Utveckla…
Han läste det i JP, underligt att inte bara säga det
Med AP borta på obestämd tid så är det faktiskt våran viktigaste spelare samt en topp 6 forward borta.
Det känns inte bra alls faktiskt även om en del andra spelare steppat upp men nu går vi in i andra halvan av Shl och varje poäng är så otroligt viktig.
Sen undrar man lite vad som händer bakom kulisserna nu, är Nubben " arbetsbefriad " utan att man kommunicerat ut det eller vad är det som händer? Vem spanar efter potentiella " trader " och nyförvärv?
In med Foppa i en andra kedja! Nu är det chansen Fredrik, nu eller aldrig!
Va?
Jag kan tycka såhär, får vi inte solklart svar från AP20 snart så MÅSTE vi värva en topp forward, kan inte stå där i ett ev kval utan en första forward
Jag förutsätter att HV letar en toppforward på marknaden. Annars vill man kvala med flit. AP20 kommer såklart inte vara att räkna med framöver och vi behöver vinna NU.
Tror det blev rörigt här, främst för din del, när nån frågade hur du visste det - angående nyheten om AP - medan du svarade på det där med Lias. Samtidigt var det väl fortsatt en rimlig fundering varför du inte bara skrev att du läst det dör om AP i JP ![]()
Vaddå kval?
Slutspel och minst kvartsfinal är vad som gäller.
Ingen inom HV som ens funderar på annat med detta lagbygge. Tror vi ska följa HVs linje och inte vara så negativa att ens fundera på missat slutspel.
För att de fans inget om de på jp vid de tillfället.
Skrevs i ( spaningar från träning) tidigare än mig.
Fattar inte vad problemet är?
Vilket rabalder av man bara frågar en enkel fråga hur nån vet att Andre fått bakslag då man inte har JP ochdärmed inte kollar där………
Förlåt jag ville inte göra nån upprörd var inte min mening och jag anklagar inte nåns källor vara osanna. Jag ställde bara enkel fråga förlåt
Ja med situationen kring AP så utgår jag ifrån att HV tänker om från att leta en trade till att leta rent förvärv. Även om AP skulle vara tillbaka i mellandagarna så kan ett bakslag (känns tyvärr rätt troligt att räkna med) komma exakt vilken dag som helst, och att vara beroende av att det håller vill iaf absolut inte jag gambla med.
Tradar vi en fw mot en annan får vi vad vi ger, dvs bredd. Vi behöver leta produktion, tycker man att man blir för många då får man leta en lösning för någon annan utan trade.
Ett av seriens sämre lag tål helt enkelt inte att vara utan en av seriens bästa spelare.
Vi behöver verkligen försöka stärka upp laget.
AP går inte att ersätta då han har spetsegenskaper som är närmast omöjliga att ersätta på SHL nivå.
Så frågan är vad borde vi försöka värva?
Vad finns ledigt?
Är vi där och hugger på Kessel?
Förmodligen är väl Kessel orealistik.
Någon som hamnat snett i Schweiz som vi hugger på?
Ja förstärka måste vi absolut men Kessel känns orimligt. Signar vi honom ska jag springa naken runt Garden den 30/12.
Han ryktas till NL (enligt EP).
Äh inget konstigt det blir missförstånd ibland. När vi bara diskuterar i text och dessutom flera dialoger parallellt. Egentligen konstigt det inte blir mer än vad det blir ![]()
Om Kessel går till Schweiz kanske någon annan blir övertalig?
Finns det ingen intressant spelare som harvar i AHL? Jag hittar inga riktigt intressanta förslag tyvärr.
Grejen med spelare från AHL är att de sällan blir tillgängliga midseason, så därför är det svårt att nämna tänkbara spelare, det blir mycket lättare om man kollar vilka spelares kontrakt som går ut till säsongen.
Kanske kan bli tillgänglig? Flopp i LHC för några år sedan iofs men vi behöver ju en till forward om André blir borta mycket längre
Även Jakub Vrana ser ut att lämna Nordamerika, dock LHC-koppling på honom.