Lagbygget 23/24

Så hade SoffCoachen ställt upp linorna mot Mif:

Lyrenäs Borgström Petersson

Brännström Mølgaard Lenc

Forsberg Nättinen Pettersson

Önerud Tikka Lindbäck

Tedenby

Skulle Shore blir spelklar, bara peta in i 1:a linan och Borgström i 2:a, Mølgaard 3:e, Nättinen 4:e. Tikka ut på vingen i 4:e. Lindbäck el Önerud som sista fw. Tedenby på läktaren.

6 gillningar

Det finns ju kvalitet hos tedenby. Han har dålig utdelning och mycket tappade puckar nu men han kan trots allt göra saker som få andra kan.

Jag vill ändå ha med honom i någon av topplinorna mest för att vi inte har så mycket alternativ.

OSL tycker jag inte kommit upp i nivå heller.

1 gillning

Har hört så mycket snack nu om att Teden behövs för att han är en energispelare och en mönsterbrytare, att han är tungan på vågen i jämna matcher.
I vilken match hittils har han varit det?
Göra några snygga dragningar för att sedan tappa pucken på blå kan väl Pettersson eller Träff också göra?

2 gillningar

Behövs och behövs. Men hur många andra forwards har varit så jäkla heta att de självklart går före Tedenby?

3 gillningar

Jag tycker det syns att Teden försöker och vill, i senaste matchen var det väl bara Teden och AP20 som skapade nån målchans!

1 gillning

Min poäng är att det kan vara värt att testa någon annan på den positionen, typ en junior, eftersom det verkar gått troll i hans spel.
Nu har vi å andra sidan bytt HC så jag ska kanske sitta lugnt i båten och se vad det ger för effekt först :slightly_smiling_face:

1 gillning

Önerud skapade en halvchans också.

Mina förslag :

bänka Landén, lite för mycket minus på honom förra matchen, kanske gått lite för fort fram på sista tiden - in med Malahti istället.

Sära på Strålman och Seppälä så att vi slipper mål-ras med vissa backpar - bättre ha jämna backpar än att ha vissa som motståndarna skjuter i sank.

Jag tror Fransson är en bra back på sikt men han måste LYFTA KLUBBAN på motståndare - hade han gjort det förra matchen hade man undvikit ett tidigt mål (han satte klubban på fel sida).

Verkar som HV ibland glömmer att står man intill och lyfter klubban är det väldigt svårt för motståndarna att göra mål.

Sen tror jag att vissa femmor ibland bara ska ha som mål att spela 0-0, man måste kunna acceptera den rollen.

Tikka bör inte spela med långsamma medspelare då han själv inte är så kvick. Samma med Foppa.

1 gillning

Ja det kan nog stämma

Nu hoppas vi att det lossnar med Lindbom bakom ratten! :crossed_fingers:

1 gillning

Bert Robertsson vill jag ha in som headcoach. Kan man köpa ut honom?

Så mycket passion har vi inte plats för :sweat_smile:

3 gillningar

Vätterns nivå kommer höjas med flera decimeter av hans tårar :wink:

Sorry OT

2 gillningar

Undrar hur länge och hur mycket vi betalar av Elvenes, Martinssons, Montens och snart Nubbens lön?

Maalahti utköpt också…

Martinsson är ett avverkat kapitel ekonomiskt nu. Förmodligen även Elvenes eftersom han signat med Leksand redan förra säsongen. Maalahti???

Montén är väl över nästa säsong också

1 gillning

Frågan är vad är status på Ortio? Defensiven har varit kass men Ortio har släppt in sjukt mycket

1 gillning

Vill tro Ortio lyfter med ett bättre grundspel och försvar. Som förra året.

3 gillningar

Vaknade upp med en olustig känsla i kroppen, hur mycket jag än tycker om Lindbom och hur mycket jag än tror på hans spelidé, så tror jag att vi kommer åka ur.

Vi har gjort en fuck-up för mycket nu mtp Monten och Nubben, tror inte det här reder sig.

Med det sagt, Lindbom kommer få mitt fulla stöd! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

Angående Landén och -6.
Avgör själva: HV71 - Malmö Redhawks

0-1 är han väl inne på. Målvaktstavla
0-2 Franssonmålet du pratade om med att inte lyfta klubban.
0-3 5 mot 5 i egen zon står han i slottet och har markering (försvarar huset).
Jag tycker Sjöholm står och sover och borde markerat killen som han nån sekund tidigare hade koll på. Men vad vet jag.
0-4 1 mot 2 i princip, målvaktsmiss i första hand
0-5 3 mot 2a där Brännström inte markerar/spelar klart framför Orio. Skitmål dessutom.
0-7 AP slänger in pucken i mitten i egen zon till fri Malmöspelare. Landén inne igen.

Jag kan ha fel hela vägen, -6 på mig i så fall.
Men nu blir det Lindbomhockey ! :slight_smile:

7 gillningar

Bra där , jag köper det :slight_smile: alltid bättre att se situationena än att bara kolla på statistiken !

2 gillningar