Lagbygget 23/24

Någon som vet någon ung lovande keeper i Allsvenskan som är redo att ta steget upp?

Vi har redan två väldigt bra målvakter i J20 men där Noah Erliden är den mer framstående. Fin talang. Dock tror jag steget kan vara stort, men ska inte säga för mycket.

1 gillning

Mora avtackar idag fem spelare. Olle Strandell som ryktats till HV, är inte en av de fem.

Appropå målvakt…Moras andremålvakt, som tog över målvaktsjobbet från Andreas Ljunggren i slutspelet, Kari Piiroinen, kan kanske va ett alternativ för HV. Fyller 22 i sommar och var riktigt bra i de matcher jag såg honom spela.

3 gillningar

Kanske kan Jesper Eliasson vara ett namn för andraspaden? Stor talang som hamnade lite mellan stolarna i Färjestad men har gjort det bra i Norge och vill tillbaka till Sverige. Är ju dessutom från närområdet.

Skulle inte förvåna mig om Olof Lindboms namn har diskuterats, i och med tidigare samarbete med Gistedt. Född 2000 och har haft en tuff säsong. Men hans stats imponerar inte.

Victor Brattström är ett annat namn. 26 år med utgående kontrakt. Har haft Nubben i Timrå, så lär ha god koll på honom.

David Gunnarsson håller väl på att lacka en ny hjälm till honom som kommer presenteras snart?

En sak som jag kom att tänka på: HV sägs ju ha många spelare klara vars lag fortfarande spelar. Förutom Stakkestad och Brännström då kommer jag bara att tänka på Seppälä och Tikka. Kan det vara någon mer som inte har nämnts än?

Svampen

3 gillningar

Lias?

2 gillningar

Ahl och nhl pågår ju ännu och slutspel där kan dra ut länge så om norberg fiskar på andra sidan atlanten , vilket han gör, så kan det dröja med nyförvärv.

Själv sitter jag nu mest och väntar på att illves säsong tar slut så man får nån klarhet i Tikka ryktet, både om han kommer och hur norberg då skulle kommentera det, vilken roll han är tänkt för osv. Det lär skingra några moln angående lagbygget och vad vi kan hoppas på för de sista fw platserna.

2 gillningar

Chris Camper är ute på marknaden, undrar om Nubben är där å hymlar…

2 gillningar

Carter Camper heter han, ja det kan han absolut vara. Bli yngre ja, men man behöver skickliga spelare och han är riktigt skicklig.

Han är bra, inte så sure på om han är bättre än shore dock

1 gillning

Camper är precis den typen jag tycker att vi behöver mellan André och Isac, en playmaker av hög internationell klass.

1 gillning

Tack, var helt inne på Chris :smiley:

1 gillning

Helmersson till Västerås, då kan vi stryka honom

Kanske ligger nått i Davidsson-ryktet då… Men tror verkligen vi borde ha in en mer rutinerad ass än JD.

Då ser jag faktiskt hellre Shore där. Han kan klubben och har ett bra trackrecord i Jönköping. Det måste funnits något skäl till att Leksand ville dumpa Camper istället för Ruohomaana när Hrivik kom in. Då var ändå Ruohomaana i onåd med tränarna i början av säsongen och t ex HV var där och högg. Jag tycker Camper känns som lite skadat gods. Vill vi ta steg framåt behöver vi spelare vi vet kommer prestera blandat med spelare med enorm uppsida. Shore fyller ju kategori 1 här.

1 gillning

Hörde på radio idag att nubben sa att 4-5 namn är klara. Förutom tikka och Strandell, vilka blir det mer? Tror ni att Lehtonen kommer tillbaka?

Seppälä med givetvis.

1 gillning

Vore ju grymt om Nubben kunde locka till sig Carl Lindbom som andremålvakt om Djurgården inte går upp!