Nästan 2 meter lång och 3 meter bred! Nä men det hade varit en riktigt fin värvning
Snackade med Hellberg förra året men han lät inte överdrivet sugen på HV71 just då.
Men vem vet vad framtiden har att bjuda på ![]()
Hellberg är hästlängder bättre en Ortio.
Varför skulle Hellberg vilja ta sig till SHL nu? Någon artikel eller inside? Känns som han har stor chans att bli uppkallad igen
Nä mer önskenamn när målvakt kom på tal ![]()
Är det så att man skriver säsongskontrakt med tränare på samma sätt som spelare? Det känns ju som att man lika gärna kan ha anställningsavtal med några månaders uppsägningstid precis som för oss vanliga?
OT nu men det finns lag som jobbar så men det är inte vanligt. Vet tex att Malmö FF i fotbollsallsvenskan endast skriver tillsvidareanställning med sina tränare, det bör ju rimligen då bli billigare att sparka en tränare
AP20 med Shore är otroligt mycket simplare än att lira Borgis där. Nick spelar mer rakt både offensivt och defensivt samt ställer sig mer “klassiskt” framför mål. Vilket passar AP20 mycket bättre som kan antingen lägga in pass från sin kant eller ta emot i fart från mitten. Kommer infinna sig ett större lugn i defensiven samt täckning av målvakt vid skott.
Samtidigt som jag är kittlande nyfiken på 56-19-40 en riktigt spännande kreativ lina som borde kugga i lite bättre med tanke på både ålder och spelstil.
Gällande tillsvidare anställningar så gäller det där med 1-3 månaders uppsägning om man kan peka på arbetsbrist. Att sparka någon bara för att man tror att någon annan kan göra ett jobb bättre kostar mer. I teorin skall det inte gå men jag känner endast till några få undantag där någon fått mer än ett år i vederlag. (Om det inte är förhandlade fallskärmar då vet jag fler, oftast folk det ändå inte är synd om…)
Jag undrar hur många tränare i framtiden kommer våga vilja komma till HV71, med vår historik av att sparka tränare, utan ha någon klausul på att man faktiskt får ut lön för ett helt år, kanske till och med två år?
Tyvärr så kommer den usla skötsel av klubben påverka oss negativt ett bra tag framöver.
Ja precis, men det blir ju ändå billigare än att sparka en tränare som har ett kontrakt med två eller tre år kvar.
Nästan läskigt… men alla ska bryta trender mot HV!
Skrev detta till far min innan matchen…
Ser däremot mycket bättre ut…, Lindbom löser detta!
Inte kunnat se på HV på länge på grund av utlandsresa men när man läser det som folk skriver så känns det som att det kommer krävas mer än Shore in i truppen och Kaski skadefri för att vända detta.
Vi sätter oss jämt i sitsar där kortsiktiga lösningen är enda lösningen och nu är vi där igen.
Värva 3 uttalade legoknektar. 1 målskytt av extrem rang, en back som blir ligans bästa samt en målvakt som är top 3 i SHL.
Ortio blir en dyr båsöppnare och vem som en sätts på läktaren av de andra så blir de dyra kaffedrickare men alternativet är mycket dyrare.
En annan dyr lösning är att höja lägstanivån. Gör vår 3e 4e femma bättre.
Exempelvis. Stakkestad lånas ut till Nybro resten av säsongen och plocka in Halbgewachs som gjorde 20 poäng på 52 matcher förra säsongen i Växjö ganska långt ner i femmorna. Tror inte Stakke mäktar med den produktionen. På så sätt har vi inte fått in en stjärna men höjt vår lägstanivå och det är bättre än inget om marknaden är död….
Gör nått….
Det här “laget” behöver låsas in i HG och låta dom stanna där inne tills de kommer fram till hur de ska göra för att sätta igång och lira hockey.
Nu när försvarsspelet ändå är någorlunda korrigerat, så är jag beredd på att ge Brattström chansen nästa match!
Hmm, försvarsspelet handlar förvisso om mer än backarna, men fan vilka dåliga backar vi har. Seppälä är saktfärdig och väljer att konstant spela fast sig själv i egen zon, Nardella är otroligt mjuk och verkar faktiskt jäkligt ointresserad. Maalahti är som Seppälä fast ännu sämre.
Sjöholm vill mycket men har fått en negativ reaktion på sin förra säsong då han var riktigt bra. Strålman är väl helt ok, om än inte hela tiden. Kaski ska väl få några matcher till på sig att bevisa sig.
Fan alltså, jag tycker inte dagens backsida är särskilt mycket bättre än den vi började med förra säsongen.
På det berömda pappret är ju denna backsidan ljusår bättre. På isen? Jag är benägen att hålla med.
Tycker att laget förra året hade nånting det här laget saknar helt, och det är arbetsmoral och kämparglöd. Visst - skickligheten saknades, men lagkänslan fanns där. Det gör den inte i år. Spelarna viker ner sig vid första möjliga tillfälle och ser som vissa varit inne på, rent ointresserade ut.
Håller med men så dåliga backar är det inte att vi ska förlora varje match med 4-5 måls marginal.
Ett division ett lag som fick nån slags wildcard att spela i SHL hade man förväntat sig prestera på den här nivån.
Vi tappade (ev. bröt kontrakten) ligans två skickligaste backar. Tycker vi har en bredare men trubbigare spets på backsidan.
Andrae och Laleggia var båda slipade som yrkesmördare när det gällde att styra spelet.
Edit: Missade att det var svar på ett inlägg.
Nu skrev ju Zico “backsidan vi började med”
Backsidan vi slutade med håller jag nog högre än årets…