Helvete, vi hittar ju fler och fler spelare som får godkänt? Det kanske kan bli ett lagbygge av detta till slut ändå, givet att man gör lite justeringar
Gamla trötta mediokra spelare utan koppling till hv som gör att man kämpar för klubbmärket, kanske skulle bytas ut mot några hungriga juniorer som kämpar för att komma vidare i sin karriär? Det kanske kan elda på de andra kedjekamraterna lite också? Bänka de som inte ger 100% även om det är Foppa, André P eller Borgström. Visa att det är elitodrott och inte en förening man kan fisa omkring i och dra in stora pengar utan att jobba stenhårt
Ett välbehövligt uppehåll nu som kan skapa lite lugn och Lindbom får tid att sätta sin spelide.
Vi har många spelare som är nere i det mentala bottenträsket så hade gärna sett att man tar in en mental coach nu under uppehållet så får det bli en " omstart " den 16 november.
Med det sagt så tycker jag ändå att nån spelare bör brytas med och nått av högre kvalitet måste in.
Jag håller med om att man bör testa fler juniorer. Men i en sådan situation som HV befinner sig i tror jag det är helt omöjligt att bänka spelare som Borgström och AP.
För det innebär ju även att spelare som Tikka fortsatt kommer finnas på isen, och i värsta fall få ännu mer istid.
Tror man måste börja göra sig av med dököttet och ersätta dem med i första hand egna juniorer, i andra hand nyförvärv.
Bra skrivit , håller med dig.
Jag hoppas på att både Pettersson och Träff får chansen på träningarna nu under uppehållet och efter uppehållet i matcher.
Både Foppa och Tikka bör kanske hamna på läktaren nån match alternativt Foppa som 13:e med inhopp.
Pettersson - Shore - AP
Brännström - Borgström - OSL
Lenc - Nättinen - Träff / Lindbäck
Önerud - Lilldansk - Lindbäck / Träff
Foppa
Jag vet att det inte är det starkaste men vi har talanger som knackar på dörren och från egna ledet. Tror bara vi behöver få in ny energi i laget och spelare som spelar för klubbmärket. Se Landen nu som är grym på planen
Tedenby?
Helvete, glömde han… vet inte vart jag vill ha in han faktiskt
Ja jag håller med om Foppa. Man älskar ju honom och som spelare på HA-nivå. Han och Vesel var ju underbara ihop. Men tveksam om det håller annars. Han kommer inte till sin rätt tyvärr. Undrar just om det går spela honom annorlunda för att få ut mer av honom. Om vi kunde få ut mer av hans skott som vi inte sett så mycket av.
Jag hade velat se att man iallafall ger flera chansen i andra roller. I mitt tycke har många lägre ner i kjedjorna presterat bättre än vissa högre upp.
Detta är MIN syn och vad JAG hade velat prova för skoj skull.
Lenc shore AP
Osl ofm borgström
Brännström nättinen tikka/foppa
Önerud Lindbäck Tedenby
2 centrar i 2a kedjan och ingen i 4e?
Min åsikt men kan förklara den om du vill.
OFM borde få större roll , Borgström hjälper han med tekningar.
Lindbäck kan gå som center och får göra de i 4de eftersom jag vill se Borgström på en kant.
För att röra runt ordentligt:
Lenc Shore AP
Brännström Fisker OSL
Nättinen Borgström Tikka
Foppa Önerud Lindbäck
Intressant , byta plats på Lindbäck och önerud bara i mina ögon iallafall.
Tycker vi borde ta chansen och få in Pettersson och Sandahl samt en utav målvakterna, Glifford!
Under uppehållet så har vi chansen
Återta hjärtat för klubbmärket och bygg nu för framtiden!
Förslag nummero 2:
Brännström Borgström AP
Lenc Shore OSL
Foppa Nättinen Tikka/Önerud
Tedenby Fisker Lindbäck
Jag vet ingenting om det här egentligen men jag slänger in några tankar också:
4e
Pettersson Fisken Träff
Prova Foppa med bästa omgivning (om detta nu är det…) och funkar det inte så får han spela pp bara eller sitta på läktaren.
Brännström Shore Foppa
Resten får Lindbom sätta ihop
Men det är ju skitsamma hur kedjorna ser ut när de inte hjälper varandra där ute.
När vi ändå är igång så kör jag min
OSL - Shore - AP
Brännan - Nättinen - Lenc
Önerud- Borgy - Lindbäck
Träff - OFM - Pettersson
Tycker Lindbom satte huvudet på spiken efter Modo matchen, vissa visar inte hjärta.
För mig är det simpelt, de som inte visar hjärta ska inte spela. punkt slut.
Visa att man måste spela med hjärta för Hv71 annars får man inte spela oavsett vem det är och låt Träff och Pettersson få chansen på dom possitionerna.
Ser det här uppehållet som chansen att ta bort spelare som inte platsar, mot en egenproducerad juniorkedja ala djurgården.
Landen, Sandahl, Träff, Pettersson och Glifford!