Lagbygget 23/24

Borgström må ha mycket skills. Man ser det. Men anser nog att han inte fått ut hälften av vad han kunnat med den skicklighet han besitter. Kan bero på att han inte alltid lägger ner jobbet som krävs. (Ungefär som hela laget).

Är dock tämligen övertygad om att Borgström i en fungerande klubb med fungerande lag. I en förening som mår bra… LÄS … ZAIK, FBK, VÄXJÖ tex… Hade Han hade kunnat dominera SHL.

Hör vad du säger. Men tycker inte han är bra nog fö en förstecenter.

1 gillning

Han kanske används på fel sätt? Han får inte fri tyglar så att säga. Han är tvungen att göra saker han inte är van vid som hämmar hans spel. Det är ju ett rätt vanligt förekommande i denna klubben.

Pratar vi fortfarande om Borgström så har jag svårt att tro att tränarna sagt åt honom att glida omkring på isen…

Vad snackar ni om? Borgström kommer landa på runt 30 pinnar sitt första år i SHL. Detta med kanske världens sämsta försäsong. Han är dessutom en otroligt bra tekare, att spela center i Nubbens HV är inte enkelt det heller. Vi får som sagt minst 30p och han leder den interna skytteligan vad mer vill ni ha?

7 gillningar

5 gillningar

Zack Kassian - The animal

Har erbjudits till djurgården. 31 år och en spelare som inte viker ner sig :wink:

Han kan säkert ställa “krav”.

Otroligt att det finns spelare som får ihop en sådan plattnacke-aura och ändå faktiskt tar en tröja i ett NHL-lag. Undra vem/vad det är mest fel på?

Att han kämpar, eller iaf visar att han vill något. Lojare spelare har sällan skådats. (Ska vara OSL då) Fan vad folk stirrar sig blind på poäng. Ge mig en veckas träning med laget och jag skulle kunna leverera hyfsat med poäng tillsammans med AP och Brännström…

Kassian har kämpat som fasen med sin alkoholism. När han nyktrade till hade han några bra säsonger där man fick se lite av vad han förväntades bli som ung talang.
Om han är motiverad och frisk så kan han mangla hockeyallsvenskan. Hoppas att han mår bra och spelar för kärleken till hockeyn.

I ett välfungerande HV skulle jag gärna se en satsning på behandling och stöd till spelare.

Kolmårdens behandlingshem lades ner 2014, ingen kommun ville betala för vården av spelberoende (IFK Norrköping fick faktiskt några värvningar på att spelare behövde behandling där genom åren).

Kanske en udda nisch men jag har alltid föreställt mig att Jönköping och HV skulle kunna erbjuda behandlingar i toppklass.

1 gillning

Jag har alltid saknat Lance Ward.

1 gillning


Foppa: 30 matcher 6 poäng och -8
Tikka: 28 matcher 7 pinnar och -12

Där är det mycket pengar helt i sjön som måste lösas ordentligt.

Måns och Åkes siffror imponerar inte heller i synnerhet inte Åkes.

Åke och Måns tycker jag ändå stor för hårt jobb i varje byte medan Forsberg ska vara en poäng spelare, skulle även tro Foppa är dyrare

Vi är väl många som tycker att HV borde värva inför avslutningen. Men det är tydligen fruktansvärda pengar det handlar om.

Som exempel: förra säsongen värvade Malmö backen Nuuti Viitasalo. Ingen superback, men Malmös slutnota för denna back blev 1 750 000 kr för ca 2,5 månader. Allt enligt MrMadhawk i Sanny o Svensson idag.

I år lär det vara ännu större pengar. Hmmm…

1 gillning

Så är det men samtidigt borde vi kunna ”sälja” ett par spelare i samma veva. Självklart kommer vi inte gå plus på transaktionerna (då vi ska förstärka) men finns definitivt utrymme för göra ett par smarta affärer. Får hoppas LaLeggia historien inte upprepar sig bara…

Inte värt pengarna om det inte dyker upp någon som på riktigt kommer göra skillnad.

Om vi inte hittar en plats för Foppa tycker jag att AIK är en bra plats. Där får han känna på sin kommande tränare och försöka hitta tillbaka till formen och en chans i HV nästa säsong.

Djurgården har samlat ihop en miljon till nyförvärv. Jag vill ogärna släppa Lindbäck och vi har för fö centrar för att löna ut Tikka, ändå frestande.

Utmaningen är väl att hitta något in. Tycker fiskekort+korv är värt att snacka med Kessel eller någon annan nordamerikan om. Är inte han och Strålman lagkamrater låååångt tillbaka i Toronto?

3 gillningar

Strålman gjorde bara 2 säsonger i Toronto, han lämnade lagom till den säsongen när Kessel faktiskt skämde dit ifrån Boston. Men han skulle kanske lyckas få hit något vettigt ändå?

1 gillning

De var lagkamrater betydligt mer nyligen än så, 21/22 i Arizona. Bara för Strålman att lyfta på luren :grin:

2 gillningar

Tedenby med 12p som spelar PP är lika skrämmande om inte mer.

2 gillningar

En anledning att hålla ihop Shores kedja är defensiven, nu var det väl något ovanligt misstag av Shore/Lenc i kombo nyligen men tycker att det behövs en kedja vi kan lita på.

Borgström-OFM-Petersson skulle kunna vara vår ledande offensiva kedja.

Sedan får Brännström och Tedenby varsin kedja att leda.

Tror inte vi kan acceptera att marknaden är död. Kovarcik från Jokerit eller Julius Nättinen från Helsingfors borde kunna lyfta vår tredjekedja.

Byten hör inte till vanligheterna men Forsberg+en stor summa pengar skulle kanske kunna fungera?
Förutsatt att Forsberg är ok med flytt. Alt. Tikka.