För er som hänger med i fotbollen så får jag lite Marcus Berg-vibbar av Peterssons skadesituation tyvärr.
Håller helt med, nu är vi tunna på riktigt, och med vår stjärnforward borta en månad till har vi inte råd att inte agera. Brukar inte vara för att värva in en massa bara för att det går tungt, men när vi dessutom blir så tunna som vi är nu behövs det verkligen. En spetsforward och en riktigt stabil back tack! Junisar kan fylla ut resten. Problemet är att Nubben nu inte har något mandat att värva vilket komplicerar det hela en aning.
Men vad finns på marknaden att ta in? Särskilt när man verkar satt Nubben på sparlåga.
Jag skulle tänka mig att man skulle vara jätteintresserad av att tradea Kalle till någon klubb för en forward. Kanske någon finsk eller tysk klubb är intresserade? Men Kalle måste vilja också. Jag undrar hur det ser ut med beskattning om han flyttar tillbaka till Finland redan?
Undrar vad Mikkel Bödker gör nuförtiden ![]()
Jag tror inte det går att värva sig ur det här tyvärr. Det har gått för långt och problemen sitter för djupt.
Jag tror inte att det vänder. Men jag tror att det enda som kan få detta att vända är två saker:
- Tur. Lyckas få medstuds och vinna några matcher där nåt annat lag förlorar. Tur.
- Att man bygger en trygghet i laget som bygger på att spelarna känner tillit till varandra. För det gör de inte nu. De litar inte på varandra.
Jag tror dock inte att det vänder, som sagt. Och det hjälper inte att värva. Det hjälpte inte 20/21 och det kommer inte att hjälpa nu.
Jag tror inte heller på en vändning om man inte gör något aktivt och radikalt, Lindbom är för evigt en hjälte men han kommer inte att kunna vända skutan denna gång till. Säsongen 20-21 kom väl fyra värvningar 14-15 februari och då var det redan för sent att kunna påverka något.
Tydligen pågår rekrytering av ny KD, jag tycker man skall stoppa denna omgående och låta Lindbom gå tillbaka, entlediga Nordberg, gör en deal med Rögle och Abbots att ta över som SC och HC, försök hitta spelare som gör skillnad jmf dagens trupp. Dyrt naturligtvis men betydligt billigare än att hamna i HA för många år framåt.
Abbotts hade varit helt rätt att få in. Killar som kommer in me energi och tillåter ingen gå ner sig. Vi skriker att vi har för dåliga assisterande men skriker att Abbotts är för krävande.
Va fan vill man ha? Jag hade älskat bröderna och de var vinnarskallar som vi saknat sedan Davidsson, Pettan och Liv.
Frågan är snarare om de vill hit.
Naturligtvis osäkert, dock borde ju Chris har några känslor för klubben han blev svensk mästare i ?
Jag tror heller inte att det går att värva sig ur krisen. Dels har vi allt för många spelare som inte håller SHL-klass, dels finns det inte så mycket att värva, tyvärr.
Det absolut största problemet vi har, tycker jag är coachstaben. De håller helt enkelt inte SHL-klass de heller.
Jag ser många träningar. De säger att de fokuserar på försvarsspelet men det är inget jag märker på träningarna. Man säger att de jobbar på sitt system…men jag ser inget av det. Varken system eller att man tränar på det. Man säger att man gnuggar PK, men jag ser inte det.
Det är helt OK intensitet och tempo på träningarna, det får jag ge dem, men…mest ser det ut som dom tränar bara för att träna.
Vad tror ni kommer ske härnäst?
Finns det pengar till nyförvärv? Eller är det så att sista pengarna lades på #73 och vi behöver bryta med spelare för att frigöra ekonomi för att ta in nyförvärv?
Personligen tycker jag vi behöver 1 spets fw, 1 c av bra klass och en stabil back!
Värva är inte det första vi behöver. Det är en tränare som kan. Lindbom har visat att han inte är rätt man då han redan en gång innan fick sparken.
Det är roligt säger han. Ja roligt men man ska få ut något och utveckla spelare. Ser inget under Lindbom som är bättre än Montén.
Handlar om att spelare kommit in och tillbaka.
Lindbom står efter matcher och tycker antingen synd om sig själva eller klagar på spelarna.
Inget om att det är hans ansvar.
När kommer Kempe tro?
AP kommer såklart inte va 100 efter 4 veckor. Dom vet ju knappt vad det är.
Han lär inte komma, ryktas vara klar för Schweiz
Jag skulle inte säga nej till Kempe som det ser ut just nu. Hela gruppdynamiken måste göras om.
Sen om han kommer göra någon skillnad. Njae, marginellt som med Ilomäki.
Men nästa steg är nog att skaka om laget på något sett. Behöver inte vara Kempe. Kan också vara att man sparkar två spelare. Laget måste ruskas om. Att ruska om laget kan också vara att man gör sig av med Nubben…
Signaler måste skickas. Det enda HV signalerar nu är ett stort jävla frågetecken.
Ska säga att jag trodde på PG men det visades ju vara fel. Sen var det ett chanskort att ta in JD med noll erfarenhet som coach och ska lära sig under resans gång.
Davidsson är på väg att bli unik. Tidernas bästa HV-spelare kan om det vill sig illa ha varit med och fört laget ut ur högsta serien vid två tillfällen som ledare.
Otroligt sorgligt. Kastar en enorm skugga över hans legacy som spelare.
AP lär inte komma tillbaka 100 denna säsong och det är i honom alla ser som vårt enda hopp.
Jösses! Vi ligger mer pyrt till än säsongen vi åkte ut. Jag ser inget annat lag som är sämre än oss över bäst av 7.
Ortio och Dichow litar jag på. Men det är det framför oss som gör att vi släpper in mål.
Våra forwards med Tedenby i spets är otroligt dåliga i försvaret. Vet att Tedenby får mycket skit av mig. Men tjänar man de stålarna som han gör så ska man också leverera vilket han inte gör. Han klara inte av det han en gång gjorde. Det går inte längre att snurra upp backar då lagen har insett att det är viktigt att ha rörliga backar.
Men sen har vi flertalet därtill som blir passiva i egen zon och ligger inte rätt som motståndet gör på oss. Vi boxar och tillåter dem spela runt oss.
Framåt är vi likadana där vi inte har tillräckligt med rörelse för att trötta ut deras försvar.
Kompetensen är helt enkelt för låg. Det är 1:a kedjan men sen är det grått. Borgström växlar upp ibland. Men Brännström är ju nattsvart. Tror kanske att han skulle göra mer nytta med Lyrenäs- Shore och Lenc spela med Borgström.
Farlig spräcka förstalinan som ändå är bra. Tycker man kan prova Brännström Nättinen Borgström först.