Verkar inte som de blir nån dansk i målet idag heller.
Det är väl dumt att ställa en skadad spelare i mål?
Sista pushen nu, jag vill se
AP - Shore - Forsberg
Borgström - Fisken - Brännström
Lyrenäs - Lindbäck - Tedenby
Lenc - Junior - Junior
Bänka resten!
Det har snackats om att HV varit hårt drabbade av skador. Men vilka var det egentligen man saknade förutom AP för några veckor sedan?
För visst har det blivit ungefär precis så som man befarat när skadade spelare kom tillbaka?
Juniorer ut och in med Åke Stakkestad och Herman Hansson istället.
Stakkestad bedöms alltså vara en mer pålitlig spelare än Träff och Pettersson. De senaste fem matcherna har Stakkestad snittat drygt 9 minuter per match. NIO MINUTER. Lindbom anser alltså att det är bättre att låta Stakkestad ta de minuterna istället för en junior.
Och Herman Hansson. Spelaren som skulle bidra med energi på isen. Spelaren som många menade/menar är viktig för laget. Han tacklas ja. Men annars. Han spelar drygt 11 minuter per match. Och även här anser Lindbom att det är bättre att ge Hansson, som inte spelat hockey på ett halvår, dessa minuter istället för en junior.
På det har Hansson sedan sin comeback sämst plus/minus i laget (minus 4) tillsammans med Lenc (då ska man komma ihåg att Lenc spelar nästan sex minuter mer per match…).
Fan. Jag minns Örebromatchen och hur vi på bortastå var så jäkla imponerade av Pettersson och Träffs framfart. De spelade så som man förväntar sig av en fjärdekedja genom att faktiskt ligga på i offensiv zon och på så sätt trötta ut motståndarna.
Nu har vi istället en Stakkestad och Hansson som inte håller för SHL-spel.
Sen Hansson. Nej, jag är inte arg på Hansson. Men jag stör mig på fenomenet Hansson. Det säger nämligen inte lite om hur mycket vi sänkt förväntningarna och kraven när vi hyllar honom på det sätt vi gör. En högst medioker spelare som enligt mig symboliserar det stora problemet i HV numera. Kraven är så extremt låga, det krävs idag så extremt lite för att du ska ta en tröja i dagens HV.
I ett lag där det är ordning och reda, i en förening där man vet vad man vill och hur man ska uppnå det hade man aldrig låtit en 29-årig allsvensk spelare tagit en tröja från de som faktiskt är vår framtid.
Sen om vi bortser från framtiden. Det här handlar även om kort sikt. Det handlar om att överleva. Och då ska man låta de bästa spela, oavsett om de är juniorer eller ej.
Tillägg. Såg nu att Hansson fick fyra stjärnor i JP-femman. Mm. Apropå det här med att det krävs extremt lite, att förväntningarna och kraven är så extremt låga. Åk lite mer skridskor, kämpa lite mer än dina lagkamrater, tacklas en extra gång och vips är du en av isens bästa spelare när HV71 spelar.
Detta var det bästa som kunde hända, nu måste väl även ledningen förstå att man inte kan skylla en usel säsong på att ”vårat hemmaspel är ju bra”, citerar Wilander.
Jag vet inte om det är formationerna eller något annat, men det här var sista jävla gången vi har samma laguppställning.
Hur kan man trycka ner OFM i en tredje kedja? Och hur kan kan låta första linan vara intakt? Dom vet ju inte vart dom har varandra där ute, var knappt en passning som satt, herregud!
På torsdag vill jag se helt nya formationer!
Håller med fullständigt.
Att låta Hansson och Stakkestad gå före Pettersson/Träff är vansinne.
Båda de äldre herrarna är brutalt begränsade och rent av dåliga hockeyspelare.
Att man jagar reducering idag och i sluttampen väljer att skicka in Maalahti är… fan… bedrövligt.
Brännström kommer hem, får betalt som en stjärna men är i ärlighetens namn så dålig så de liknar inget.
Gullegrisen Tedenby fortsätter man att spela i tid och otid (pp) utan att de händer ett dugg.
Tikka är 3 nivåer för dålig. Borgström samma.
Jag kan för mitt liv inte förstå varför de ansvariga för detta lagbygget är kvar i föreningen? Upplys mig, snälla!
Jag har nog aldrig sett ett så dåligt HV, detta är på sin höjd jämsides med laget som rök ur SHL.
Jag hatar vad som händer och hur vissa individer tillåts att hantera HV som ett jävla hobbyprojekt!
Jag håller med. Det är så många spelare som inte håller måttet.
Men det viktiga nu är att “toppa” laget. Lindbom sätter för tillfället ihop kedjor som att han har en uppsjö av spelare att välja mellan, att han har en bredd att jobba med som är god nog för SHL.
Så är inte fallet. Vi har ett gäng spelare som inte ens ska spela i SHL. De måste till en början ställas åt sidan. Som Hansson och Stakkestad. Vad gäller resten måste vi försöka optimera så pass att vi får till bästa möjliga alternativ.
Jag slår ett slag för de kedjor jag nämnde för en vecka sedan med den skillnaden att jag plockar bort Stakkestad och Hansson.
Borgström-Shore-AP
Lenc-OFM-OSL
Tedenby-Tikka-Brännström
Träff-Lindbäck-Pettersson (Önerud går in här när han är tillbaka).
Nättinen är väl förhoppningsvis tillbaka om någon vecka med va?
Var det samma laguppställning som du fick många likes på? +1 på den
Det måste toppas. Bygg 3 kedjor så bra vi någonsin kan, lämna ballasten utanför.
Satsa på 3 juniorer i 4e, de till att de endast avlastar, dvs tar något byte för att helt enkelt vila ”toppkedjorna” emellanåt.
Vi har liksom inte råd med bredd nu. Det måste in desperation. Samma med backsidan. Kör på 2 backpar så länge de någonsin orkar, avlasta med 1 tredje vid behov. Man kan inte rulla mer.
Plocka bort Lindbäck och Tikka med och låt Forsberg spela i förstalinan så är jag nöjd.
Foppa är bränd. Hur mycket jag än önskar att han skulle gå rakt in i en förstakedja och ösa in mål, så som han gjorde i allsvenskan, så tror jag loppet är kört för hans del. Självförtroendet finns inte längre. Därav är han utanför min trupp.
Jag är förvånad att Lindbom inte ser att om Borgström öht ska vara med, ska han spela ytterforward och inte center.
Och hur kan han inte se att Moelgaard är, åtminstone andracenter, så varför inte ge honom det bästa man har som ytterforwards. Han har ju nästan lyft både Tedenby och Lindbäck, framförallt Lindbäck till rätt bra nivå.
Brännström är en stor gåta. Han ska så klart inte spela i de två första enheterna och inte heller PP, för just nu är han bedrövlig.
Tills på torsdag bara måste man ändra i kedjorna. Ett mål mot Rögle på ordinarie tid, ett mål mot Frölunda och 0 mål mot Färjestad säger väl att nu är det fan dags att vaska om. Och frågan är väl om man inte ska slänga in Forsberg i leken igen.
Men hur jag än försöker, är det svårt att få ihop nåt vettigt, så…bra jobbat Nubben!
Kanske nåt sånt här skulle funka
Borgström, Moelgaard, Petersson
Lenc, Shore, Forsberg
Tedenby, Lindbäck, Stål-Lyrenäs
Brännström, Tikka, Träff
Stakkestad
Jag håller med lejacques i hans inlägg nån stans…låt juniorer sätta blåslampa i ändan på A-lagsspelarna.
Lindbom sågar laget och nyckelspelarna. Eller ”stjärnorna” som det står på expressen, men det tycker jag är ett för starkt ord. Vi har inga stjärnor i årets trupp.
Men det är väl dags att Lindbom sågar sig själv? Det är han som envisas med att spela dessa blöta wettexdukar i match efter match? Det är ju han som formerar laget likadant i match efter match?
Ser han inte det vi andra ser? Att förstalinan är klappkass? Att Tedenby inte platsar? Att Brännström som bäst ska blanda saften? Att Borgström ska spela ytter? Att Träff och Pettersson går före halva laget? Att hans genomusla och fantasilösa coachning är på god väg att skicka HV rakt ner i kvalet och med stor sannolikhet även rakt ner i allsvenskan?
Helt sjukt.
Sätt ihop våra två bästa med varandra åtminstone. Shore och AP ska få chansen tycker jag tillsammans med Borgström.
Fisken given andra center med Lenc och OSL.
Klyschigt men in med ett par juniorer som tillför ungdomlig entusiasm och fart.
Markera mot truppen att det finns andra som är redo att komma in och spela.
NÅGOT måste ju hända, det måste även Lindbom förstå.
Om han inte sväljer stoltheten nu och bortser från favoriter så kör han ner oss i HA.
Lyft upp OFM som 1C, en av ytterst få som visar något för stunden.
Hansson Hansson. Mycket som är hans fel.
Idag är inte felet att vår powerforward som tacklar och checkar motståndarnas backar underpresterar. Idag och många matcher senaste tiden är problemet att våra tänkta poängspelare inte gör poäng. Borgström, AP, Tikka, Lenc, shore, Brännström, OSL, Tedenby mfl. Det är där problemet sitter. Inte i Hansson. Sen i ett ordentligt lagbygge håller jag med om att Hansson inte borde ingå. Där ska en junior eller en spelare med framtid ha den platsen.
Det ena utesluter inte det andra. Som jag skriver i ett senare inlägg så är det många som underpresterar. Men vi måste toppa laget. Och i ett sådant lag ingår inte spelare som Hansson eller Stakkestad. Det är dökött som i bästa fall går plus/minus noll. Inte ens det lyckas de med för tillfället.
Det värsta är ju att våra egna juniorer går miste om en plats till förmån för Stakkestad… det är bara förnedrande.