Lagbygget 23/24

Av det jag hört så får våra assisterade väldigt lite att säga till om i proportion till Montén jämfört med hur det brukar se ut.

5 gillningar

Han pratar inget särkilt om Hv, han nämner bara att vi letar offensiv kraft. Det handlar mer om att det är dyrt att plocka in en spelare nu när dollarn är så hög och man vet inte vad man får och det tar tid att acklimatisera spelaren i svensk hockey.
Dollarn hög, Schweiz höjde sitt importtak och det blir budgivning på spelarna som är över därav trissas priserna upp.

" Att betala hutlösa priser i ren desperation är mycket dyrare och sämre än att på förhand bygga en bredare trupp som står klar redan under sommaren. "

3 gillningar

Jag gissade på detta innan att Monten kör " över " dom andra och det kanske är nått internt i ledarstaben. Detta är inte bra om det du säger stämmer, Monten måste bort från båset och Hv71

Vet inte vilken hockeypodd det var jag lyssnade på men där hade dom specifikt kollat coachandet under Leksand matchen och när Leksand körde över oss så stod samtliga coacher med armarna i kors och ingen pratade med varandra överhuvudtaget

2 gillningar

Oj. Det är ju inte bra. I synnerhet inte med tanke på Monténs rutin, eller brist på sådan. Ingen efterhandskonstruktion men fick lite den känslan när jag kollade på HV access. Montén ville verkligen hålla i taktpinnen. Visst, okej, han är headcoach. Men han gav intrycket av en person som ääääntligen får basa över ett herrlag igen, och det är viktigt att det just är Monty som är den som “leder”.

Jag tror ju mer på att man gör det ihop än att en ensam ska bestämma mer. Även tränartrion måste vara ett lag. Nån måste ha helikopterperspektivet och kunna staka ut en väg om man inte är överens. Men i grunden ska det spela mindre roll vem som är HC och vem som är ass.

5 gillningar

Dock svårt se att 76 och 7 skulle acceptera det.

2 gillningar

Okej det förändrar hela min bild.

Tack för svar!

1 gillning

Har oxå haft tankarna efter All access, att Montén tar för mycket plats i tränargruppen, vilket jag skrivit för länge sedan. Vill bara vara noga med vem som var först, på klassiskt journalistvis! :joy:

Men skämt åsido är det ju förfärligt om det faktiskt är så. Måste bort pronto!!

76 0 7 har väl ungefär samma pondus som Monty. Så varför skulle dom inte acceptera det? Kanske att 7 har lite mer. Men har svårt att se att dom liksom ryter ifrån eller så.
Hade varit #22 hade jag köpt det.

1 gillning

Han måste bort, och det jävligt fort. Fyfan va dålig han är alltså, byter inte ens ut Brattström, och varför stod han ens från början ?

2 gillningar

Å jag som trodde att monten pga sin mimimala erfarehet av att coacha vuxna spelare skulle lyssna MER på sina ass än vad som är normalt…jaha, nu hade logiken fel igen.

Glöm inte vad som hände förra säsongen. Inte lika illa och lika tydligt som nu dock.

Vi gick från att vara ett botten två lag till att bli ett topp två lag.

Genom att byta coacher och spelsystem. Blev otroligt mycket bättre rakt över.

Malmö gjorde nästan något liknande utan att byta HC så finns ofta en mer komplex förklaring.

Dock så är det så tydligt att vi måste agera. Ta in spelare hjälper lite men vi måste lösa grundproblemet.

1 gillning

Grundproblemet går inte att lösa på så kort sikt som den här säsongen är.

2 gillningar

Men det är bara och chilla som Lindbom sa, detta laget är bra och vi kommer ta oss till slutspel. Yea Right.

Tycker på riktigt HV71 kan bygga lag som man gjorde förr. Med två sjukt bra offensiva femmor sen två femmor som ska stå för riktigt jäkla hårt jobb! Då är alla roller tydliga. Börja där sen sakta satsa mer på bredd-offensiv mm. För just nu fattar ingen något alls. Bara en idé. Back to basic säger jag.

1 gillning

2 bra femmor har vi material till. Borgström och shore 2 bra centrar. OSL, Brännström, Andre P och Lenc är 4 bra vingar. Strålman Säpäläppälä , och Nardella och Sjöholm är 2 bra backuppsättningar.

2 gillningar

Ärligt talat, jag ränkar baklänges istället, vilka platsar inte i SHL ? Tedenby, Stakke,Tikka, Lindbäck, Mahlathi, sen tar min lista slut…Vad blir det för slutsats ? Vi har fan MÅNGA riktigt bra spelare, faktiskt. Det är inte kvaliteten på spelarna som är problemet just nu, självklart blir laget bättre om man byter ut Tedenby mot en forward för samma summa som presterar efter den lönen, men vi har tillräckligt med bra spelare för att kunna vara i den övre halvan av SHL, SOLKLART! aP20,brännström,OSL,Nättinen, Borgström, Nardella, Strålman man kan ju göra listan lång, riktigt många bra spelare men vi suger ändå…Ganska uppenbart vad det beror på

2 gillningar

Vi har spetsen för att vara i allafall ett mittenlag. Laget behöver dock bli mycket elakare och jobbigare att möta. Just nu är det lite för mycket lirare och lite för lite grovjobbare i mitt tycke.

1 gillning

Det är för mysigt i Hv71 så är det, nåde dig om du trampar på tårna mm menar här har vi tränare som inte ens VÅGAR spela Ortio igen. Vill verkligen ha ett jäkligt bra svar på varför han inte fick stå. Även om HV losat borde bästa man spela!

2 gillningar

Montén till JP:

Victor Brattström i mål istället för Joni Ortio, hur resonerade ni där?

Vi tyckte att Ortio behövde vila och ladda om batterierna. Vi såg det för ett tag sedan när han gjorde en stormatch mot Växjö för att sedan vara lite mer mänsklig mot Leksand på bortaplan. Sedan tog han ut sig i torsdags när han höll nollan mot Rögle så vi tyckte att det var läge att vila honom.

Rätt eller fel, det är svårt att säga. Brattström gjorde det riktigt bra i halva matchen då han var alldeles utmärkt. Sedan fick även han det tyngre.

1 gillning