Nättinen är ju inte med
Vi måste få mer än en kedja som kan leverera.
Det håller inte med bara en vilket vi klart och tydligt ser.
Nättinen är ju inte med
Vi måste få mer än en kedja som kan leverera.
Det håller inte med bara en vilket vi klart och tydligt ser.
Är så desperat så jag håller tummarna för Bännström Kempe Borgström
Sen när AP är tillbaka spelar han med Tikka och Tedenby och vi vinner SM-Guld
Kanske lite OT men väldigt relaterbart till HV71. Jag lyssnade på en lysande podcast om IFK Göteborg (HKG) med Seb Eriksson som gäst. IFK har väll egentligen raserats på ett liknande vis som HV71, en gammal storklubb som valt fel väg.
Sebastian Eriksson hävdade att det har varit för stor omsättning på folk i föreningen (tränare, klubbchefer osv) samt att man inte haft en tydlig plan man arbetat efter både på och utanför plan. Det har liksom inte funnits någon tydlighet eller klarhet i att så här spelar vi - då värvar vi spelare och ledare efter denna strategin.
Det känns väldigt mycket HV, där man alltid går på namn istället för de egenskaper en spelare kan tillföra helheten. Nubben har ju inte haft någon jävla aning om hur HV ska spela. Man tar typ den tränaren som är ledig och sedan analyserar vad som fattades förra säsongen (tuffhet - då värvar vi Tikka som är halv flashig då han spelar EHT).
HV måste börja om rent strategiskt när en ny klubb direktör och sportchef kommer in, och göra det rätt denna gången. Bestämma hur man vill spela och plocka en tränare som förespråkar den typen av hockeyn sedan värva spelare efter den filosofin. Vill man spela hög forecheck och vinna puck högt? Vill man vara ett spelförande lag? Vill man vara snabba på att vända spelet? Då värvar man spelare med de egenskaperna…
Just nu saknar HV identitet och det finns bara salig blandning av ganska högkvalitativa spelare som inte passar ihop alls. HV har helt misslyckats med att lägga fram en filosofi och strategi, att arbeta efter. Nubben är som bekant inkompetent, han är mer den gamla bilhandlartypen som säkert är duktig på att förhandla, men att ha en sådan person att lägga fram och implementera strategier över tid känns väll sådär…
Låter ju väldigt oroväckande det du skriver.
Då är det ju inte konstigt att det ser osynkat ut på match.
Hur sjutton kan det vara så i en elitförening?
Låter ju märkligt att Lindom inte agerar om träningarna inte håller önskvärd kvalitet.
Mycket sant. Men varför tog man inte lärdom av detta första ggn det begav sig? Samma med Lindbom. Skulle dom helt plötsligt bli bättre som coacher bara för att dom försökt en gång tidigare där det sket sig ordentligt? Allt likar ju ett idiotiskt beteende där både hårddisken och ram-minnet crashat samtidigt.
Word på allting.
Jag blir glad över att vi håller så hög kvalitet på detta forum.
Beklagligt dock att ingen av oss jobbar i klubben.
Det du skriver är så självklart men tycks inte alls fungera i en del elitklubbar.
Helt enig. Tyvärr är även detta en sak som var lika förutsägbar som allt annat. Återigen lösningar som inte bygger på att man letar efter en viss förmåga som ska passa i ett visst sammanhang utan bara någon som är tillgång att lösa befattningen.
JDs tränarerfarenhet kommer från HV71s Team12.
Exakt hur gör de för att uppnå detta? För jag är rätt säker på att texvis Lindbom inte “gett spelare tillåtelse” att gå ner sig. Dessutom, så har ju Abbotts precis tillåtit Rögle att gå ner sig, under snart två säsonger. Så jag förstår inte riktigt logiken.
@Diabolics, Kravställan du vet, det nya svarta. Ställer man högre krav så löser sig allt
. Det är tydligt att HVs debacle beror på att man har för låga målsättningar och krav. Kraven ska gärna framföras genom att trycka ner de individerna som inte når upp till kraven. Gärna genom röda och gröna gubbar.
Det är exakt så man väcker liv i en mentalt sargad trupp. Det säger varenda psykolog här i världen, man måste brytas ner osv. ![]()
Jag håller med.
Tränarstaben och målvaktssidan är där vi falerar mest. Helt övertygad om att vi kan få ut mer av laget än vad vi får.
Hur man ens kommer på tanken att ta in Johan Davidsson visar ju egentligen bara att man inte tycker den rollen är viktig.
Ville Challe vara kvar och vi då väljer JD är ju högst märkligt.
Davidsson var en bra spelare men är bedrövlig som ledare tyvärr.
Fiasko på två positioner nu. Låt det inte bli ett hattrick.
Ju mer jag tänker på saker och ting så undrar jag om Nubben verkligen är så skyldig som vi tror och om han helt autonomt fått ta alla beslut.
Skumt att det inte kommit fram vem som var drivande i tillsättningen av sportchefen. Lindbom har ju aldrig offentligt erkänt detta vad jag vet.
Om det inte var Lindbom, vem skulle det vara då? Klart som fan att det var Lindbom som drev frågan och förankrade det hos Wilander.
Den intressanta frågan är väl om det var Lindbom som kontaktade Nubben eller om det var tvärt om. För Nubben hade väl avtal med Timrå t o m maj 2025. Sen kan man undra om HV behövde betala något till Timrå? Han stod ju ändå under kontrakt med dom. Skulle inte förvåna mig ett dugg om Timrå slog mynt av situationen.
Jag tror detta var ett konsensus-beslut. Folk som inte fattade bättre var glada att något tog fram ett namn som alla kände till, det kändes tryggt. Säkert. Således känner sig alla delaktiga och då blir det svårare ett peka ut den som kom med förslaget. Ty man vill inte sänka sig själv genom att peka ut den som är ansvarig för att man själv blev “lurad”. kanske.
Läser du pressmeddelandet från Timrå så känns det rätt glasklart att Timrå oavsett valt en annan väg.
Vi i styrelsen har tagit det här beslutet tillsammans med Kent och Jonas i samförstånd. Kents önskan om att bli löst från sitt kontrakt för att gå vidare mot nya utmaningar och föreningens målsättning om att förnya den sportsliga organisationen sammanföll.
Nubben har ju varit tydlig med att han ville lämna under egna premisser. Han vill inte gå runt på Sundsvalls gator och vara den som fått sparken. Hans egna ord. Så erbjudandet kom nog som ett brev på posten, både för Timrå och Nubben.
Så jävla sorgligt alltihopa. Vi tog in en sportchef som inte ens Timrå såg en framtid med. Resultatet ser vi nu.
Det var Lindbom 100% som fick in nubben. Han är 100% ansvarig för detta. Och det är ingen ”forumsanning”. Det är sanningen.
Du är väl därför Lindbom är i båset nu för att ska försöka reda ut den skiten han satt klubben i.
Tror knappast han vill vara tränare.
Han har ju dock släppt/ombetts släppa en tillsvidareanställning som VD för ett tränaruppdrag på ett år. Tycker det är ganska talande. Att det skedde relativt snart efter att Wilander (som tillsatte Lindbom) definitivt avgått, är ännu mer talande.
Sen var ju Lindbom drivande i att avsätta S&S och ingen kritik riktades då mot Nubben, bara S&S.
Nubben ansågs räddat HV med sina värvningar och fick gladeligen fortsätta spendera.
Som vi konstaterat så blev det inte så mycket bättre förutom att Ortio blev en fantom i målet.
Jag tar tillbaka att jag tycker Lindboms kavaj ska upp i taket i HG.
Han är lika dålig som övriga. Han tyckte Nubben var bra och att allt var S&S fel.
Ett sätt att lösa två problem på. Nästa problem blir dock att den lösningen inte blir tillräckligt bra heller.
Men…
KN ut.
JL ut och in som ordförande.
In med Abbotts x2 som HC och SC ??
Lösning säsongen ut? Om vi nu måste röra runt i grytan. Eller Abbotts kanske redan var avpollitterade.
Kanske har jag fel, men jag ser det som att man kickar JL snett neråt, bakåt och ut. Uppenbarligen löser det inte det akut sportsliga, men tillsättandet av ny VD…MÅSTE bli rätt och hållbar över tid.