Lagbygget 23/24

Känns som delat omkring nättinen. Jag tror de betyder mycke för hv att få tillbaka honom faktiskt.
Tycker han inledde säsongen riktigt bra faktiskt.

Osl Shore. Lenc

Brännström nättinen Borgström

Lindbäck ofm träff/Pettersson

Teden tikka önerud

??

2 gillningar

Nättinen är väl en av få som gjort det riktigt bra denna säsong.

3 gillningar

Räknade inte ens in Brattström, men han kommer också lämna (korrekt @farzan), således kan det bli 3 ut. Kalle till finska och Foppa lånas ut till allsvenskan.

9 gillningar

Med Bratten och Maalahti ut bör det kunna frigöras pengar till en bra defensiv back ( om det finns )

1 gillning

Ryktas på G från Boston.
Annars inget direkt matnyttigt på EP scoutingen :smile:

Kanske vore nåt.

Men med Foppa med utlåning på g och AP osäkert när han kommer tillbaka med så tar jag gärna in en forward / center med. Cederqvist kanske?

1 gillning

Vad är status på Brännström? Känns inte omöjligt att man skulle försöka bryta med honom och byta till sig en forward från någon annan liga mot hans kontrakt. Han har ju verkligen kört ner sig själv i diket mer eller mindre i HV-

Brännström släpper man inte. Han kommer och tycker det tar sig i spelet för honom. Han vill otroligt mycket men det har låst sig för honom. Hoppas det släpper!

15 gillningar

Brännstöm är en framtidsman och kommer vara nyttig för HV i många år.

7 gillningar

Ja vi har ju kontrakt med honom till 2026 och han är en HV kille så han blir ju kvar oavsett. Men jag undrar vad man har för plan för honom. Vad var det som funkade i Luleå som inte funkar nu?

Som det ser ut nu så kör han fast bokstavligen också utmed sargerna. Känns som han skulle spela med någon som kan göra det jobbet han försöker göra. Borgström gör ju inte det.

Olhaver var bara inlånad en match va? Skulle han kunna lösas permanent? Vill vi ha honom permanent?

Stor o stark men tyckte inte han hängde med riktigt.

1 gillning

Ser inget behov av Olhaver. Träff löste sitt jobb galant igår.

10 gillningar

Skönt att vi lånar ut Foppa och inte river kontraktet. Han behöver göra mål! Hoppas han återvänder med mersmak!

1 gillning

Hoppas för övrigt att träff får ett kontrakt snart! Satan va stor han är när trycker på motståndarna.

Hade gjort ont att se Mögle eller någon annan klubb limma på honom.

1 gillning

Träff är en framtidsspelare och hoppas vi håller hårt i honom! Tycker han gör det lysande. Forsberg har förslag från andra klubbar som vill köpas loss men verkar handla om riktiga fyndpriser där HV skulle gå med stor förlust, därav fokus på utlåning där man delar på lön men håller kvar rättigheter och förhoppningsvis kan man få honom i form, alternativt öka hans marknadsvärde.

8 gillningar

Möjligen att jag blir slaktad av mitt första inlägg på forumet…

Men är det så illa? Om man ser till helheten så är det naturligtvis inte godkänt med kvalplats. Men delar man upp HVs prestation hitills så är det ganska tydligt vad som inte fungerar.
Hv ligger femma i hemmatabellen. Det är klart godkänt.
Hv ligger toksist i bortatabellen. Bedrövligt dåligt. Man gör acceptabelt antal mål framåt men släpper in alldeles för många bakåt. Över 20 mål mer än näst sista lag.

Man behöver alltså täta till bakåt på bortaplan. Kanske framför allt i sista perioden. Det ska väl inte vara omöjligt att lösa? Tillbaka till grunderna. Håll din gubbe. Osv. Löser man det så kommer detta att vända.

13 gillningar

Men frågan är vad vill Foppa själv? Känns som att även om han blir utlånad resten av säsongen och att vi klarar oss kvar så står ju även Lindbom i båset nästa säsong och det känns som att det är lite frostig relation mellan dessa herrar där speciellt Lindbom inte tror på Foppa. När Lindbom kom in förra säsongen så minskade Foppas tid och denna säsongen är den så nära noll man kan komma.

Jag tror själv att en skilsmässa är på gång om inte denna säsongen utan nästa. Men vi skulle behöva ha in en forward och speciellt om Foppa lämnar. Likaså en riktigt defensiv back som kan stänga igen matcher bakåt då många andra inte lever upp till det.

Jag hoppas man hittar nått, det är lite do or die över det hela

Varmt välkommen!
Hm. Förr funkade det att ha en och annan svag säsong. Risken att åka ur var mindre och svagheterna blottades inte på samma sätt.

Med de ”nya” nedflytrningsreglerna så har man inte råd med det längre. Man måste höja föreningens och lagets prestation för att hålla sig kvar.

Hv har inte varit en storklubb (eller ens särkilt bra) på snart 15 år. 2017 undantaget.

Problemet är alltså större än en svag trupp anno 23/24… tyvärr…