Lagbygget 23/24

Så är det ju. Men nu så här. Idag. Tar jag hellre Liv eller några av våra egna J20-målvakter framför Dichow. Om Dichow bevisar att han är värd att satsa vidare på. Då är det plötsligt en annan spelplan.

Är väl bättre isåfall o lyfta upp glifford eller Erliden. Visst liv är liv och hans namn sjunger bra. Men valde att bygga upp sig i Örebro . Då är de väl bättre vi satsar på en som är jämnbra och som varit i våra led hela tiden . Med tanke på ”hvhjärta”

2 gillningar

En typsikt Hv värvning där man hoppas utan belägg (typ han har ju jobbat med Gistedt innan) att saker skall ske. Då tycker jag vi kan värva Joe Labero så saker verkligen händer. Han är ju smålänning dessutom. Sorry kanske skall till drömtråden…

3 gillningar

Nu handlar det i första hand om denna säsong och jag tror väl att vi alla är eniga om att vi tar Dichow framför Brattström, det finns potential i killen.
Brattström är bland det sämsta jag sett i HV på 35 år.

1 gillning

Synd att Nättinen är skadad så vi inte har någon 3:e center… Hade varit spännande att testa denna uppställning annars…

Lenc Shore OSL
Borgström OFM AP
Brännström Nättinen teden
Önerud tikka Lindbäck

1 gillning
3 gillningar

Troligtvis ett rejält uppköp mot Brattström. Sen är det väl kanske inte det som avgör om vi undviker kval eller inte. Oavsett vad så välkommen Frederik!

6 gillningar

Men nu slipper vi dödsångesten om Ortio blir skadad.

Det är Ortio som ska rädda oss kvar. Fine by me.

Dichow kan omöjligt vara en sämre backup än Brattström.

Mycket bra att kontraktet bara är säsongen ut. Precis som jag skrev igår. Det ger oss möjlighet och utrymme att tänka ett extra varv när vi ska sätta kommande säsongers målvaktspar. Med det sagt inte omöjligt att Dichow ingår där. Men nu är det först upp till honom att bevisa det.

7 gillningar

Hoppas bara inte att beviset som krävs är ett par skapligt bra insatser, sen slänger vi 3 år på honom…

Sättet Johan pratar till spelarna är förjävla gött. Kan tänka mig vilka brandtal han drar innan och under match. Nog lite mer pondus i omklädningsrummet än TM

5 gillningar

Johan L känns som en kravställare. Tycker även Johan D börjar komma in mer och mer i att dela med sig av sin kravställan och pondus. Pelle G är mer i det tysta, i alla fall av det som delas i media. Känns som de är på rätt väg i sin process. Med tålamod från oss supporters vid någon förlust här och där så kommer det nog i det långa loppet denna säsong leda till att vi med marginal på ett par 2-5 omgångar kvar klarar oss utan kval.

1 gillning

In Lindbom we trust.

2 gillningar

Var ser man videon?

*Hittade på instagram. Bra snack av Lindbom. Han är bättre på engelska än jag trodde.

1 gillning

Han har ju spelat i NHL så han var väl tvungen att lära sig engelska flytande… :wink:

Lindbom är riktigt bra i de här lägena. En del har satt frågetecken för om han är för mjuk men jag har uppfattningen att han inte har nåt emot att ha hårda nypor, ställa höga krav och inte tolerera nån skit. Mkt bra.

3 gillningar

Håller med ovanstående. Även som klubbdirektör har han visat prov på hårda nypor och är inte så mjuk som han ibland kan verka utåt.

2 gillningar

Verkar vara taggad . Bytt till hv i profilen och lagt upp ” nu kör vi”

6 gillningar

Riktigt roligt att se han är taggad!

När spelarna är tillbaka från skador:

AP20 Shore OSL

Borgström Fisken Lenc

Brännström Nättinen Tedenby

Önerud Tikka Lindbäck

3 gillningar