Lagbygget 23/24

Synd att han bara spelar tre matcher om året och är skadad resten av tiden då.

2 gillningar

Ja det är ju synd att han är gjord av glas men tänkte mest på inställningen där :blush:

1 gillning

Nättinen blir bra att få tillbaka. High IQ player som har spelförståelse tycker jag. Kan inte minnas att jag svurit särskilt mycket över misstag eller markeringsmissar ifrån honom. En spelare som ger stabilitet bakåt.

3 gillningar

Nubben får nog inte värva , annars hade han nog gjort de tror jag ju.

Jag tycker vi borde leta en stor jobbig forward som kan hjälpa Borgström få mer yta. Han är så skicklig men just nu håller inte den kedjan. Skit i poängen värva en rollspelare som är bra på just den saken.

Blir AP20 frisk kan han ta Brännströms plats där sen.

Synd Tikka är kass annars hade han kunnat prova där.

Edit: Såg att HV lånat Gustav Olhaver 200cm/107kg. Vore perfekt att prova med Borgström och Brännström.

Tror han kommer lira center.

Ger mig fan på han ser riktigt bra ut bara för att återvända efter en match. Synd ha inte får mer matcher vi behöver nåt nytt i laget.

Framförallt behövs fler spelare i truppen för att kunna bänka spelare som inte presterar och inte har presterat under stora delar av säsongen.

1 gillning

Kanske scoutinvigning inför nästa års allsvenska trupp?

Då kan vi likaväl låna in Jesper Sellin från HC och bänka Tedenby. Samma fart och spelstil men sjuhelvete mer balans och näsa för mål.

Mycket snack om kravställan. Både från A. Davidsson, Lindbom mfl och inte minst här på forumet. Kräks snart på ordet.

Det som visas i spelartrupperna inför och under matcherna säger dock nåt annat än just detta. Och då tänker jag främst på hur laget ser ut och behandlingen av våra juniorer.

Vi har massor av underpresterande ”stjärnor.” Ändå pissar vi på våra junisar trots massiv skadefrånvaro och låter dem vila när vi går ner på femmor. Kravställan hade såklart varit att bänka sk. ”stjärnor” för att sända signaler om att det inte är ok som det ser ut.

I förra matchen bänkades juniorerna i tredje ändå ger Lindbom just dom beröm efter matchen. Landén petas dessutom av Maalahti. Ord och handling går inte ihop. Och det är inte första gången det händer. Vi sänder inte rätt signaler.

7 gillningar

Vi kan iaf konstatera att AD går till historien som den största bluffen som föreningen skådat. Längtar något oerhört fram till vårkanten för att se vart vi landar som vi för en gångs skull kan rensa ut!

1 gillning

Kan vi konstatera detta?

3 gillningar

Han skämde ut sig totalt, jag gillade allt han sa och tänkte “äntligen någon i Hv som tar tag i problemen” han säger även ordagrant “det har varit för mycket snack och för lite verkstad” och så händer inte ett skit igen som vanligt.

Sen i AD´s eventuella försvar, jag vet ju inte vad som händer bakom kulisserna, jag vet ju inte om AD försökt ändra saker och fått ryggklappargänget emot sig, han kanske sliter sitt hår just nu och vill förändra det mesta men kompisgänget stretar emot, så kan det ju faktiskt vara också…som vanligt med andra ord

1 gillning

Tveksamt :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 gillningar

Det tycker jag absolut att vi kan slå fast. Han är precis som alla andra, har en massa åsikter men inget görs i praktiken.

Tror mer på att han sa det fansen ville höra för att tysta folk för stunden, klassiskt säljarknep

1 gillning

Det kan vi ju inte slå fast. Om jag minns rätt, sa väl AD att man jobbade på att dels anställa en ny klubbchef och en scout. Det är ju en process för båda tjänsterna som tar tid. Dessutom tror jag faktiskt man aktivt letar en sportchef, vilket också är en process som tar tid. Den tiden när HV kunde peka, välja och vraka är sedan länge förbi.

Det jag tycker är absolut viktigast nu är att hitta RÄTT klubbchef som kan leda föreningen framåt och i rätt riktning. AD i all ära, tf klubbchef Nylin i all ära, så ser jag inte att vi har en operativ ledning värt namnet. Men låt det ta tid och se till att det blir rätt.

Jag fattar att folk är oroliga, men…sånt här tar tid. Måste få ta tid.

7 gillningar

Tyvärr lär väll scout inte bli aktuellt om man åker ner i allsvenskan då man behöver banta organisationen drastiskt

Kanske Vi ska Sälja Forsberg och Tedenby och satsa mer på en spelare som Producerar och hjälper oss att undvika ett kval såsom de andra lag har kolla bara på alla lag och se att de har bärande spelare, kanske Kessel skulle vara kul och se han och lira få igång de andra.