Intressant att du ser Träff som bättre än Pettersson. Jag tycker tvärtemot
Men klart är iaf att de båda kommer ha fina SHL karriärer framför sig. Det är dags för HV att börja lägga upp tydliga flerårsplaner för sina juniorer. Där man hela tiden jobbar med personlig spelarutveckling och uppföljning om spelaren har nått målen. Där ska självklart seniorhockey utlåning vara en del av planen. För steget mellan A-J och SHL är för stort för de flesta. Endast super talanger som Fisken och Fiala klarar det relativt smärtfritt.
Konstigt att juniorer i andra lag klarar av det.
Juniorer är skolade på ett helt annat sätt idag jämfört med när spelare som Peterson, Tedenby kom upp. Men det är upp till juniorerna själva att visa att man ska ha plats när man får chansen.
Jag är helt för att HV ska fostra sina egna och att man ska ta fram egna produkter. Särskilt till förmån för spelare som Stakkestad, Hansson, Lindbäck, Maalahti osv.
Tyvärr är man i ett läge där man inte kan göra det, eftersom man inte riktigt har den lyxen med anledning av att man är ett obotligt bottenlag. Obotliga bottenlag har mycket svårare att plocka upp juniorer då det är stor risk att de får ett alldeles för stort ansvar på sig, menar på grund av att de etablerade spelarna är för dåliga.
Detta är sannerligen en ond cirkel och det krävs någon som kan bygga ett lag med tydliga roller, rollspelare och god balans mellan etablerat, erfaret och ungdomligt.
Alltså någon som kan saker vår sportchef aldrig har kunnat.
Helt rätt! Men samtidigt som vi befinner oss i en situation där vi inte har lyxen att satsa mer på unga spelare så har vi ändå de två senaste säsongerna fått upp väldigt många som delvis fått kontrakt eller spelat för oss,
Viktigt nu att personer som Landen, Fisker, Pettersson, Hugo, Träff får spela! Jag vill absolut i framtiden se ett HV71 som har 50% smålänningar eller fler i truppen.
Vad jag menar är att HV inte kan spela rena juniorkedjor eller en ren juniorfemma. Detta innebär inte att man kan få fram och upp juniorer i alla fall, men inte i den omfattning som man hade kunnat under andra omständigheter.
Jag har egentligen inte sett dom tillräckligt men jag tycker Träff har ett extremt grymt tryck i skridskoåkningen och han hade ju lekstuga i anfallszon i 2a perren mot IKO. Stolpskott nån match också. Men du kan mycket väl ha rätt. Fullt möjligt. Rögle är/var väl och ryckte i Träff by the way.
Tycker de här kedjorna är spännande. OSL är en clutch scorer. Jag tycker inte han visat upp en tillräckligt jämn nivå för att vara given i en förstakedja. Dessutom. Han gör det mesta på egen hand.
Tycker inte vi kan kalla det vi har nu för en förstakedja. Så jag tror absolut det kan vara en idé att sätta ihop våra tre bästa spelare och hoppas att de liksom Miele, Shore och AP ifjol hittar nåt slags stäm.
Hur får du in Borgström och bästa spelare i samma mening? Killen som inte tar mer än två skär /byte för att sedan glida. Rätt uppenbart varför han aldrig lyckats slå igenom. Han är helt klart för bekväm.