Lagbygget 23/24

Det här är anledningen till att jag så desperat ville få bort Montén, varje dag gör det själsliga hålet djupare.
Tror dock att de kan studsa tillbaka under landslagsuppehållet. Det går att komma långt med en grupp under två veckor med arbetsro.

1 gillning

Hoppas man låter Brattström stå imorgon. Låt killen visa vad han går för med ett bättre försvar!

3 gillningar

Laget behöver sänka axlarna, få perspektiv och få tillbaka glöden.

Det pågår flera krig i världen, gängvåld och nästintill dagliga mord i vårt land, man undrar vart världen på väg.

Klart att grabbarna har prestationsångest över säsongsstarten, det syns ju med all tydlighet men de behöver påminnas om att det de håller på med ”bara” (missförstå mig rätt) är hockey. Och att de är privilegierade som har möjligheten och skickligheten nog att leva på det.

Gör nåt kul ihop! Har kommit förslag som bowling, supa m.m. Tycker oxå det finns en poäng i att göra nåt helt annat än hockey, sen kan ju vissa aktiviteter var lämpligare andra :wink:.

7 gillningar

Inte han heller. Se hur det gick. Försvann lika fort som lönen. Värdelöst.

Nu har den ”usla” Nättinen lika mkt poäng som Borgström och sjukt mkt bättre plus/minus helt oki för en 3e center :sunglasses: Håller han i detta kommer han göra runt 31p.

12 gillningar

Har velat flytta Önerud högre upp i hierarkin men landat i att han passar rätt bra med Lindbäck och Mølgaard. Det är två spelare med talang som kan ta kliv framåt under Öneruds ledning.

Önerud är kedjans Boromir som fäktar vilt för att ta så många med sig in i döden som möjligt. Under tiden kan de små hoberna växa till sig och förhoppningsvis hämnas lite senare i berättelsen.

15 gillningar

Nättinen verkar blek men gör det han ska. Jag tror fisker möllgard hade behövt spela med lite mer skickliga spelare än de två stridsvagnarna önerud och lindbäck för att få hjälp med sin utveckling.

1 gillning

@Andersson711 haha

Jag tycker helt klart att Nättninen är godkänd.
9 pinnar på 15 matcher.
±0
Hårt jobb över hela banan.
Klockrent för en 3e Center som han bör spela framgent.

1a Kedjan siffror är mindre smickrande.
Andre Petersson
12 pinnar
+
-6
Tveksam bitvis.

Borgström
9 pinnar
-6
Ojämn.

Brännström är riktigt underkänd hitintills.
5 pinnar
-8
Står inte att känna igen.

6 gillningar

Tror det släpper framgent när du fått en andra kedja som också är farlig, samt med shores ingång!

1 gillning

Problemet med Brännström är detsamma som med Tedenby. Detta diskuterades också när han värvades.

Brännström är en bra värvning, en självklar sådan. Problemet är att HV tagit gift på att han ska vara en ledande spelare, vilket han aldrig tidigare varit.

Jag tycker fortsatt det är självklart att man ska värva hem den här typen av spelare. Men att tro och utgå från att de ska prestera en hockey de aldrig tidigare presterat är så dumt, så dumt. Man kan backa upp med andra värvningar. Det gjorde man varken i Brännströms eller Tedens fall. Och då blir kraven extremt höga, snudd på orimliga. Men detta är ju inte Brännström eller Tedens fel…

14 gillningar

Jag skulle vilja att testa att byta plats på Lenc och Brännström i nån match och se om det funkar.

Andralinan tycker jag är intressant nu och Borgström får ju spela med 2 målskyttar på pappret där han får agera lite mer dirigent för den linan.

4 gillningar

I Luleås fall så var han en av de ledande spelarna, för att han också var omgiven av sådana.

Jag tror att isac på sikt kan vara den ledande spelare Hv behöver nu när det finns en ordentlig center samt AP med!

Dock, så är väl de allra flesta stukade efter Montens intåg. Kommer ta en stund att reparera det.

Viktigt att våran andra kedja kommer igång nu med!

2 gillningar

Brännström har spetsegenskaper i att hålla i pucken , däremot är han inte den främsta målskytten - men han passar bra att matcha med spelare som är bra poänggörare. För mig är han en viktig pusselbit i att bygga ett starkt HV.

9 gillningar

I Brännströms fall har man ju faktiskt plockat in en center som ska hjälpa honom att vara en bärande spelare, samt satt honom med vår allra mest bärande spelare AP. Dessutom känns rollen som densamma i Luleå, så vet inte om varken förväntningarna eller backningen i omgivningen direkt går att invända mot. Däremot har ju alla tre i den kedjan inlett tämligen ojämnt. De gånger alla tre haft en någorlunda bra dag samtidigt visar de att det finns mkt att hämta där, men deras problem är väl snarare att de behöver hitta jämnheten tillsammans.

4 gillningar

Jättebra att han gör poäng, kul!

2 gillningar

Vet inte vad du vill med detta?

Tänk om Shore varit med från början…

2 gillningar

Tänk om Montén inte var med från början.

4 gillningar

Sant!