Lagbygget 23/24

Självklart är det inte bara att ställa om eller att trycka på en knapp som vissa påstår. Men samtidigt var ju inte spelarna de som i första hand var missnöjda med Montén. Det var främst alla andra runtomkring. Så att arbetsmiljön i laget skulle ha varit helt usel på grund av honom köper jag inte. Och det stämmer inte alls med den bild jag har fått genom de kanaler jag har.

Det är något annat som gör att spelarna inte levererar, enligt min uppfattning. Jag tycker, och har tyckt hela tiden att den här truppen är en av de sämsta om inte den sämsta truppen HV har ställt på isen. Särskilt sett till den ekonomiska biten. Laget är överskattat. Den finska sisun är överskattad.

De finska spelarna såldes ju in som ”landslagsspelare” allihop. Men hur presterar dom då? Uselt! De kanske har spelat EHT för lejonen, men och? Det finns väl hur många svenska spelare som helst som spelat EHT för Tre Kronor, men som vi aldrig skulle kunna tänka oss i HV? Truppen är inte bara felbyggd. Den är tillika överskattad. Sen borde den prestera bättre än så här, men i ärlighetens namn kanske inte speciellt mycket.

Sen att nubben har tillåtits spendera en topplagsbudget på ett bottenlag, ja det får ju styrelsen och Lindbom ta på sig.

4 gillningar

Jag tror inte nödvändigtvis att arbetsmiljön hängt på Tomas. Det är ju hela situationen som ger de problemen. Det är ju så att även laget, spelarna i laget, ser att detta inte räcker till. De kanske inte kan peka på exakt vad som är felet, men jag är säker på att vissa av de lite mer rutinerade och kvalitativa spelarna ser att alla inte räcker till. Sådan insikt finns i alla lag. Därmed inte sagt att det skapar oreda eller missnöje med laget som sådant. Man vinner och förlorar som lag. De flesta köper det. Men nog finns det insikt i om laget inte är bra nog, även inom gruppen.

Därtill kommer tveksamheter kring tränarna.

Allt kokar ner till Kent.

4 gillningar

Är det ngn mer som hört att Juolevi är på ingång till HV? Lägger det här då jag inte har en aning om sanningshalten.

1 gillning

Läste detta… Hv o nåt lag mer vsr intresserade.
Mäste ju vara seriöst då han spelar i timrå.

1 gillning

Timrå71…

1 gillning

En riktigt habil spelare.
Mer en välkommen i nuläget helt ärligt.

Tills han kommer till Hv

1 gillning

Japp, Nubben är med och hugger där.

2 gillningar

VI
SKALL
ALDRIG
MER
VÄRVA
FRÅN
TIMRÅ

Det borde stå i våra stadgar.

4 gillningar

Då var ju den backen vi hade på tapeten för inte så länge sen bättre!

1 gillning

Nu är ju inte Juolevi en spelare som har spelat under Nubben i Timrå. Att värva från Timrå behöver ju ändå inte vara automatiskt dåligt, om spelaren i fråga är en tillräckligt bra spelare.

Juolevi är väl mer av en tvåvägsback än Honka dock?

Money, money, money.

Har alltid kunnat slå bort allt tjöt om HV som ett köpelag. Man har alltid kunnat peka på de egna produkterna, att vi haft en bärande kärna HV-spelare. Men de två senaste säsongerna. Går ju inte ens att säga emot. Vi är ett köpelag, vi är ett legoknektgäng.

Med det sagt. Vi behöver allt vi kan få på grund av ett alldeles för dåligt lagbygge. Igen. Ändå väldigt sorglig utveckling.

4 gillningar

Teorin håller med dig. Praktiken säger att vi är nära döden och allt kan föras tillbaka till Timrå.

1 gillning

Vem är KHL-tränaren som var aktuell för HV i somras enligt Sportbladet?

Ja, vi var på innan. Är ju bra att Timrå spelar igång honom. Tydligen ett helt koppel av lag som är intresserade, däribland Leksand och Rögle.

1 gillning

:stuck_out_tongue_closed_eyes:
(Hade ju inte tackat nej till Dahlén eller framför allt Anton Lander. De ledaregenskaperna skulle vi haft.)

2 gillningar

Tror inte Timrå har råd att behålla honom, annars borde väl det också vara ett alternativ eller?

Nä, jag har väl också läst det någonstans att deras budget inte är den högsta. Kanske var här iofs :stuck_out_tongue_closed_eyes: