Lagbygget 23/24

Håller mer. Lite som Wikegård var inne på också. Det saknas helt den typen av spelare.

Vem är det som försöker ändra en matchbild när det går emot? Vem är det som ryter ifrån? Var kommer energin ifrån?

Problemet är väll just det. För många nya, för många som underpresterar, utlänningar som inte känner att det är deras plats att lacka på egna laget osv.

2 gillningar

Vore jag SC skulle jag flirta med Djurgården kring att ta över Strandells och Stakkestads kontrakt.
Djurgården är desperata.
De behöver förstärka och vi behöver bli av med spelare som inte håller på Shl nivå men som är bra på HA nivå.
Så en klassisk win-win situation.
Då kan vi satsa på egna juniorer på deras positioner.

21 gillningar

Känns som att Strandell inte bör gå, då vi behöver spelsäkra backar som inte är inne på så många baklängesmål. Tror #66 varit inne på 5 mål…… orkar inte räkna vad #18, #5 och #16 varit inne på … Finns en otrolig uppsida i #66, ge han mer speltid i PP och PK istället så kanske vi får se det spelet som tog han till oss!

3 gillningar

Ok, så vad tror vi detta betyder för vårt lagbygge?

Vilka kommer få mer framträdande roller, vilka kommer få ta ett steg bakåt?

Vad händer med junisarna?

Refererar till mitt inlägg ovan.
Djurgården är desperata.
Försök lösa Strandell och Stakkestad dit.

Ut med Tikka på en kant.
Tedenby ner till en 3e kedja.
Tror att det kommer in en defensiv back innan jul.

5 gillningar

Skicka tikka oxå

2 gillningar

Ja gärna.
Men vem vill ta över ett dyrt 3års kontrakt?
Jag sa redan innan han ens värvades att han inte håller för en topproll i Shl. Scoutade finska slutspelet.
Hur Nubben scoutade honom vettefan.
Nåväl kanske går att göra en deal med något finskt lag och stå för del av kostnad.

1 gillning

Vill se de som presterat hittils högre upp:
Lenc, AP, Borgström osv
Ned me de som inte presterar:
Tikka, Tedenby osv

Bygg inte laget på lön eller hierarki…

2 gillningar

Skrev i Olle-tråden att han ryktats dit.

1 gillning

Man får väl hoppas att Tedenby vaknar, lyssnar och börjar lira hockey.
Annars sitter han på läktaren snart.
Johan tar inte sånt där nonsens han delvis håller på med på isen.

1 gillning

Brännström-Shore-Petersson
Lenc-Borgström-OSL/Foppa

Där har vi första två linorna. Foppa och OSL får tävla om platsen i andralinan. Vid behov kan man byta plats på Shore och Borgström…

4 gillningar

Känslan är Lindbom kommer vilja lira AP-Shore tillsammans för de fungerade så pass bra sist. Sen köra Lyrnäs-Borgström som ett 2a block. Får se lite vilka som de tar som ena yttern i båda kedjorna.

4 gillningar

Lenc Shore ap

Bränn Borgy osl

Foppa nättinen lilldansk

Teden/önerud tikka lindbäck/Hansson

3 gillningar

Så hade jag också ställt upp :clap:

2 gillningar

Teden har varit bättre än lilldansk. Sätt Teden i tredje och lilldansk i fjärde

Jag tycker man ska avvakta med att kapa kontrakt. Viktigt att först se hur de passar in i Lindboms hockey. Det är förbannat svårt för vissa att spela hockey utan struktur.

9 gillningar

Fast lill-dansk måste väl få 12 matcher i 1.a line och PP1 på sig innan vi vet vem av dom som är bäst?

2 gillningar

Jag tycker Tedenby kan få vara i fjärde ett tag å skämmas. Alternativt bänken. Han är den spelare som visat minst att han bryr sig. Bara slappar på isen

Det där stämmer ju inte. Varför hittar du på saker? Han kör ju som fan där ute, med värdelöst resultat, men inte fan latar han sig.

11 gillningar

Håller med. Tvärtom så virrar ju Teden runt så pass mycket att han inte hänger med själv (överarbetar ofta) . Ser ut att vara på gränsen till att svimma varje gång han sätter sig på bänken efter byte. Känns som att hans spel nog hade förbättrats av att han faktiskt tog det lite lugnare och spelade lite enklare. Viljan och energin kan man dock inte klaga på.

6 gillningar