Lagbygget 23/24

Blir nog Max ska ni se

Nix, ingen Max i HV. Klar för TPS i Liiga.

1 gillning

Å vem i TPS kan vi värva?

Linus Fröberg, Niklas Arell eller Emil Johansson. Det är bara att välja

3 gillningar

Superstars hela bunten :yawning_face:

2 gillningar

:joy::see_no_evil:

4 gillningar

Yes, alla med finfina SHL-meriter och tonvis av erfarenhet

2 gillningar

Känner klubben och den mentalitet som krävs för att spela här också. Succé.

Emil Johansson har dock gått väldigt bra i Finland

Nyckelordet är “Finland”

4 gillningar

Att ligga på runt en halv poäng per match som han gjorde i Sport Vaasa är inte direkt skrämmande siffror.

För att inte tala om 6 poäng på 23 matcher den här säsongen i TPS.

Liiga är en skitliiga. Värt att komma ihåg efter alla otaliga diskussioner som ägt rum på forumet i samband med att nyförvärv därifrån diskuterats…

Som tur är har Johansson gått till EHC München. Verkar bli samma succé som ifjol då han noterades för 4 poäng på 21 matcher. På de två inledande matcherna hittills är han poänglös.

2 gillningar

Bara för att de har gått bra så innebär inte de att man måste göra massa poäng.

Så varför gör sig då TPS, som fortfarande har chans på och jagar en slutspelsplats, sig av med Emil? Om det nu går så bra för honom?

Hur vet du att de är dom som vill ?

En än mer intressant fråga är väl…varför vill München ha tillbaka honom?

3 gillningar

Vi ska inte förstärka med spelare som redan misslyckats i HV.

För att han är en fantastisk hockeyspelare, en av finska ligans bästa, som kan se tillbaka på några fantastiska år?

Vet inte när Emil blev en offensiv poängback

Det är den bild Emil har målat upp av sig sig själv, vilket han allt som oftast inte levt upp till. Bakgrunden, alla artiklar där han snackat om sig själv som en back som ska bidra i det offensiva, att han vill spela PP, att han klagat när han inte fått spela PP, har diskuterats tidigare på forumet. Om du hängt med.

Beror ju på hur man tolkar artiklarna och hur den som skriver formulerar.

Jag känner Emil privat så jag vet nog hur de ligger till med övergångarna mellan München osv.

Säger inte att Emil är någon hv ska plocka in men av dom namnen som skrevs om från tps så hade jag helst sett honom av dom namnen…