Lagbygget 23/24

Problemet är ju bara det att det kommer inte att räcka, även om Lindbom styrt upp vissa saker. Trots lyftet med honom har man bara tagit 7 av 15p sen han tog över.

Visst, det går inte att vända allt på en gång. Visst, de två första matcherna han man knappt träna in något nytt. Visst, det är långt kvar.

Men samtidigt. 17p på 17 matcher.

7 av 15 sen tränarbytet.

Det kommer att bli svårt att klara nytt kontrakt. Jag är långt ifrån övertygad att det kommer att gå, med tanke på hur dåligt lagbygget är. Det kommer krävas nyförvärv. Säkert 2-3 riktiga spetsspelare. Finns pengarna till det? I en redan galet överbetald trupp? Vet inte.

Hur som. Vi är inte ute ur skitstormen. Bara i ögat.

1 gillning

Det är faktiskt skönt att det kommer ett uppehåll nu, tror det är välbehövligt för detta laget.
Men med det sagt så behövs det bytas ut på vissa positioner.

Stakke och Tikka skulle vara dom där jobbiga och hårda spelarna men där är den ena bänkad och den andra tillför nada. Vi har ju inte tid att spela igång Tikka i Shl, hade vi legat topp 4 så är det en annan sak men vi krigar för överlevnad.

Maalahti? Verkar sakna förtroende nu från ledarsidan och petad när Landen kommit in och gjort det bra.

Foppa är ju iskall? Trodde han skulle få ett uppsving med att få spela i andralinan men han är kanske inte vår ledande spelare som dom hoppas på.

Brattström bör lira i allsvenskan.

Tror ni nått kommer hända nu med truppen?

Nått in och nått ut?

Nubben måste väl själv inse nu att laget är för dåligt byggt

Nått bör/måste hända. Ny andremålis, ny back och ny vinge behövs.

Tror inget kommer.

Det ger ingen bra magkänsla när du säger så….

Jag tror att det kommer att krävas lite mer förändringar i truppen än jag kanske trodde innan. Jag tror dock att Lindbom ser detta och kommer nog se till att det händer något.

Problemet är ju att det är Nubben som ska hitta dem och spendera ytterligare miljoner. Jag tror dock att andra är med och beslutar på ett annat sätt än tidigare. Vi får i vanlig ordning bjuda över andra.

Vi behöver byta ut Brattström mot en riktigt bra målvakt. Han kan stanna i Umeå då de behöver en målvakt framåt. Har en junior som back up bara och siktar på SHL. Vi kan inte riskera att stå med rumpan bar om det händer Ortio något.

En ny fysiskt stark tvåvägsback av hög kvalite behöver komma in. Vi kan avbryta med Maalahti om det funkar eller låna ut Strandell eller Axel, vilket som av dessa alternativ är OK.

Beroende på om vi lyckas bryta med någon forward eller inte, annars hamna utanför laget, så behövs hur som helst en ny spetsforward komma in. Ingen utfyllnad utan spetzzzz.

Tedenby skulle ju kunna funka i en fjärdekedja om vi inte kan hitta en annan lösning åt honom. Han blir nog kvar då han har sitt monsterkontrakt.

Foppa håller inte och funkar absolut inte i en fjärdekedja. Vore suveränt om vi kunde hitta en lösning någon annanstans. Annars tyvärr utanför laget. Galen förlängning!

Hur som helst så måste Foppa bort från laget. Vi kan lyfta upp Måns till tredjekedjan, klart bättre än Foppa. Lenc då till andrakedjan så länge tills vi hittar en ny forward.

Vi måste få igång Borgström och då i alla fall spela honom med bra spelare. Tror att han kan lyfta framåt i rätt omgivning, inte givit upp på honom ännu.

Tikka tror jag funkar trots allt och han har ju ändå en del spetsegenskaper även om det inte är skridskoåkningen. Absolut inte prisvärd han heller men ändå användbar.

Bra med detta wake up call för föreningen och för mig. Jag vet att många andra haft en mer sund bild av detta fuskbygge som Nubben tyvärr fått sätta ihop. Ni hade rätt, igen…

Jag tror att det går att rädda mycket av säsongen men vi måste agera direkt och tyvärr återigen spendera sjuka pengar för att rädda säsongen.

Hade vi inte bytt coach tror jag att vi varit avhängda till jul. Kanske då med IKO.

2 gillningar

Jag tror inte heller att det kommer att komma in någon. Tyvärr. HVs öde är nog beseglat. Det enda jag hoppas är att man vågar skicka upp prinsessorna som inte offrar sig eller visar hjärta, på läktaren.

1 gillning

Truppen är för dålig, finns många som inte gör de dom ska, det kommer nog förmodligen inte komma in nåt nytt. Är de inte då vi ska testa våra juniorer? När ska dom få chansen? Alltså på riktigt?

Jag som inte såg matchen, vilka är personerna som inte visar hjärta enligt Johan?

Det var flera, men kan tänka mig att han menar Borgström Tikka Foppa Petersson

Tror man ska satsa på stenhård träning och taktiskt jobb. De kan i princip sova i Garden i två veckor.

Kommer säkert kosta poäng på kort sikt att vara nedtränade men vi behöver jobba med resten av säsongen i åtanke.

Ring Per Ledin och Jere Karalahti som får komma ner och hålla i lite extra fyspass.

Sedan behöver vi förstärkningar uppepå det.

Tveksam till om Tedenby, Forsberg eller Tikka kan resa sig och det är svårt att spela Lindbom-hockey med så svaga länkar i kedjorna.

Det behövs en forward till, önskar vi kunde trolla fram en Lenc till.

Framförallt Borgström. Använder inte kroppen, petar med klubban (vilket resulterade i den avgörande utvisningen), spelar stundtals nonchalant, tar inte jobbet alls, kört fast helt

Jag tycker fjärdelinen med Önerud, Måns och lilldansk skötte sig bra idag. De skapade många offensiva zonstarter. Där har vi en pusselbit i lagbygget som inte behöver ändras. Den kedjan kan till och med lyftas upp till tredjeformation om övriga underpresterar.

9 gillningar

Han är grym. Vilket slit. Sen har han lite poäng i sig oxå.

Är det något de kan titta på igen efter matchen är det hans kamp under övertiden. Jäklar vad han slet. Använder klubban väldigt noggrant.

Skulle nog lägga Nardella och Shore till den listan.

De enda som gör det de ska är väl egentligen Ortio och fjärdelinan. Men det räcker naturligtvis inte.

Glöm inte Lenc. Jag tycker hans insats är bra från ett kämpa-perspektiv.

Enig. Lenc är bra. En riktig slitvarg och lagspelare.

4 gillningar

Landén för fan! Överglänser alla denna dag. Lägsta lönen på isen, men spelar störst.

16 gillningar