Jag tror att det kommer att krävas lite mer förändringar i truppen än jag kanske trodde innan. Jag tror dock att Lindbom ser detta och kommer nog se till att det händer något.
Problemet är ju att det är Nubben som ska hitta dem och spendera ytterligare miljoner. Jag tror dock att andra är med och beslutar på ett annat sätt än tidigare. Vi får i vanlig ordning bjuda över andra.
Vi behöver byta ut Brattström mot en riktigt bra målvakt. Han kan stanna i Umeå då de behöver en målvakt framåt. Har en junior som back up bara och siktar på SHL. Vi kan inte riskera att stå med rumpan bar om det händer Ortio något.
En ny fysiskt stark tvåvägsback av hög kvalite behöver komma in. Vi kan avbryta med Maalahti om det funkar eller låna ut Strandell eller Axel, vilket som av dessa alternativ är OK.
Beroende på om vi lyckas bryta med någon forward eller inte, annars hamna utanför laget, så behövs hur som helst en ny spetsforward komma in. Ingen utfyllnad utan spetzzzz.
Tedenby skulle ju kunna funka i en fjärdekedja om vi inte kan hitta en annan lösning åt honom. Han blir nog kvar då han har sitt monsterkontrakt.
Foppa håller inte och funkar absolut inte i en fjärdekedja. Vore suveränt om vi kunde hitta en lösning någon annanstans. Annars tyvärr utanför laget. Galen förlängning!
Hur som helst så måste Foppa bort från laget. Vi kan lyfta upp Måns till tredjekedjan, klart bättre än Foppa. Lenc då till andrakedjan så länge tills vi hittar en ny forward.
Vi måste få igång Borgström och då i alla fall spela honom med bra spelare. Tror att han kan lyfta framåt i rätt omgivning, inte givit upp på honom ännu.
Tikka tror jag funkar trots allt och han har ju ändå en del spetsegenskaper även om det inte är skridskoåkningen. Absolut inte prisvärd han heller men ändå användbar.
Bra med detta wake up call för föreningen och för mig. Jag vet att många andra haft en mer sund bild av detta fuskbygge som Nubben tyvärr fått sätta ihop. Ni hade rätt, igen…
Jag tror att det går att rädda mycket av säsongen men vi måste agera direkt och tyvärr återigen spendera sjuka pengar för att rädda säsongen.
Hade vi inte bytt coach tror jag att vi varit avhängda till jul. Kanske då med IKO.