Nybro letar nyförvärv. Perfekt att låna in stakkestad, förresten skeppa med Forsberg och Tedenby
Deras SHL “lånegräns” är uppnåd
@powerplay Jag instämmer i att bägge dessa måste bänkas men vad har vi för alternativ? Juniorer kanske kan ersätta dem för det kan ju inte bli sämre tycker man ju och dessutom är ju juniorerna unga och hungriga på att få visa upp sig.
Försök få nån annan att ta över en stor del av deras kontrakt. Någon form av byte mot nån mer hungrig spelare. Eller upp med träff och Pettersson
Kostar att ligga på topp Gör som man gjorde med Martinson. Bort med han och fortsätt betala en viss del av lönen.
Kostar att ligga på botten med tydligen ^^
Inkompetens är dyrt i all typ av verksamhet
Men den här inkompetensen är ta mig sjutton på en nivå jag aldrig upplevt innan
Vet att när F.d huvudtränare Tommy Samuelsson var på golfrunda i sin hemstad Mariestad, hade han uttalat sig om HV71 spelarna på liknande sätt:
“Det går inte att coacha ett lag, där spelarna visar 0 vilja”
Fått höra detta från ytterst säker källa
Gissar att detta var efter att han fått sparken, så det kanske inte är så konstigt att han tycker/känner/säger så. Men ingen rök utan eld.
Förhoppningsvis kan Lindbom få bukt med inställningen om den är så dålig. I annat fall finns bara alternaivet att bänka de som inte visar vilja och ger allt, till förmån för en junior. De kommer absolut göra allt i sin makt att lugga till sig ett A-lagskontrakt.
Sedan kom Lindbom in och spelare fick som i ett trollslag vilja!
Vanlig ursäkt att “folk inte är förändringsbenägna” och dylikt när ledare misslyckas.
Det som hände Tommy var att spelidén var naiv kombinerat med ett alldeles för uselt lag. När han fick bättre spelare så hade han redan tappat gruppen.
Hade han fått laget vi avslutade med från start och omprövat sättet att spela på eget bevåg tror jag att han klarat sig.
Det stämmer nog, samtidigt är ju tränaren en av de viktigaste personerna för att se till att spelarna faktiskt har vilja. Så säger emot sig själv lite.
Hutsko ute på marknaden.
Hade hellre sett honom istället för Foppa just nu. Mer fart och fines.
Dock kanske inte de vi mest behöver just nu.
Vilken källa?
Galna höken skriver om det i Expressen
Hmmm. Floppat i seriens sämsta lag. Nog för att vi har ett gäng floppar också. Men tror inte det är så smart att byta ut en flopp mot en annan, dessutom när denne kommer från SHL-jumbon.
Absolut så tänker jag med men känns som han hade kunnat vakna till lite och spela som han gjorde i början av säsongen.
Tror nog på mer uppsida hos honom än hos Foppa
Vänta ni bara. Nubben kommer med sin magi att ro hem denna tunga värvning som alla lag i serien kommer att slåss om…
De bästa lagen har väldigt tydliga spelsystem och roller i systemet. Det gör spelare bättre än vad de egentligen är, medan spelare som gör det bra i lag där spelsystem och roller inte är lika tydliga ser sämre ut än vad de är.
Jag tror att vi var många som bedömde Brännström som en toppvärvning, men det kan mycket väl vara så att han passade utmärkt in i Bulans sätt att spela hockey. Han kom till HV där det var mer vilda västern. Det gör att han kan ha sett bättre ut i Luleå än han egentligen är. Som många skrivit så skulle säkert flera av HVs spelare vara ledande i andra lag givet att de passar in i systemet.
I fotbollen blir detta jättetydligt. Ta Oliver Berg som exempel, dominant i Kalmar under Rydström, sedan värdelös i DIF, sedan tillbaka för att vara riktigt bra under Rydström i Malmö.
Att spelare ser bättre ut i väl fungerande system och de roller de fått i systemen gör scouting jättesvårt. Jag kan inte komma på någon spelare som gått från VF, Luleå eller Växjö för att dominera i andra SHL klubbar. Däremot har speciellt Växjö kunnat indoktrinera sämre spelare i deras system för att göra dem till toppspelare.
Vad vill jag ha sagt med detta? Jo att man ska inte avfärda en spelare som dålig bara för att de spelar i ett bottenlag, spelaren kan ha underpresterat beroende på roll och system. Därför kan man fynda på spelare som gjort 20 poäng i andra klubbar till en billig penning om man har rätt roll och system för spelaren. Men detta kräver scouting och stor taktiskt förståelse.
Tycker tyvärr inte vi är i den sisten att vi har råd att chansa med spelare som floppat i andra lag. Däremot kan han mycket väl slå igenom i ett annat lag än Oskarshamn, men om vi ska ta in något ska det vara något som med största säkerhet kan gå in och förstärka oss