Ortio var bra idag, varför ska du bänka honom i en måstematch?
Brattström har aldrig varit en bra målvakt, bättre att ställa någon från J20 i så fall.
Tycker matchningen av spelare är viktig.
Foppa skulle jag inte spela med Borgström för det blir för lite speed i den femman
Tror Hv behöver söka balans i femmorna och backparen.
Vad tror vi om Maalahti? Jag ser gärna att han får lämna och att man tar in nått bättre. Han hade en positiv injektion i laget förra året men denna säsongen tycker jag han känns väldigt virrig och osäker på plan, han hänger inte med alls.
Sen till forwards och målskytte, vilka ska göra målen? Vad behövs göras på forwardsidan?
Power och målskyttar saknas, vi har många breddspelare och " lirare " i laget
Och ja, jag är besviken över hur detta lag komponerats ihop av Nubben. Finns det nån tanke eller går man bara på namn?
Vi är i det läget nu när vi bytt tränare, ok det har bara gått två matcher men laget upptrtäder precis lika ointresserade som vanligt, vi ligger tvärsist med en mer match spelad, har vi någonsin varit såhär dåliga ? Jag tror tyvärr det enda som kan rädda oss från Allsvenskan är att Nubben gör en repris från förra året och värvar oss ur detta med typ 1-2 topp backar 1-2 topp forwards och 1 topp målvakt. Annars blir det nog allsvenskan, inget som tyder på att vi klarar oss från det idagsläget med nuvarande trupp
När nu SHL börjat rulla allt fortare, visar det än tydligare att Nubbens bygge inte står pall när det blåser. Ta t ex Brännström, han var rätt medioker när han en gång lämnade för Luleå. Jag vill sätta samma epitet på honom när han nu återvänt. Han var heller inte direkt lysande i landslaget. Men i Luleås strikta system och i Bulans hårda nypor passade han uppenbarligen.
Frågan är om man inte skulle sätta allt på ett kort och toppa en förstakedja med Borgström, Shore och Petersson. Sedan blir det svårt, men kanske…
Lenc, Nättinen, Stål-Lyrenäs
Tedenby, Moelgaard, Forsberg
Brännström, Önerud, Lindbäck
Eller, varför bryr man sig? Spelar nog ingen roll hur man sätter ihop laget. Allt börjar med hårt jobb, sen ännu mer hårt jobb. Därefter noggrannhet. Beslutsamhet och, det kanske viktigaste av allt…en stor portion STOLHET.
Ja, men frågan är om inte en ny SC, och egentligen även en ny HC, utifrån hade behövts nu. Och nya ass. Där man glömmer allt historiskt kring spelarna och vågar göra ett antal tuffa drag. Vilka behöver bytas ut, vilka bänkas, vilka får andra roller. Helt nya ögon. Ett samlat team som jobbar ihop sportchef och tränartrion, säsong ut. Vad tror ni?
Hjälper nog inte att kasta runt i kedjor längre. Nu gäller det bara att få ut 100% prestation ur varje spelare. De som inte uppnår 100% får stå åt sidan för J20 spelare.
I allt detta mörker tror jag att man måste bryta mönster på allvar, skippa isträning några dagar då alla spelare ändå kan spelet hockey, ta istället några dagar med ordentlig fysträning ute och i gym + ett par väl underbyggda teori/video pass där man ser bra och dåliga grejer.
Och gå och bowla! Klassisk komma tillrätta med gruppen grej!
@ Skurt:
Enig. Laguttagning är i princip betydelselöst om spelarna är ointresserade av att göra jobbet, vilket uppenbarligen verkar vara fallet.
Det enda man kan göra med laguttagningen är att inte ta ut de som inte bryr sig. Nardella ser t ex helt ointresserad ut. Har säkert förmågan, men saknar viljan. Statuera exempel. Läktaren i minst ett par matcher. Funkar inte det - bryt kontraktet.
Lika bra att börja ställa kraven nu som man vill ska råda i framtiden. Det innebär sannolikt en rensning i leden med start idag med ekonomiskt dränage som följd. Men vad då. Man har ingenting att förlora. Det kanske inte blir bättre på kort sikt. Men å andra sidan. Ingenting kan ju heller bli sämre än det redan är.
För hur kan det bli sämre än att förlora alla bortamatcher, bli nollade de senaste 3 matcherna, ha fotbollssiffror i gjorda mål men basketsiffror i insläppta, vika ner sig i match efter match, uppträda utan stolthet och värdighet?
Bra, lite simning också kanske?, Annars får man ta till ett gammalt knep från 70-talets gärdsgårdsserie i fotboll, supa till det ordentligt en kväll tillsammans och du får en fantastiskt grupp och lag framöver.
Supa är nog det absolut bästa man kan göra för att svetsa samman gruppen. På riktigt! Ny på jobb? Tar en kula för kollegan efter julfesten. Ny umgängeskrets? Lånar lätt ut en femhundring till någon efter midsommarkröket.
Kanske borde ta en hel day off, inte tankar på träning eller tävling, käka gött och häva öl. Kanske inte nu, men till uppehållet.
Det hade varit enda rätta. Ställ krav där enbart de som brinner för uppgiften och levererar tas ut. Och några juniorer. Va ger det för signaler annars. Hade behövts ett helt annat tänk. Tror inte det räcker med JL denna gång. Byt hela gänget nu. Som en tvångsförvaltning, ungefär…
Sa samma till grabben därhemma. Har hänt påfallande ofta på senare år.
Tycker man ska behålla kedjorna några matcher. Jobba med prestationerna istället.
@ Labam Du har fan inte helt fel! Ibland kan alkohol görs att man super ihop gruppen. Skulle inte vara första gången i världshistorien det fungerar. Själv har jag varit med om samma sak ett antal gånger.
Vill bara påpeka att jag har även varit med att man super sönder en grupp med. Men man får iaf rensat luften.
Just nu så tror jag alla i föreningen skulle behövt en riktig jävla rotfylla
Jag tycker det saknas en del förståelse och empati för hur illa tilltygad en grupp kan vara efter ha varit utsatt för dåligt ledarskap. Det är inte (som en del verkar tro här inne) bara att slå på en knapp och sedan går det prestera 100 % igen.
Det är fullt möjligt att flera av spelarna är helt mentalt slutkörda och (i bästa fall) skulle behöva en helt ny försäsong för kunna ladda om. I värsta fall kanske några av dem för alltid är förändrade som hockeyspelare - att hockeyglädjen är skadad.
Dålig arbetsmiljö skojar man liksom inte bort. Lägg oresonliga fans på det som kräver att man ska visa att man brinner för laget eller gå hem från bortamatcherna. Jag har själv varit sjukskriven på grund av utbrändhet och utan att gå in på detaljer jag kan konstatera att externa krav från aktörer som inte hade full insyn i verksamhet inte var något som gjorde att man kände sig mer peppad och arbetsglad.
Liksom: håglöshet och dålig fysik (alltså att kroppen inte svarar på samma sätt vid ansträngning) är ju ganska vanliga symptom på depression.
Jag tycker vi får bestämma oss som fans. Är vi överens att ledningen var dålig då får vi banne mig ha förståelse för att spelarna också förmodligen kan vara ganska starkt psykiskt överbelastade över hur arbetsmiljön varit. Det tar inte fem dagar under höginsivt matchschema att ta sig ur det. Det tar veckor av vila om man har tur, eller månader om man har otur.
Det är så lätt att acceptera att spelare är borta månader från fysiska skador. Vad är acceptansen här för psykiska skador?
+1000000000
Ovan insikt är något majoriteten på även denna plattform saknar baserat på alla “det måste ställas krav/de måste ta i”-inlägg.
Bra skrivet @sArg-gubbe , lätt glömma bort. Inte bara att ställa om.