt släppa honom och förvänta sig att han inte skrev i Schweiz, Tyskland eller annan SHL-klubb känns verkligen just så… nja!
Att han blir billigare nu tror jag inte en sekund på, snarare tvärt om, inte så att han saknar erbjudanden i dagsläget!
Tror det var JP eller liknande som skrev, bara att leta om du är intresserad
Artistskatt osv om man väntar en bit in i oktober med att sajna utländska spelare. Han behöver inte skatta lika mycket vilket gör att HV kan få ner lönen en del kontra sajna honom under sommaren och behöva betala en hel del extra.
Nja, hellre några kilo extra än att vara ett bottenlag. ![]()
Vi påminner mer och mer om FBK för två säsonger sedan. Bara hoppas styrelsen agerar så liknelsen fortsätter.
De bytte ju ut sportchef och HC under säsongen och värvade in ett par spelare som gjorde skillnad, Lennström / Furch. De gick ifrån att vara ett bottenlag till att avancera i tabellen och sluta sexa och sen ta SM guld.
Nu är Pennerborn en mycket bättre HC än Monten och de hade ett lite bättre grundspel än Montens sörja. Annars en dyr trupp som underpresterar i båda fallen.
Jag kan mycket väl se oss vinna guldet denna säsong om vi agerar. Med Shore in så har vi ett mycket bra lag, klart dyraste truppen i SHL.
En riktig coach på plats samt kanske en ny kraftfull tvåvägsback in och jag ser oss som väldigt troliga svenska mästare.
Gör vi ingenting mer nu förutom Shore in så finns risken för endast en Play In plats och ut i kvarten är min pessimistiska syn på saken.
Lindbom sa att vi kommer att bli riktigt bra denna säsongen och nu med Shore in så höjs den målsättningen / kravbilden antar jag.
Vi kan ju inte gödsla med pengar helt kravlöst hela tiden så nu krävs ytterligare handlingskraft.
Även när han ”spelar sig i form” så är han ca 347% bättre än Tikka/Nättinen.
Nu när det gått lite matcher in i säsongen så känner jag lite såhär.
Tidigare år har jag tyckt att vi varit så jävla tunna, vi har haft för lite skill och för tunn trupp.
Nu om man går igenom spelare för spelare så slutar det med att jag tycker alla i laget förutom 5 är okej eller bättre, SHL klass, det är egentligen “bara” Tikka, Stakkestad, Mahlati,Lindbäck och Tedenby som jag sätter ??? på. 4 spelare av ett helt lag, detta i sig får mig att inse, det är ju 100% tränarens fel att det går dåligt nu, för tillräckligt bra spelare för att ligga i mitten, det är solklart att vi har det.
Hoppas ju på att Shore presenteras idag. Annars är det en klockren värvning. Förstår inte folk(inte här på forumet) som säger att det är lite av en panikvärvning. Vi behöver ju en center till, och vi vet att Shore funkar.
Visst att Nubben indirekt underkänner sig själv, men det är ju bättre att lära sig av sina misstag än att inte göra det liksom.
Ja de flesta av oss här har ju ifrågasatt Hv´s centersida från start så Shore känns ju skit bra tycker jag personligen. Sen det här med Tikka beror ju MYCKET på vad han kostar enligt mig, 3 år är LÄNGE men kan vara värt det om man ser det som utvecklingspotential om det inte är ett dyrt kontrakt. Jag tänker man tog han från LIGA så borde väl inte vara dyrt ?
Det som är bra med Shore är att vi vet vad vi får. Stabilt 2-vägsspel med offensiv touch och smartness. Sen även en sak jag funderat över, kanske skönt för Nardella med någon annan amerikan. Kanske kan öka trivseln utanför isen lite, men vad vet jag. Tror Shore kommer bli bra