Lagbygget 23/24

Det som är skrämmande är att han får fortsätta i PP match efter match trots att han tappat 199 av 200 puckar i pp

3 gillningar

Tedenby varken kan eller ska leda nån kedja. Han har varken kunskapen eller kunnandet. Samt han ska absolut inte spela PP!

2 gillningar

En fjärdekedja får han nog ses som ledare i. Han har vårdat puck mycket mer nu på slutet och är ganska oförargelig.

Mostly harmless…

3 gillningar

Skulle vilja se följande kedjor på lördag.

AP - Shore - Borgström
Brännström - Fisken - Lyränäs
Tedenby - Lindbäck - Lenc
Forsberg - Tikka - Hansson

1 gillning

Tedenby har svårt att hålla en ledande roll i någon kedja, oavsett om det är i SHL eller hockeyallsvenskan. Hans förmåga att skjuta och passa är begränsad, och det verkar mer som en fråga om tur än skicklighet när pucken når fram. Trots många misslyckade passningar kan han åka skridskor och delta i forechecking. Dock, observera under en match hur ofta han lyckas vinna en sargduell eller återerövra pucken - det är sällsynt. Hans fåtal fördelar gör att han enkelt skulle kunna ersättas av en junior.

3 gillningar

Gillar tanken att köra Borgström som vinge och tycker han kanske gjort de bättre där MEN center sidan ser jävligt klen ut eller ja är klen om vi kör de du föreslår.

Jag hade nog nyttjat Borgström som center så länge nättinen är borta.

Jag hade nog ställt upp såhär.

AP Shore Brännström

Osl Borgström Lenc

Lindbäck ofm Tedenby

Stakke tikka Hansson

Foppa får värma bänka tills vi blir av med han. Helt under isen.

Ja, 3-4e centrarna är en “katastrof”.
Kan inte Lyrenäs centra ? Man vill väl ha lite skills och blick för spelet på den positionen?
Tikka och Lindbäck är ganska begränsade där, IMHO. Eller är OSL för svag defensivt?
Skitsamma, Lindbom lär inte göra nåt sånt “drastiskt” ändå :thinking:

Är Mølgaard verkligen “katastrof” som tredjecenter?

2 gillningar

Nej, en av mina absoluta favoriter.
Jag skrev om Tikka och Lindbäck.
Sorry om jag var otydlig.

1 gillning

Jaha, nu är jag med :sweat_smile:

Tror att Dischow var det bästa som kunde hända Hv. Ortio fick konkurrens och kan tappa första spaden. Tror det får Ortio att steppa upp och helt plötsligt måste man tävla för att få vakta kassen, känslan av en transportsträcka försvinner och man måste prestera för att få minuter.

3 gillningar

Skulle gärna se OSL hålla pucken och leta Borgström för skott i en kedja och sen AP ihop med Shore igen. Lindbom kommer aldrig prova dock vilket kanske är rätt i slutändan.

Instämmer helt om Tedenby. Han gör ingen bättre och spelar mest för sig själv tills han blir av med puck eller trillar.

Men han heter Tedenby och då spelar man och t om i PP där han inte har några styrkor som krävs för att spela den formen. Tar jag ju hellre och ställer Tikka framför målisen som gör att motståndarna måste lägga energi på honom och tilllåta oss hitta mer lägen för avslut.

1 gillning

Har Lindbom någonsin fått frågan varför han väljer att spela honom i PP?

Helt enig! :+1:t3:

Vi vet redan svaret. Han är HV-kille.

Vi har inte råd att inte ta poäng längre på bortaplan, lika mycket har vi inte råd att låta första linen vara intakt!

Spräck den nu, dom har gjort det superbra under APs frånvaro och alla skador, men nu måste vi flytta fram positionerna ett snäpp varje dag säsongen ut!

AP - Shore - Brännström
Lenc Borgy OSL

Gör något bara, det behöver vaskas om.

3 gillningar

Max Lindroth bryter med Frölunda. I den tunna marknaden som finns, vore detta ett bra tillskott för HV om nu Seppälä är borta länge.

Verkligen. Kan shl och säkert revansch sugen. Vän med dichow med😁