Precis. Rent allmänt tycker jag det är en fin egenskap att man alltid försöker se det bästa i folk, ger dem the benefit of doubt. Som sportchef är det inget som Nubben dock gjort sig förtjänt av.
Han har kommit hit och skapat oreda. HV är återigen en cirkus med Nubben som konferencier.
Ok, jag släpper den tanken efter ditt och jfb:s inlägg. Då är det utrett. Jag tycker dock fortsatt att det är en tänkbar lösning och jag söker jobbet efter #NubbenOut
OSL såg bra ut innan hjärnskakningen och tvingas dessutom spela med Tikka och Teden
Tycker inte han förtjänar ris ännu. Annars är det väl bara att hålla med.
Funderat lite på hur man ska formera laget och ge spelare förutsättningar att lyckas om vi får in Shore.
Är inne på:
Lenc-Shore-OSL
En balanserad match-up kedja
Brännström-Nättinen-Forsberg
Forsberg är beroende av någon som skapar chanser. Jag ger honom Brännström.
Tedenby-Mølgaard-Lindbäck
Tedenby behöver spelare som hänger med i hans forecheck, han är inte lika effektiv om han jagar ensam. En kedja som kan ge laget energi och lyfta spelet. Defensiv på så sätt att den stör uppspel och vinner puck högt. Mølgaard och Lindbäck spelar BP.
Då återstår x-Borgström-Petersson
Tror inte X är så viktig för att kedjan ska producera. Bästa X är Önerud i mitt tycke.
Kan ge Tikka en chans där några matcher för goodwill.
Släppte man inte Shore för han blev för dyr + åldern? HV ville ju föryngra kraftigt.
Till slut har väl både Nubben och ledningen sett att våra C är för svaga. Men om det var främst en pengafråga inför säsongen så undrar man ju lite vad Shore kostar nu vs tidigare? Han kanske får gå med på lägre lön när han blev nekad av Carolina?
Som jag minns det fick Sam massor av kritik på dessa sidor - betonghandleder etc.
Likadant Foppa har fått kritik med råge , håller inte i SHL etc. men nu går han plus (plusnminus) mer än de flesta i HV och jag tycker han spelat riktigt bra sista matcherna och han gjorde ett fint mål nyss.
Det är inte kritik mot någon enskild här - men jag vill bara ha sagt att det är RIKTIGT SVÅRT att bedöma spelare - lättare att vara efterklok. det kan gå 15 omgångar när en spelare ser väldigt medioker ut och sen plötsligt ser det ut som en helt annan nivå. Ibland kan skador etc vara inblandat, andra gånger medspelarna inte passar och så vidare. Sen ör ju nivån hög i SHL så det är inte så lätt att sticka ut när till och med Oskarshamn har spelare som Karlkvist.
Men jag ser rätt ofta att man ofta bara har minne tre-fyra matcher bakåt
PS När det gäller Tikka tror jag han inte får matchas med långsamma spelare, gick bättre nu när han hade snabba spelare runt sig. Någon föreslog Foppa och Tikka i samma kedja, men det tror jag inte alls skulle passa.
Nu är det ju nån som har det som jobb med all insyn och kan bolla med tränare. Dessutom vet denne hur laget ska formeras till nästa säsong vilket gör det lättare att spekulera med.
Fel man på fel jobbet kan man tycka nu har han lyckats med massa tvivelaktiga kontrakt.
Impulsiva förlängningar med Måns och Herman. Tikka och Stakkestad har misslyckats totalt.
Tror inte nån klubb i SHL vill ha nån av dessa 4. Möjligen Hansson.
Hade man fått välja bort nån av Måns, Herman, Åke och Sam innan säsongen börja hade jag inte valt bort Sam iaf.
Som matsqq skriver. Lätt att vara efterklok. Jag vet att det är svårt att inte göra det, men jag tror det blir lite missvisande att jämföra vad en spelare presterat i HV med vad han presterat efteråt.
Ta Sam som exempel. Han var inte vad HV behövde. Och ingen kan ta för givet att han varit vad vi behövt i år. Malte Strömwall är ett annat exempel som vi diskuterat där många tycker det var dåligt av Hult att släppa honom. Vilket där och då var helt rätt med tanke på hur läget såg ut för Malte den säsongen med spel i x antal klubbar utan att slå igenom.
Ang. Sam. Gjorde sju poäng på fyra matcher i samband med att Modo gick bra. Utöver det fyra poänglösa matcher. Tror hans poängskörd precis som Modos kommer mattas av allt eftersom säsongen går.
Det är sant. Sam var inte bra, men han blev bättre ju längre säsongen led. Växte in i SHL kostymen, och mot slutet var han riktigt bra. En sportchef borde sett det.
Har Måns fått spela center någon gång? Kanske är värt att testa, han är ju ingen målmaskin för stunden, men om han kan teka så kan jag ändå se honom ta Tikkas plats för stunden…