Hade Nubben lärt sig av sina misstag hade han aldrig behövt värva in en ny center med snart en femtedel av säsongen spelad.
Ett fall framåt är väl att man gör värvningen efter 1/5 istället för 3/5 ![]()
Om det inte var en strategi, dvs “vi kör på det vi har i inledningen och om det behövs då, kollar vi vad som frigörs när NHL kör igång”. En andracenter är dock en för central figur för att chansa med. Men jag kan tänka mig att detta skulle kunna vara del av en plan. Ett sådant agerande skulle kräva mod eller dumdristighet och viss likgiltighet mot fansens känslor i händelse av att man inleder svagt.
Nä det tror jag inte. Det var mellan Borgström och Shore det stod och Tikka var tänkt 2:a center. Vi hade säkert kunnat börja säsongen med både Shore och Borgström.
Ja, men det blir betydligt billigare att ta in Shore på artistkontrakt. Så nu får vi kanske båda två. Jag tror inte att man är helt transparant med planen för lagbygget, så att man då sa att Tikka är 2C kan ändras, särskilt när det inte faller ut väl.
Tror ni Tikka kan göra det bättre som vinge i en lägre kedja?
Sitter varje match och funderar på om han ens spelat och sen ser man att han loggat 15 minuter… t
Jag tycker följande korrigeringar skall göras:
- låta första linen vara intakt
- In med shore i en andra och få igång OSL framförallt
- Tikka ner till en fjärde och stakke lånas ut
- låt tredje kedjan vara ifred också.
Nej jag tror han är för dålig. Borde finnas nåt lag i finska ligan som är intresserade då han verkar passa bättre där.
Håller med 100%
Beror lite på kostnaden på Tikka dock, betalar man mycket så tycker jag man ska försöka sälja.
Håller med att han är för dålig och felscoutad om han nu var scoutad överhuvudtaget…
Nä Tikka ut och Stakke på utlåning hade jag inte lipat över. Då tycker jag Träff och Pettersson känns mer intressanta och ser Rögle potential i Träff så bör vi testa han mer i laget när tillfälle ges så han vill stanna hos oss
Kan inte vara scoutad överhuvudtaget.
Exakt det vi sett nu första 9 matcherna är vad jag och MagnusB konstaterade efter att ha sett ett par matcher i finska slutspelet. Att dessutom då ge ett 3 års kontrakt är fasiken jäkligt märkligt.
Har hört att Nubben aldrig såg Tikka spela live, bara på TV. Lite av en “videofinne” alltså ![]()
Kan ju inte vara sant ? aldrig sätt honom och gav han 3 år ? Hoppas verkligen det kontraktet är billigt
Ang Träff så kan jag tycka att om Rögle signat honom ska han få 0 speltid i a-laget. Sån är jag
Se får han väl redan ändå så vad är skillnaden?
Nu har det gått 9 matcher och mycket finns att säga. Väldigt mycket!
Det är ju trots allt fredag och lets face it man sitter ju hellre på HV71 forum en att ägna sig åt budgetarbete inför 2024. Såhär kommer lite observationer.
Lite ros
Nardella - Jag tycker att han ofta är på rätt plats och han gör sina poäng.
Lenc - Betydligt mera komplett över hela planen helt plötsligt. Såhär bra såg det inte ut varken förra säsongen eller under hans tid i Frölunda.
Borgström - Kommer bli viktig, Han har väldigt bra spelsinne.
AP20 - Det finns mer att önska men 9 poäng på 9 matcher skojar man inte bort.
Strålman: Bättre en väntat och jag tror han kommer bli oerhört viktig under hela säsongen.
Lite ris:
Tedenby - Behöver läsa situationerna bättre och bidra mer i alla zoner
OSL - 2 pinnar och -5 är såklart inte godkänt. Förväntar mig betydligt bättre från honom.
Stakkestad - Räcker ju inte till på långa vägar som det ser ut just nu. Visst skadad förra säsongen men bättre en såhär är han väl? Eller?
Tikka- Att han skulle få problem med tempot visste jag redan. Men bortsett från tekningarna så behöver han steppa upp betydligt.
Monten - Frågetecken för spelidé, matchplan och coaching under match. Känns otydligt och ibland märkliga uttalanden.
Nubben - Sämst av alla. Med denna budget inte lyckas bättre en såhär att bygga ett lag är under all kritik. Måste bort!
Fast det som talar emot detta är just kontraktstiden på Tikka. Man ger inte en spelare tre år, presenterar honom som en landslagsspelare och använder honom sedan som andracenter bredvid några av våra på pappret bästa spelare. I alla fall inte om tanken är att han sedan ska placeras i en fjärdekedja och användas som breddspelare.
Nubben har väl till och med sagt att det var Shore eller något annat. Det blev Borgström. Han var nöjd med centersidan.
Tror således absolut inte detta är någon masterplan signerad Nubben. Snarare ännu ett sätt att lösa problem som han själv ställt till med.
Han hade fel kan man säga ![]()
Frågan vad man betalar för en nästan landslagsmässig center ![]()
Vi får väl se det som att dom visat intresse för Träff men han kanske inte signat. Ger vi honom chansen nu och det visar sig vara rätt så kan vi vara med i racet på att han stannar kanske. Skiter vi i honom och andra juniorer så lär dom dra så enkelt är det ![]()
Vi måste våga köra med juniorer och inte värva trötta spelare som inte bidrar. Juniorer har ju framtiden för sig och kommer med annan energi och bygger vi relationen där så är det lättare att få hem dom när det är dags.
Dom ska inte leda laget nu men sätta press på spelare i linorna över dom att vi är här för att kämpa till oss en plats