Lagbygget 23/24

Börja med att skicka iväg Forsberg och Tedenby. Bidrar inte med ett skit.
Tedenbys försvarspel är ju obefintligt och han vet ju inte vad han ska göra eller vart han ska vara.
Offensivt snubblar han ju bara runt.
Forsberg är totalt osynlig och man ser inte röken av honom varken off eller deff. Kanske är bättre än Tedenby då Foppa inte syns göra lika stora misstag som Teden.

2 gillningar

Instämmer. Helt sjukt att man skrev två nya år med Forsberg. Nubben strikes again

1 gillning

Håller med er.
Och när det gäller Borgy så har jag kollat honom lite extra de här 2 matcherna (kanske inte värt så mycket iofs). Min slutsats är att han MÅSTE flyttas ut på en kant. Han är en fullständig katastrof defensivt.
Fisken däremot är så j-a bra. Följ gärna honom lite extra. En av få med lite fart under rören också. Men OM nu Borgy hamnar på kanten så har vi ju bara Shore, Fisken och en skadad Nättinen kvar som centrar. Tikka räknar jag bort helt (bort, bort, bort). Gott om bra centrar är det ont om :roll_eyes:

Och sen ska ju Träff och Pettersson få spela. “Tjänstefel” ? Kan ju omöjligt gå sämre, som jag ser det. Och där finns ju alltid en potentiell uppsida, till skillnad från de flesta andra i det här laget.

Och sen har vi målvaktssidan och backsidan. Det är ju bara för mycket. Det verkar som någon gjort ett litet slarvjobb med lagbygget :roll_eyes:

3 gillningar

Enig.

Sen finns det fler junisar i Sveriges just nu bästa J-20 lag som borde få en chans att visa vad de går för på seniornivå.
T ex stora (192cm) Eric Nordmark som öst in poäng i år igen.
Det är läge att våga nu.
Lira iskalla grabbar kommer vi ingen vart med.

1 gillning

Alltså. OM vi hade sparkat kent samtidigt som Monten och OM vi hade jobbat in en helt ny SC så hade man kunnat ge den personen ett kreditkort för att köpa på sig en ny femma till nästa säsong, som man tar in omedelbums. För OM vi klarar kontraktet så kommer det ju finnas en ny säsongs pengar att arbeta med. Således får man se det som att man startar nästa silly redan nu under hösten/vintern. Det är en chansning. Men den har den uppsidan att det kan hjälpa oss att hänga kvar, och om vi gör det så har vi ett mer samspelt lag när nästa säsong börjar.

Det finns massor med nackdelar i ovan resonemang med. Det första är ju att det där OM-et inte finns. Kent är kvar.

Så även om vi leker med tanken så undrar jag om Lindbom + coacher (och vem mer?) har tid att lösa spelare. Wilander verkar ju ha haft lite handlingskraft men han är ju ersatt av SM-guld-gubben som jag inte tror har någon koll eller kunskap att värva lirare.

Så, återigen. Avsaknaden av handlingskraft har kraftigt begränsat våra möjligheter. Man kan också kalla det feghet.

Hade vi lagt tiden sedan montens sparkning att leta SC, ja då kanske vi hade kunnat ta de steg som nu föreslås och krävs. Men vi är kvar i skiten, ty kent. alltid denna kent.

5 gillningar

Lindbom är ju inte nöjd med laget. Han borde väl ha en del att säga till om trots han numera ”bara” är HC!

Men Nubben har ju köpstopp, det har han ju sagt själv. Så länge han har det är han ju ofarlig.

Varför agerar man inte? Tåget rullar på och det blir större glapp ju längre tåget får rulla på.
Spelare finns men det handlar om att man måste jobba för det.

Man är gjord av pengar och man trodde och hoppades att sparka Monten och värva shore på dyrt kontrakt räckte för att lösa problemet. Tyvärr gjorde de endast marginellt

Håller fast vid att de är inte spelarna i sig förutom vissa undantag som är dåliga. De är kravställan och attityden som inte finns.

Bort med Foppa och teden omedelbart…

3 gillningar

Håller med dig där. När man låter spelare som ständigt underprestera fortsatt lira som vanligt så finns det absolut ingen kravställning. Vi har vettiga junisar som kan fylla relativt stora skor men aldrig får chansen för att man försöker lyfta Foppa, Brännan, Malaahti och Teden.

2 gillningar

Kolla man på tilltänkta poängspelare sista 10 matcherna är det inga smickrande siffror…

Borgström 1+1 -10
Brännström 1+1 -13
Foppa 0+1 -8
Teden 1+2 -1
AP 4+1 -5 (senaste 5 matcher 1+0 -3)

1 gillning

Mörka siffror……

Foppa och Teden har jag gett upp på men ska HV ha någon som helst chans att klättra i tabellen så måste vi få ordentlig fart på produktionen på Borgström, Brännström och AP. De tillsammans med en fortsatt leverans från den första kedja vi haft dom sista matcherna kommer att krävas för att HV ska spela i SHL nästa säsong.

Känns som bara jag här som håller nättinen ganska högt. Och tycker han gör de jävligt bra som 3e center. Att då sakna både han och AP gör att vi tappar mycke utspritt på 4 kjedjor. Allt blir ett hack fel.
Enligt mig var nog nättinen bättre än Borgström i många matcher.

Hade velat se

Lenc Shore osl

Bränn nättinen ap

Lindbäck Borgström Pettersson

Önerud OFM tikka

1 gillning

Jag gillade Nättinen riktigt mycket i slutet av förra säsongen. Stark som en oxe. Minns också med glädje någon videon från omklädningsrummet när han gav bort hjälmen där han började med att säga “it’s fucking fun to play again”. Det saknar jag.

3 gillningar

Om vi nu tänker att vi ska peta varenda spelare som folk tycker underpresterar/inte lever upp till förväntningar.

Då skulle laget se ut ungefär så här förutsatt alla är tillgängliga.

Erliden/Clifford

Strålman-Landén
Fransson-Seppälä
Sjöholm-Kaski
Junior

Lenc-Shore-OSL
H.Pettersson-Moelgaard-Träff
Lindbäck-Nättinen-Önerud
Hansson-Junior-Junior
Junior

Ni fattar ju. Det går inte att ställa krav bara för att och ställa över varenda spelare som underpresterar.
Att så många är så dåliga samtidigt skvallrar antingen om att tränarna inte får ut max av laget alternativt att laget är felbyggt och spelare ges roller de inte klarar av.

Jag tror på det senare.

4 gillningar

Sen är det ju 4-5-6 spelare till bland dem som du har kvar, som fått rejäl kritik av och till, att de inte håller :laughing:

Jag hade petat Sjöholm och satt in Ortio i min överreaktions-uppställning.
Jag hade dessutom sparkat fystränaren och skickat materialaren på solsemester. Materialare är trots allt ett privilegium soprötterna måste tjäna ihop till.

Alla träningspass hade sedan varit idioten och att knuffa en Volvo 740 full med sandsäckar till tabergs topp.

Det roliga är att jag tror att Lindbom är den som helst av alla hade petat allt och alla men han har ingenting att sätta in.

1 gillning

Klart Lindbom inte kan peta halva laget (samtidigt).
Men 1-2 hade fan inte skadat.

Vad skickar det för signaler till våra juniorer när vi torskar med 6-1 och ingen speltid för Pettersson?
Juniorer kommer tänka sig för både en och två gånger när de ska välja förening framöver.

4 gillningar