Risken är att han hade varit nere i sörjan han med då. Men sånt kan man ju inte veta
Om nu tikka är tillbaka snart , hur gör vi då?
Bränn shore ap
Foppa borgy osl
Tikka nättinen lenc
Tedenby Ofm önerud
???
Byt plats på tedenby och Tikka så är jag nöjd.
Ja lite där frågetecknet för mig är vad som blir bäst.
Bra med tikka i 3de för o få en tung och hård 3de
Men om han lirar 4de kan han hjälp Ofm med tek
Ge mig en enda anledning till att Tikka ska få spela? Vem ska han peta som faktiskt är sämre än honom? Vi har många spelare som inte håller för shl. Tikka är en av dom. O i mitt tycke den som varit absolut sämst av alla.
Jag tycker tikka ändå har höjt sig efter en tung start. Han hade en match nyligen där han kom till flera målchanser och jobbade på bra. Jag tror han har haft svårast att anpassa sig till shl av de som kommit in, men jag tror också att han kan vara nyttigare för laget än både stakkestad och Lindbäck faktiskt. Väl värt att prova iallafall och se om han kan hitta en högre nivå.
Håller med dig! Tror att de kan sänka ”pressen” på han lite med att hoppa ner ett snäpp och ut på en kant. Sen tänker jag att om han lirar med nättinen så kan nättinen styra honom och guida honom bättre in i spelet.
För han förtjänar åtminstone en chans att visa vad han kan bidra med när han är 100% återställd. Att ha åkt runt med en ljumskskada gör ju det svårt att ge en rättvis bedömning. Dessutom pekar kurvan svagt uppåt, det har inte varit bra än men bättre åtminstone.
Landén skriver A-lagskontrakt
Kul och välförtjänt!
Inlägg som helt handlar om en enda spelare skall naturligtvis ligga i dennes tråd. Inte här.
10 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om Johan Lindbom
2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #28 Joonas Nättinen
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om Johan Lindbom
Återigen: handlar ens inlägg enbart om en spelare, eller en tränare… lägg det då i dennes tråd. Här diskuterar vi lagbygget.
Verkar inte vara ngn fara med Tedenby iaf, till JP säger han att han snart är ned igen, kanske redan mot Modo. Ska bli intressant hur man formerar laget då.
11 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HockeyAllsvenskan
Så. Vi har fått ett lyft efter att ha gjort oss av med det mest akuta problemet och tagit in en riktig tränare. Nu måste vi inse att det här lagbygget är skit. Ergo. Ta in spelare och kicka dökött/floppar.
X-Shore-AP
Brännström-Borgström-OSL
Lenc-Nättinen-Tedenby
Önerud-Moelgaard-Lindbäck
Foppa (Foppa kan användas på Brännströms och Tedens position)
X-Kaski
Strålman-Nardella
Seppälä-Sjöholm
Landén
Ortio/X
Låna ut: Stakkestad, Strandell
Bryt/köp ut/sälj: Tikka, Maalathi, Brattström
Sen önskar jag fortsatt att Nubben inte är den som ska ta besluten…
Kan vi våga hoppas på att man kan få iväg Tikka i en ekonomisk försvarsbar deal och sen byta ut honom mot en topp 6 winge?
Tror att det skulle hjälpa oss mycket att få in lite mer offensiv spets och gärna nån med lite mer speed!
Äsch,
Såhär tänker jag:
En uddamålsförlust tar jag alla dagar i veckan gentemot den förnedringen som var innan Lindbom kom in.
I punktform,
- Lindbom har redan justerat spelet positivt
- Låt killarna vila i 2 veckor och bli av med gamla synder.
- Hitta på lösningar till de som inte plats.
- Lindbom får jobba under 2 veckor med det man vill justera
Något nyförvärv hade varit mumma!