Borgström må ha mycket skills. Man ser det. Men anser nog att han inte fått ut hälften av vad han kunnat med den skicklighet han besitter. Kan bero på att han inte alltid lägger ner jobbet som krävs. (Ungefär som hela laget).
Är dock tämligen övertygad om att Borgström i en fungerande klubb med fungerande lag. I en förening som mår bra… LÄS … ZAIK, FBK, VÄXJÖ tex… Hade Han hade kunnat dominera SHL.
Hör vad du säger. Men tycker inte han är bra nog fö en förstecenter.
Han kanske används på fel sätt? Han får inte fri tyglar så att säga. Han är tvungen att göra saker han inte är van vid som hämmar hans spel. Det är ju ett rätt vanligt förekommande i denna klubben.
Vad snackar ni om? Borgström kommer landa på runt 30 pinnar sitt första år i SHL. Detta med kanske världens sämsta försäsong. Han är dessutom en otroligt bra tekare, att spela center i Nubbens HV är inte enkelt det heller. Vi får som sagt minst 30p och han leder den interna skytteligan vad mer vill ni ha?
Att han kämpar, eller iaf visar att han vill något. Lojare spelare har sällan skådats. (Ska vara OSL då) Fan vad folk stirrar sig blind på poäng. Ge mig en veckas träning med laget och jag skulle kunna leverera hyfsat med poäng tillsammans med AP och Brännström…
Kassian har kämpat som fasen med sin alkoholism. När han nyktrade till hade han några bra säsonger där man fick se lite av vad han förväntades bli som ung talang.
Om han är motiverad och frisk så kan han mangla hockeyallsvenskan. Hoppas att han mår bra och spelar för kärleken till hockeyn.
I ett välfungerande HV skulle jag gärna se en satsning på behandling och stöd till spelare.
Kolmårdens behandlingshem lades ner 2014, ingen kommun ville betala för vården av spelberoende (IFK Norrköping fick faktiskt några värvningar på att spelare behövde behandling där genom åren).
Kanske en udda nisch men jag har alltid föreställt mig att Jönköping och HV skulle kunna erbjuda behandlingar i toppklass.
Vi är väl många som tycker att HV borde värva inför avslutningen. Men det är tydligen fruktansvärda pengar det handlar om.
Som exempel: förra säsongen värvade Malmö backen Nuuti Viitasalo. Ingen superback, men Malmös slutnota för denna back blev 1 750 000 kr för ca 2,5 månader. Allt enligt MrMadhawk i Sanny o Svensson idag.
Så är det men samtidigt borde vi kunna ”sälja” ett par spelare i samma veva. Självklart kommer vi inte gå plus på transaktionerna (då vi ska förstärka) men finns definitivt utrymme för göra ett par smarta affärer. Får hoppas LaLeggia historien inte upprepar sig bara…
Om vi inte hittar en plats för Foppa tycker jag att AIK är en bra plats. Där får han känna på sin kommande tränare och försöka hitta tillbaka till formen och en chans i HV nästa säsong.
Djurgården har samlat ihop en miljon till nyförvärv. Jag vill ogärna släppa Lindbäck och vi har för fö centrar för att löna ut Tikka, ändå frestande.
Utmaningen är väl att hitta något in. Tycker fiskekort+korv är värt att snacka med Kessel eller någon annan nordamerikan om. Är inte han och Strålman lagkamrater låååångt tillbaka i Toronto?
Strålman gjorde bara 2 säsonger i Toronto, han lämnade lagom till den säsongen när Kessel faktiskt skämde dit ifrån Boston. Men han skulle kanske lyckas få hit något vettigt ändå?
En anledning att hålla ihop Shores kedja är defensiven, nu var det väl något ovanligt misstag av Shore/Lenc i kombo nyligen men tycker att det behövs en kedja vi kan lita på.
Borgström-OFM-Petersson skulle kunna vara vår ledande offensiva kedja.
Sedan får Brännström och Tedenby varsin kedja att leda.
Tror inte vi kan acceptera att marknaden är död. Kovarcik från Jokerit eller Julius Nättinen från Helsingfors borde kunna lyfta vår tredjekedja.
Byten hör inte till vanligheterna men Forsberg+en stor summa pengar skulle kanske kunna fungera?
Förutsatt att Forsberg är ok med flytt. Alt. Tikka.