Lagbygget 23/24

Lindbom hade ju ett grymt bra facit med HV förra året.
Om inte han får ordning på detta så lutar jag åt att det kanske ändå beror på att truppen har brister.

Vi får låta det gå lite tid så Lindbom kommer in i det - under tiden satsa på spelare hellre än ledare .

1 gillning

Äsch, nu ska vi väl inte vara negativa när vi äntligen har fått bort TM :slight_smile:

1 gillning

Felbedömningarna av vår sportchef har duggat tätt. Flera värvningar som inte är tillräckligt bra för de positioner de värvats för. Tror inte det kommer räcka med en Shore, dessvärre. Börjar få känslan av att det kommer krävas minst ett par nyförvärv till.

Jag tänker något sånt här.

Petersson-Shore-NY
OSL-Borgström-Lenc
Brännström-Fisker-Tedenby
Önerud-Nättinen-Forsberg
Pettersson/Lindbäck

Kaski-NY
Nardella-Strålman
Sjöholm-Seppälä
Landén/Fransson

Det betyder att det inte finns plats för Tikka, Maalathi, Stakkestad, Strandell och Hansson. Isch. Det kan man lösa med utlåningar. Nåt kontrakt måste man nog lösa.

3 gillningar

Ja det är tyvärr detta som blir resultatet när man anställer en oduglig snickare. Varken grunden, väggarna eller taket håller tillräcklig kvalité.

4 gillningar

tycker att man spelar betydligt bättre nu, Med tanke på att lindom tog över för två dagar sedan… Ge lindbom några matcher till så kommer det bli jättebra

3 gillningar

Vad tänker du för spelartyp i förstalinan samt första backpar som ska in? :blush:

Rocco Grimaldi i första, bara för att höra hans namn skrikas i arenan och han verkar vara en måltjyv.

William Lagesson kanske i backpar med Kaski? Eller en mer tvåvägs likt Donovan? :blush:

1 gillning

Ja en hel match kan de väl få innan skivan börjar om igen iaf.

Med ok. Kedjorna. Hur tänker du att de ska spelas? Framförallt med Lindboms sätt att spela. Hade nog gärna sett åtminstone en 0-0-kedja av de lägre.

1 gillning

Det är nog något sådant som måste till. Ny forward borde vara en lite större starkare powerforward. Sen tycker jag faktiskt Önerud är på väg uppåt i sin prestation. Skulle inte ha något emot att se honom lite högre upp.

Tedenby är “elefanten i rummet”. Jag har oerhört svårt att placera in honom någonstans, tyvärr.

5 gillningar

Gå wild and crazy - in med Foppa i första ihop med AP och Shore. Låt de skjuta på allt.

11 gillningar

Ja, mer skott, bättre skymningar, bättre returtagning… och bättre skott. De som inte går i mål måste vara mer svårtagna och ska ge retur.

1 gillning

I det läget vi är nu har vi inget att förlora, skulle ge Foppa en riktig boost och vi skulle få se vad han går för i bästa tänkbara miljö.

1 gillning

Jag är också inne på att flytta upp Foppa nått hack. Tänker såhär när shore kommer.

Lenc Shore AP
Brännström Borgström Foppa
OFM Nättinen OSL
Önerud tikka teden

Strålman Nardella
Kaski Maalahti
Sjöholm Seppelä

Pp 1
AP (Vänster) Borgström (höger) Foppa (i jukka position) Lenc (framför mål) Kaski (point)

Pp2
OSL (vänster) Brännström (framför mål) Shore (höger) Strålman Nardella

Bp1
Lenc Nättinen
Strålman Seppelä

Bp2
Shore Brännström
Sjöholm Maalahti

6 gillningar

Bra, dessa formationer är ungefär vad jag tänkt ochså när Shore kommer, jag hade nog OSL istället för Foppa och Tikka tror jag är på väg bort?, på sikt måste nog minst en back som in som bl.a. ersätter Maalathi.

1 gillning

Donald Sandström går hårt åt Maalahti i JP/jnytt, kallar honom för “sorgebarn” men även Sjöholm. Han tycker ingen av dem håller SHL-klass för stunden, och så kanske det är, man ska nog inte spela de tillsammans…
Helst två backar in tycker den gode Sandström, han har fått upp ångan :slight_smile:

3 gillningar

When it rains, it pours. Som man säger “over there”.

1 gillning

Almen Bibic, som jag för övrigt tycker har börjat sitt nya jobb som expert på TV4 på ett utmärkt sätt, säger följande angående HV och framtiden.

På tal om HV71, vad ger du klubben för möjlighet att vända runt situationen de hamnat i med Johan Lindbom som ny huvudtränare?**
– Det ser faktiskt ganska mörkt ut måste jag säga. Tittar vi på hur mycket tid de är i egen zon kontra hur mycket de är i anfallszon ser det inte bra ut, där är man sämst i ligan. Det är ett jättestukat lag. SHL är visserligen ett maraton, men när man ser hur de andra lagen sticker ifrån och man själv känner att det är svårt att hålla jämna steg blir det jobbigt. Det viktiga för HV71 blir att ta det byte för byte och bryta ner allt i så små delar som möjligt och att inte titta för mycket i tabellen. Sen har inte målvaktsspelet varit tillräckligt bra, det är en coachkiller, det är det första jag hade tittat på som sportchef i det här läget om något ska in. Som det ser ut nu tror jag HV71 får det tufft, säger Bibic.

Jag tycker faktiskt att det ligger en hel del i detta - borde Nubben, när vi nu verkar behöva dras med honom, ge sig ut på målvaktsjakt? Nivån är ytterst ojämn, och lägstanivån är skrämmande låg.

1 gillning

Jag tycker man ska sätta tillbaka Foppa i PP2 och köra honom på sin vanliga skottposition på vänster sida. AP I samma position i pp1

2 gillningar

Almen Bibic. Han verkar kunna sin sak. Ny målvakt är prio 1.2 och 3.

Jag slänger in ett namn där: Magnus Hellberg som spelar i AHL.

Ortio blandar och ger och Brattström är som en dammsugare där nätet bakom är påsen där puckarna samlas

8 gillningar

Hellberg hade varit mumma, lär kosta men det får det vara värt. Var ett monster i landslaget om jag inte missminner mig, stor som en ladugårdsvägg

2 gillningar