Lagbygget 23/24

Tror vi siktar på toppstrid och då tror jag personligen inte att Torp och Fransson kan ingå på åtta backar.

Är väl inga problem att behålla dem och ändå landa in på åtta nyförvärv? Nu vet jag inte exakt vad du menar. Du tror det blir färre än åtta nya om de blir kvar?

Jag konstaterar bara vad han säger i intervjun.

Ditt lag där ser realistiskt ut faktiskt, dock känns backplats lite tunnt med det fjärdeparet.

Annars syns tydligt att vi måste få in två bra backar och två toppcentrar, kanske tre.

Målsättningen för kommande säsong får bli att slå sig in på topp 6. Toppstriden får vänta ytterligare en säsong.

1 gillning

För mig får fjärde backpar väldigt gärna väljas med “Kostnadseffektivitiet” och långsiktighet i fokus.
Så Fransson och Torp är ingen dum kombo. Sen är jag även lite orolig för att Andrae kanske stannar i AHL efter NHL Camperna. Det skulle innebära att vi kanske behöver tre nya topnamn. (Varav Pilut förhoppningsvis är en) Där vill jag att man även tänker på vilka som skall spela BP. Det är väldigt mycket fokus på PP när man talar backar. Men jag ser det som minst lika viktigt med två rikitgt bra BP par. (Som kanske inte behöver spela tillsammans i 5-5 även om det finns fördelar med samspel osv.)

Tror Fransson skulle må bra att lånas ut nästa säsong.

Nån som följt Westerlund i Finland? Hur har han sätt ut?

Kaski - Laleggia
Pilut/ny - Andrae/ ny
Sjöholm-Bengtsson/ny/strålman
Ny-Fransson

Tycker vi borde få in mer defensiva inriktade tvåvägsspelare då vi har offensiven även om Andrae drar så får vi förhoppningsvis in pilut. Vill Bengtsson vara kvar? Gjort bra i Oskarshamn och kanske kan funka i nytt spelsystem, långskott ja men kanske billigare än att bryta och värva ny för ett 3 backpar

1 gillning

Tror/hoppas att Hv inte heller har räknat bort Hjalmarsson. Där finns hjärta samt defensiva skills… ge han en hel säsong så kommer han leverera och de 8(?) nyförvärven känns ännu bättre till numerären…

1 gillning

Jag skrev det lite snabbt tidigare, men jag tror många glömmer bort att Pilut är väldigt duktig i defensiven! Ser han mer som en tvåvägsback!

Följande enligt mig:
LaLeggia - Pilut
Kaski - NY
Sjöholm - Strålman? (Strålman känns inte så, vad säger man, sexigt? Inte spelat knappt denna säsong.)
Fransson - Johannesson

Klämmer dit med Anton Johannesson in som sista back! Ansågs väldigt talangfull. Fick ett år förstört. Har varit väldigt bra detta året i Dalen. Pelle har bra koll på honom, så varför inte? Sanny har ju nämnt att han får Joel Persson vibbar av honom!

Tycker verkligen man ska köra med Fransson och Johannesson, billiga, talangfulla och mer hungriga!

5 gillningar

Kanske man kan skriva låneavtal avtal med allsvensk klubb som kan även låta växelvis spela dessa backar så de får speltid? Fransson och Johannesson

Nubben sa idag i JP intervjun att ingen spelare med kontrakt kommer att lämna, och verkade nästan förnärmad av frågan så då utgår jag ifrån att Vignault kommer att lämna och får då följande lag:

Ortio - Lindbom

Tikka - Ryfors/Lias - Petersson
Brännström - Ryfors/LIas - Forsberg (Om han blir kvar)
Tedenby - Stakkestad - Lenc
Lindbäck - Fisker - Näätinen
Herman

Laleggia - Pilut
Kaski - Hjalmarsson
Sjöholm - Strålman
Torp/Fransson

Nya: Strålman, Stakkestad, Ryfors, Lias, Tikka, Brännström, Pilut, Lindbom

Ryfors och Lias är förmodligen otroligt att båda går i lås. Kan vi få en av dem plus någon mer i nästan lika bra klass får man nog vara mer än nöjd.

Förstår inte varför man så gärna vill ha kvar Torp. Visst att han har hjärta men på isen lyfter han inte laget. Är väl ändå uppåt vi siktar på?
Torp va otroligt nyttig i Allsvenskan men nu har vi löst det och då kan man inte ha kvar spelare för att vara schyst. Han har varit runt i massa klubbar utan att vara stabil och hans kurva pekar ju inte direkt uppåt.
Då ser jag hellre att man satsar på Fransson som gjorde det riktigt bra på försäsongen.
Montén ska ju vara duktig på unga spelare och vi har en bra backcoach i PelleG!
Men jag vill se Hv klättra i hockeySverige och då ska inte Torp ingå i truppen.

Finns det något som säger att Kevin Stenlund kommer tillbaka?

Liten men den finns, tror han vart ordinarie i NHL de senaste men lågt i formationerna

En trupp behöver bredd när skador uppstår. Antingen kan vi köpa in spelare utifrån för att vara 7:e eller 8:e back eller så kan vi använda någon med hjärta för föreningen.

Skulle Torp kräva 200 000 i månadslön är det en annan sak men om vi vill bli ett topplag behöver vi billig bredd för att ha råd med en bred spets.
Torp, Önerud, Hjalmarsson, juniorer som extraspelare kan göra att vi har råd med en extra Kaski i topp 4.

Ett problem HV haft genom åren är dyra spelare i de lägre kedjorna samtidigt som man saknat kvalité i viktigare roller. Känner mig färdig med spelare som Holmström och J Andersson.

4 gillningar

Nubben fortsätter göra Timrå-relaterade värvningar. Så länge han är sportchef kommer HV inte vinna många framgångar.

1 gillning

Vad tror ni om Samuel Johanesson om brynäs åker ut? Är skeptisk till att värva från kvalspelande lag, men tycker den grabben har potential. I rätt miljö kan han ta kliv och bli en riktigt bra back.

1 gillning

Ja, han har ju varit bra iår, men hur är hans defensiv? Vi har ju offensiva backar.

Annars skulle jag gärna se Björninen, grym tekare

2 gillningar

Tycker defensiven är helt ok, men kan man få han för en billig peng så varför inte.

Björninen hade vart perfekt som ersättare för vinjåå i mina ögon… 3e lina center… inget för de 2 första

1 gillning

Är det klart att Sam lämnar?

Nej inte hört något om det, men tror inte personligen han får förlängt

Johan Larsson ihop med Petersson vore mumma, en stark tvåvägscenter med riktigt bra passningar.

4 gillningar