Det lustiga är ju att halva forumets EP-scouting angående Tikka var mer rätt än norbergs tvscoutande.
Det tror jag också. Men han är fortfarande bättre än många av våra nyförvärv.
Vet vi när nubben skrev avtal med t.ex. Tikka? Kan ju hända att man var överens med honom redan innan Sam blev “bra”. Tyvärr ser vi inte hela bilden och då är det väldigt lätt att döma utifrån utfallet.
Tikka var tänkt andracenter så det påverka nog inte.
Varför plocka bort en av seriens bästa tekare? Är det något vi saknat sen Hrdinas/Pastorns dagar så är det bra tekare…
Håller med!
Är väl också vårat ansvar som lag att hitta en miljö till tikka som funkar. En fjärdekedja tror jag definitivt på. Stakke lånas ut! Shore in i andra.
Bara Fisken av centrarna som tekar under 52%.
Nättinen över 52% och Borgström är strax under 54% så det finns andra som tekar bra och som dessutom erbjuder mer än enbart tekningar. Tikka erbjuder just nu bara bra tekningar.
OK att ta in Shore då vi vet vad han går för och att han funkar med AP20.
Däremot tycker jag att vi ska vara försiktiga med att skicka iväg spelare och ändra för mycket.
Största problemet är ju att vi är bedrövligt coachade och det problemet måste lösas först. Kan vi ersätta Monten och helst även Davidsson med en nivå som motsvarar HVs status så tror jag synen på många spelare kan komma att ändras.
Varför vill så många ha bort Davidsson som ass? Vad grundar sig det tänket i? Ska man hårdra det så är det ju främst defensivt och i PK vi är urusla i och inte offensivt eller i PP.
Håller med helt, nu svingas det både till höger och vänster!
Håller med
Hur kommer det sig att Pelle G lyckades lösa försvaret så bra i slutet på förra säsongen, men inte ännu denna säsongen?
Ja, bort med Snöret. 30,43 i pp är ju värdelöst…
Kanske Monténs taktik att vi ska vara aggressiva och jaga puck istället för att hålla ihop laget och kontra?
Detta har jag också funderat och funderat på. Har kommit fram till två möjliga anledningar.
- Pelle G är inte “så bra” som vi har trott. Det var Lindbom som styrde försvaret också.
- Pelle G är “så bra” som vi tror. Det är Montén som kör över honom.
Någon vänlig själ som kan dela med sig av Sannys tankar?
Pelle G sa i nån intervju att han tycker att man ska köra på sex backar.
Vi kör på sju, om jag inte ser fel.
Skulle snarare säga 2 i så fall. Pelle må sägas vara ”ansvarig” för försvarspelet men det är till syvende och sist Montén som har huvudansvaret och det är hans play book som gäller. Det jag såg av Pelles HC Dalen var väldigt imponerande och mer likt förra årets HV. Jag tror att han och Lindbom är betydligt mer lika än Pelle och Montén. Med andra ord finns det helt klart förbättringspotential.
Instämmer! Vad säger han?