Lagbygget 23/24

HV71 senaste åren känns som filmen Måndag hela veckan :sunrise_over_mountains:

5 gillningar

Med den lilla skillnaden att Måndag hela veckan är bra.

5 gillningar

Jag ser det på samma sätt. HV vill spara ett lönemedel samtidigt som man entledigar Lindbom från sin roll som KD. Problemet är bara det att han inte är tillräckligt bra som tränare heller.

1 gillning

Vet vi att han släppt? Är säkert kommunicerat men jag missat… han är inte tjänstledig från sin ord tjänst för att ta tränaruppdrag?

Iofs konstigt då han förlängt ett år… men så hade jag hanterat det om jag varit i JL kläder och haft ett val…

Tror HV71 tog in en raket som riktades mot dem med dålig avsikter. Att HV71 föll för detta bondfångeri är föreningens ansvar. Tyvärr var inte föreningen bättre på att ducka.

Det är helt otroligt vilken soppa man hamnat i, Jag anser att Hult är/var en bättre SC än Nubben, Hult hade 8 säsonger och undantaget var 20-21 med kval ut och degradering. Övrigt någon form av slutspel och med topp 16-17 som slutade SM-guld.

Så här tycker jag man ska sätta ihop laget ikväll…
Lenc Shore OSL
Träff OFM Borgström
Teden Önerud Brännström
Tikka Stakke Lindbäck

Fransson strålman
Kaski Sjöholm
Nardella Seppelä

Pp1
Lenc Shore OSL Borgström Nardella

Pp2
Tikka OFM Brännström Kaski strålman

4 gillningar

Ja helt sjukt att man nästan saknar Hult var väldigt medioker.
Men Nubben är ju bland det värsta om inte det värsta som någonsin hänt klubben.

3 gillningar

Tikka värvningen står verkligen ut. Slänga bort dyrt kontrakt på 3 år på vad som skulle kunna varit en riktigt bra spelare som hjälpte laget.

Som sagt hade räckt att Nubben kikade några Liiga matcher så borde han kunnat göra den bedömningen. Att Tikka värvades på 3 år är för mig totalt obegripligt.
Är han överhuvudtaget scoutad?
Har Nubben sett honom spela?

1 gillning

Då har vi ännu en fungerande formation i Tedenby Tikka Önegud. Det tar sig!

12 gillningar

Vi har släppt in 110 mål på 29 matcher vilket är total katastrof.
Vad gör vi åt det?
C-sidan är inte tillräckligt bra.
Vad gör vi åt det?

Jag är jätteglad över dagens seger men tycker fortfarande vi behöver förstärka både på backsidan och C-sidan.

Har såklart full förståelse för att marknaden är begränsad och att vi behöver hitta lösningar i form av att få andra klubbar att ta över befintliga kontrakt.

Finns det några halmstrån att greppa efter gällande eventuella nyförvärv tror ni?
Eller blir det inga förstärkningar? @Quila @Farzan @Diabolics mfl.

2 gillningar

Jag vet att det letas men det är ganska dött på marknaden.

1 gillning

Verkar dött. Det är inte ens ett uns av rykten. Aldrig upplevt en så död period. Men jag har inga bra källor.

1 gillning

Väldigt dött, men lär hända grejer på marknaden sista tiden nu innan deadline. Tror vi kommer landa ett nyförvärv och skeppa iväg två.

12 gillningar

Tack för att ni tog er tid att svara.
Det uppskattas verkligen :+1:

1 gillning

Foppa och Maalahti ut?

2 gillningar

Bör ju vara dessa två

Kommer säkert en Trygg värvning från Norge och Kempe.

Brattström och Maalahti är nog mer troligt.

2 gillningar