Om du läser alla trådar, så behöver du inte fråga.
Svaret finns där.
Det handlar om David Nemirovsky.
Om du läser alla trådar, så behöver du inte fråga.
Svaret finns där.
Det handlar om David Nemirovsky.
Vilken tråd stod det i
?
Det var dock han jag tänkte på först ![]()
Svårt att hänga med nu när det är högtryck i trådarna ![]()
Väljer man livet för forumet i två timmar så är man förlorad
Det finns en hel del “skill” i HV också så jag tror knepet blir
att få ut max av laget genom att bygga bra femmor & backpar. (Tror på att mixa så det finns speed, skill & tyngd i varje femma - vi är inget topplag så det blir lättare att gneta till sig poäng om den svagaste länken inte är gjord av papp)
att vända det psykologiska oket genom att spelarna nu kan känna att botten är nådd - det kan inte bli mycket värre - då kan man börja från NOLL och tänka att som värst (troligast?) blir det ändå ett kval där vi ändå kommer att ha en bra chans att vinna.
Lindbom & Co behöver sätta en bra defensiv och jag tycker det verkar vara på G
… tycker det pendlas lite VÄL mycket på forumet att allt och att alla är skitdåliga och ska halstras varje match - så är det inte , Vigneualt fick mycket skit , men nu är gräset grönt på andra sidan igen , Shore och Kaski skulle vara frälsarna men vi förlorade ändå, Ortio är tidvis skitdålig och sen fantastisk , alla ska alltid sparkas med en gång , lite mer realism tror jag är bra - man kan inte sparka ut alla på en och samma gång och få extrema kostnader pga det ! ![]()
Så är det verkligen. Däremot behöver nog nya spelare komma in, och det gör ju att vi måste göra oss av med eventuellt dökött. Tänker på spelare som Stakkestad, Tikka och Maalathi? För det är ju också dyrt att ha en massa spelare som inte kommer få speltid på kontrakt.
Tror det var i tråden om HV71
Men vill man va uppdaterad, får man läsa ALLT. I alla trådar. ![]()
Ja, det är ett jävla slit. ![]()
Börjar tröttna på alla importer till HV… Herregud ska det aldrig ta slut… Vet det är svårt och dyrt ta in svenska mm men detta börjar gå för långt.
Finns det någon statistik som man enkelt kan se hur många skott HV blockerar jämfört med övriga lag i ligan? Tycker känslan är att våra grabbar inte “offrar” sig lika mycket som andra lag, man tar inte ett skott för laget i samma utsträckning som andra lag. Likaså trafiken framför (motståndarens)mål. Det är extremt sällan det är någon HV-spelare framför målisen och skymmer.
Sen känns det som att vi måste passa in pucken i mål och om det kommer ett avslut är det utmed isen eller väldigt lågt. Ytterst sällan avsluten kommer högt
Framför allt är det ju jättesvårt midseason
Maalahti har nog inte SÅ hög lön att det inte skulle gå att släppa honom tillbaka till Finland
Nu riskerar jag kanske att bli idiotförklarad. Men hur skulle det funka att släppa in en hel juniorfemma som fjärde. Landén och Fransson har ju redan spelat backpar, Hugo Pettersson har ju många berömt. Sen var jag tvungen att läsa Eliteprospect och då hittar vi Eric Nordmark och Jamiro Reber. För ett antal år sen hade vi ju en juniorfemma med Sandberg, Bengtsson och Törngren. Vad har vi att förlora? ännu än förlust och baklängesmål, men en väckarklocka till de som blir bänkade.
Tycker inte alls det är fel och jag tycker att HV71 varje säsong ska ha en 4e kedja i alla fall med juniorer. Då kan de satsa rejält på klass i de andra femmorna. Hv ska ej vinna guld, de ska bli stabila och det hade utan tvekan gått med en 4e med egna juniorer. Tror fans mm hade älskat se det.
LaLeggia? ![]()
Kan ju bara tillägga kring Juolevi att jag hör från timråhåll att de är mkt nöjda med honom och gärna vill behålla, men ekonomin lär sätta stopp. En riktig tvåvägsback som är trygg med puck och sätter bra uppspel. Fördel såklart att Timrå spelat in honom i SHL. Han skulle absolut stärka HV, sen är det ju såklart en annan fråga kring allt värvande…
De är ju om de tar in Olli Juolevi men skickar Kalle tex. Då är det oki kan jag tycka.
Maalahti ut och Juolevi in bör ju vara en uppgradering.
Sen är ju frågan om det är budgivning på han vad prislappen blir.
Nubben var ju i Malmö och kollade på Malmö-Timrå när HV var i Örebro.
Jag skrev redan då att jag trodde att det var för att titta på, göra klart med, Juolevi.
Timrås budget är ju mycket, mycket lägre än HVs, svårt att tro när man ser tabellen, och de har nog inte råd att behålla honom efter novemberuppehålet.
De nya kraven är ju tuffa och innebär att det är svårare att nå kravet på eget kapital. Så det kan bli HVs lycka om Nubben får hit Juolevi. Är inte mycket mer att locka med i vanlig ordning förutom pengar. Tror han kommer till HV.
Passar väldigt bra som spelartyp och kommer bli ett lyft tror jag. Då kan Maalahti/Sjöholm bli sjua och Strandell åtta.
Låna ut Landen till Allsvenskan så han får bra med speltid.
Borde räcka långt om han kommer in men f**n vet om det räcker.
Pengarna fortsätter rulla men är ju superkris så enda utvägen tyvärr med Nubben at the wheel.
Bra inlägg! Fått uppgifter som stärker din tes. Spelare behöver/söker hjälp för att avlastas mentalt.